I beste fall villedende!

Moderators: AMO Berg, OleKr

User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: I beste fall villedende!

Post by madsemann »

Olav K wrote:Hei Madsemann
jeg futtet litt fort av ovenfor, og når jeg leser det etterpå ble det skarpere enn ment. Sorry!
Det jeg prøvde å få frem er at gode poeng kan bli svekket når de blir ledsaget av gammalt gruff (det gjelder også der hvor gruffet er berettiget).
...og så svekker jeg mitt eget poeng med å snakke for meget om gruffet fra i fjor. Dumt av meg. :oops:
Hehe, vi er da bare mennesker :-) Jeg leser nok også innleggene dine med mindre varsomhet enn jeg leser andre sine, så jeg fikk ikke noe oppfatning av at du var så skarp. Og du har uten tvil ett poeng :-)
Men det var kjekt å endelig få en diskusjon igjen, det er en stund siden sist. Og det er slike ting jeg mener hører hjemme på ett forum for samlere :-)
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: I beste fall villedende!

Post by madsemann »

MarkusLømo wrote:Jeg forstår ikke helt fascinasjonen for en mynt som den her. Dette er en ødelagt mynt i mine øyne. Men vi skal jo ikke alle samle på de samme tingene. Hvis det er noen her som er interessert, er det fra norsk perspektiv eller fordi dere samler Russland?
Jeg er helt enig med deg Markus. Men jeg kan likevel forstå at andre er uenige med oss. Jeg ville mye før hatt en "feilfri" speciedaler enn en jefimok, gitt at prisen var den samme.
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: I beste fall villedende!

Post by Numismatikk »

Vi kan vel spe på med denne, hvor Numisma Mynthandel er anklaget for å ha solgt falske Hamsun-brev:

http://numismatikk.blogg.no/1337274052_ ... el_an.html
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: I beste fall villedende!

Post by madsemann »

Ser at Numisma har endret teksten i annonsen til 14 år.
Hvis det kommer en annen omsetning senere i år, skal det da også stå første omsetning på 14 år? Da det tydeligvis kun er auksjonsomsetninger, som er omsetninger!?! Jeg synes det er bra at teksten er endret, men den er jo fortsatt feil når det har vært minimun 2 andre omsetninger utenom dette. Men jeg er muligens litt firkantet og kverrulant.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: I beste fall villedende!

Post by madsemann »

Jeg ville skrevet: Har ikke vært omsatt på auksjon i Norge på 14 år, for en omsetning er en omsetning. Enten den blir solgt privat eller på annen måte. Men igjen, det er min mening.
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: I beste fall villedende!

Post by Mineline »

Sitat madsemann :
Men det var kjekt å endelig få en diskusjon igjen, det er en stund siden sist. Og det er slike ting jeg mener hører hjemme på ett forum for samlere :D

Forsiktig madsemann .. det er ikke alle som mener det samme som oss .....
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: I beste fall villedende!

Post by ramazotti »

Det bør være tyst som i grava,alle må være snille med hverandre,diskusjoner er ikke tillatt og forumet er
på god vei til den siste olje. Gratulerer så mye alle moderatorer,mission imposible brought to the end.......
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: I beste fall villedende!

Post by brafin »

Enig med de siste innlegg her. Takhøyden på diskusjonene nå minner meg om et " kryploft".. :(
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: I beste fall villedende!

Post by Numismatikk »

Numisma har riktignok rettet annonsen, men utviser en stor mangel på numismatisk forståelse, kunnskap og kildekritikk:

http://numismatikk.blogg.no/1337586762_ ... el_re.html
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: I beste fall villedende!

Post by Stig Westerhus »

Bare det at de gidder å korrigere annonsen litt er jo et stort fremskritt. I annonsen med medaljen de hadde plassert til "Frisk" ble aldri endret enda de leste korrigeringene her på samlerforum.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
Post Reply

Return to “Proveniens og Sjeldenhet”