Numisma / Kjetil Kvist

Numismatisk forum
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Stig Westerhus »

Kjetil Kvist wrote:Jeg vet ikke med skkkerhet hvem Nybegynner er.
Da betyr det at du tydeligvis har en mistanke. Kunne ha vært lurt av deg innledningsvis å ta en mer ydmyk holdning til denne tråden da i stedet for å gå ut i forsvar på denne måten. Setter deg i lite gunstig lys for å si det mildt.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by madsemann »

Kjetil Kvist wrote:Jeg vet ikke med skkkerhet hvem Nybegynner er. Ikke at jeg bryr meg så hard å finne ut av det. Her har man lov tilå være anonym, og det får i bare akseptere. Nybegynner kan selv stå fram, om han føler behov for det.

Når det gjeder IP-adresse, så ja, jeg har delt den med flere tidligere. Uten at jeg fikk så mye som en flis av pokergevinsene til naboen.
Jeg er tilbøyelig til å tro deg Kjetil på at du ikke vet om det er Bård eller Bjørn. Jeg forstår også forsvarspossisjonen din, da dette er kollegaer/sjefer. Men det blir bare vondt verre når man prøver å indikere at det er naboer eller lignende.

Du har helt rett i at dette ikke er din kamp, men personen bak "nybegynner" så legg fra deg tastaturet å la den stå skolerett selv.
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Numismatikk »

Numismatik.blogg.no kommer med en kommentar direkte på forumet:

hihi :D
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Kjetil Kvist »

madsemann wrote:
Kjetil Kvist wrote:Jeg vet ikke med skkkerhet hvem Nybegynner er. Ikke at jeg bryr meg så hard å finne ut av det. Her har man lov tilå være anonym, og det får i bare akseptere. Nybegynner kan selv stå fram, om han føler behov for det.

Når det gjeder IP-adresse, så ja, jeg har delt den med flere tidligere. Uten at jeg fikk så mye som en flis av pokergevinsene til naboen.
Jeg er tilbøyelig til å tro deg Kjetil på at du ikke vet om det er Bård eller Bjørn. Jeg forstår også forsvarspossisjonen din, da dette er kollegaer/sjefer. Men det blir bare vondt verre når man prøver å indikere at det er naboer eller lignende.

Du har helt rett i at dette ikke er din kamp, men personen bak "nybegynner" så legg fra deg tastaturet å la den stå skolerett selv.
Kanskje du skulle lese litt nøye, madsemann. Jeg har bare sagt at jeg ikke burde vært trukket inn i debatten om hvem Nybegynner er bare fordi vi har samme IP-adresse. Som jeg har skrevet har jeg delt slike adressen tidligere, uten at det har hatt noe med meg å gjøre. I den grad noen bør unnskylde seg i denne saken, så er det SW for å ha dratt meg inn i noe som ikke angår meg - som man jo kunne se han gjorde i fht overskrift og kravet om at jeg skal tas av som moderator.

Jeg ser fram til den unnskyldningen, men får vel neppe den ... selv om jeg ikke har gjort noe galt.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by madsemann »

Helt greit Kjetil. Men du har vært svært delaktig i hvilken rolle du har hatt i debatten/saken. Hadde du kun konstantert at "nybegynner" ikke er deg, så hadde det vært helt fair. Men du har tatt en forsvarspossisjon, og da gjør du deg delaktig. Det mener jeg at du ikke burde vært, for her var det i utgangspunktet ikke du som "bæsja på leggen".
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by ramazotti »

Hvem kan ro uten årer ?
Ikke Kjetil Kvist,og svært få andre.

Her er det bare noen korte stumper tilbake,de rekker ikke ned til vannet.
Hvorfor ikke bare rydde opp ?,når man blir tatt med begge henda i krukka og honningen renner fra munnvikene
er det ikke lett å komme unna med;- Jeg har aldri smakt noe søtt i hele mit liv...

Dette var flaut.
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Stig Westerhus »

Slutt med hersketeknikkene dine. Tror du jeg er dum?
Selvfølgelig blir du trukket inn i denne saken da du og Numisma har samme IP-adresse som "Nybegynner". DERFOR ble NUMISMA MYNTHANDEL og du på lik linje nevnt i headingen for nettopp å unngå at jeg på noen som helst måte gikk på EN person eller ETT firma alene.
Moderatorer har tidligere slettet brukere som har hatt samme IP-adresse nettopp fordi at de har hatt samme IP-adresse.
Du kom aldri med denne forklaringen den gangen om at det kunne være "naboen" som brukte den samme IP.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Numisma / Kjetil Kvistil

Post by Kjetil Kvist »

madsemann wrote:Helt greit Kjetil. Men du har vært svært delaktig i hvilken rolle du har hatt i debatten/saken. Hadde du kun konstantert at "nybegynner" ikke er deg, så hadde det vært helt fair. Men du har tatt en forsvarspossisjon, og da gjør du deg delaktig. Det mener jeg at du ikke burde vært, for her var det i utgangspunktet ikke du som "bæsja på leggen".
Dersom du leser debatten, så ser du at det ikke stoppet med det. Dessverre ser det ikke ut til at trådstarter unnskylder at han trakk meg inn i noe jeg ikke har noe med å gjøre. Det er vel fåfengt å håpe på noe sånt.

Så, SW, ja, vi har slettet brukere som har hatt flere profiler. Har du virkelig bevist at det er en bruker som har flere profiler i dette tilfellet? Nei, det har du ikke. Tvert i mot har du etterhvert argumentert for at det er flere personer bak flere profiler med samme IP-adresse. Det er ikke i motsetning til reglementet.

Du skylder å unnskylde at du blandet meg inn i noe jeg ikke har noe med. Dersom du lurte på om jeg var Nybegynner, så kunne du altså bare sendt en mail. Du valgte istedenfor full konfrontasjon, og vi vet jo hvorfor.

Og nå er jeg snart oppe i 5000 innlegg, og da må folk passe seg. Det er nemlig forunderlig hvor mange som er aktive i tråder jeg er aktiv i - så snart blir dere vel alle mistenkte for egentlig å være en og samme person. Selv om dere har ulike IP-adresser, så er jo ikke det vanskelig å få til. Det er bare å skifte nettverk jevnlig.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Stig Westerhus »

*flire*
Nå har du det travelt med å konkludere igjen KK. Hadde jeg kunnet bevise at du og "Nybegynner" hadde vært samme person så hadde dere begge vært slettet for lenge siden akkurat som moderatorer tidligere har slettet og utestengt personer med flere profiler. Et godt råd; ikke si mer som får deg lengere ut på tynn is.
Som jeg skrev tidligere så er det 3 brukere på forumet fra samme firma som bruker samme IP adresse, derfor ble dere alle 3 nevnt i første innlegg på lik linje. De 2 perifere i headingen og "Nybegynner" i selve innlegget. At du selv velger å profilere deg på en negativ måte i den påfølgende diskusjonen får stå som ditt valg.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Kjetil Kvist »

Stig Westerhus wrote:*flire*
Nå har du det travelt med å konkludere igjen KK. Hadde jeg kunnet bevise at du og "Nybegynner" hadde vært samme person så hadde dere begge vært slettet for lenge siden akkurat som moderatorer tidligere har slettet og utestengt personer med flere profiler. Et godt råd; ikke si mer som får deg lengere ut på tynn is.
Som jeg skrev tidligere så er det 3 brukere på forumet fra samme firma som bruker samme IP adresse, derfor ble dere alle 3 nevnt i første innlegg på lik linje. De 2 perifere i headingen og "Nybegynner" i selve innlegget. At du selv velger å profilere deg på en negativ måte i den påfølgende diskusjonen får stå som ditt valg.
Nå har egentlig Espen sagt det som skal sies, så det blir jo bare uttrværing på det samme. Jeg ser du ikke er kar til å be om unnskyldning, og tar det til etterretning. Så kan en annen moderator enn oss stenge denne tråden, og avslutte dramakvelden for denne gang.

Som madsemann sa, så er det numismatiske miljøet lite; men selv etter mer enn 15 år i dette miljøet blir jeg stadig like overrakset over at et miljø med så mange mannfolk er så preget av bitching.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Stig Westerhus »

Tror ikke Espen stenger denne tråden bare fordi du sier det. Her har en bruker som har samme IP som deg vært utpå og da må vi ha såpass takhøyde her at dette blir tatt seriøst nok uten at tråden stenges så fort noe går deg i mot.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
Runju
Posts: 111
Joined: 11 Aug 2009 23:07

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Runju »

Nok et godt reklameframstøt for samlergleden. Bli voksne !!
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Kjetil Kvist »

Hvilken del av regelverket er det som er brutt, SW? Espen har som sagt skrevet at det ikke er noe brudd på noen regler. Da er det jo ikke grunnlag for utestengelse.

Derimot er det jo slike skittkastings-diskusjoner snart de eneste du bidrar til. Hva vil du med forumet, SW? Har du noe faglig å bidra med? Eller er du et av disse forumtrollene som egentlig bare er med fordi du kan oppføre deg på en måte som ellers er vanskelig utenfor nettet?

På en måte var dette forumet på et godt spor fram til omtrent nå.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Stig Westerhus »

Kjetil Kvist wrote:Hvilken del av regelverket er det som er brutt, SW? Espen har som sagt skrevet at det ikke er noe brudd på noen regler. Da er det jo ikke grunnlag for utestengelse.

Derimot er det jo slike skittkastings-diskusjoner snart de eneste du bidrar til. Hva vil du med forumet, SW? Har du noe faglig å bidra med? Eller er du et av disse forumtrollene som egentlig bare er med fordi du kan oppføre deg på en måte som ellers er vanskelig utenfor nettet?

På en måte var dette forumet på et godt spor fram til omtrent nå.
Da tror jeg faktisk du har glemt hva som nettopp ble avslørt, nemlig at en ansatt og sannsynligvis en eier av en mynthandel poster dritt om andre mynthandlere under en anonym profil. En profil som villedende skal framstå som en nybegynner.... Som ansatt i Numisma så kan det hende du skal feie for egen dør før du beskylder alle andre for uærlige hensikter. Bare til ettertanke.

Når det gjelder det faglige så trenger du ikke tenke på det i denne saken. Det har faktisk ikke noe med dette å gjøre. Dette handler om etikk og om å framstå som troverdig. Akkurat nå så tror jeg faktisk min troverdighet er vesentlig sterkere enn både din og Numismas.
Min kritikk mot deg og Numisma har alltid vært underskrevet med fullt navn, i en bransje jeg har vært aktiv i snart 40 år. Ikke som mynthandler, men som samler.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Kjetil Kvist »

Stig Westerhus wrote:
Kjetil Kvist wrote:Hvilken del av regelverket er det som er brutt, SW? Espen har som sagt skrevet at det ikke er noe brudd på noen regler. Da er det jo ikke grunnlag for utestengelse.

Derimot er det jo slike skittkastings-diskusjoner snart de eneste du bidrar til. Hva vil du med forumet, SW? Har du noe faglig å bidra med? Eller er du et av disse forumtrollene som egentlig bare er med fordi du kan oppføre deg på en måte som ellers er vanskelig utenfor nettet?

På en måte var dette forumet på et godt spor fram til omtrent nå.
Da tror jeg faktisk du har glemt hva som nettopp ble avslørt, nemlig at en ansatt og sannsynligvis en eier av en mynthandel poster dritt om andre mynthandlere under en anonym profil. En profil som villedende skal framstå som en nybegynner.... Som ansatt i Numisma så kan det hende du skal feie for egen dør før du beskylder alle andre for uærlige hensikter. Bare til ettertanke.

Når det gjelder det faglige så trenger du ikke tenke på det i denne saken. Det har faktisk ikke noe med dette å gjøre. Dette handler om etikk og om å framstå som troverdig. Akkurat nå så tror jeg faktisk min troverdighet er vesentlig sterkere enn både din og Numismas.
Min kritikk mot deg og Numisma har alltid vært underskrevet med fullt navn, i en bransje jeg har vært aktiv i snart 40 år. Ikke som mynthandler, men som samler.
Jeg tror nok du er et typisk forumtroll. At drama er populært er det ingem tvil om, men det gjør ikke ditt etiske korstog bedre. Og du har altså trukket men inn i saken fra begynnelsem, og selv da du forsto at jeg ikke var Nybegynner, har du unnlatt å være en mann og bedt om unnskyldning. Etikk kan du snakke om, men det er vanskelig å etterleve tydeligvis. Trollingen fortsetter, og jeg skal la være å mate deg. Nå får det være opp til andre om dette forumet skal fortsette i riktig retning, eller om det igjen skal skifte retning til et sutreforum slik det har vært til tider.

Jeg er ikke i tvil om at vi trenger et forum der folk kan få faglig begrunnede svar på samlerspørsmål. Du er selvsagt velkommen til å bidra i slike tråder, SW, og ikke bare med skittkasting begrunnet i personlig nag mot mennesker som er uenige med deg.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Locked

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”