Hva samler du på?

Alt det andre
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Hva samler du på?

Post by trygghandel »

Jeg samler Oskar II og Haakon i kvalitet 0, i tillegg til at jeg kjøper litt skillinger og speciere innimellom, kun bestemte årganger og i best mulig kvalitet ( om økonomien tillater det).
Samler og på klistremerker og utklipp i fra avisen i fra storhetstiden til liverpool FC.
User avatar
Spicyspecie
Veteran
Posts: 547
Joined: 22 Nov 2008 11:46
Location: Oslo

Re: Hva samler du på?

Post by Spicyspecie »

trygghandel wrote:Jeg samler Oskar II og Haakon i kvalitet 0, i tillegg til at jeg kjøper litt skillinger og speciere innimellom, kun bestemte årganger og i best mulig kvalitet ( om økonomien tillater det).
Samler og på klistremerker og utklipp i fra avisen i fra storhetstiden til liverpool FC.

Ja..dessverre begynner disse klippene å bli gamle :(
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Hva samler du på?

Post by trygghandel »

Spicyspecie wrote:
trygghandel wrote:Jeg samler Oskar II og Haakon i kvalitet 0, i tillegg til at jeg kjøper litt skillinger og speciere innimellom, kun bestemte årganger og i best mulig kvalitet ( om økonomien tillater det).
Samler og på klistremerker og utklipp i fra avisen i fra storhetstiden til liverpool FC.

Ja..dessverre begynner disse klippene å bli gamle :(
Enig! Har utklipp av nåværende trener kenny daglish, en av mine favoritter.Også Ian Rush, john Barnes, Jan Mølby, Redknapp og ikke minst Bruce Grobelar var utrulig gode...
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Hva samler du på?

Post by brafin »

Jeg samler flotte mynter, gjerne av samme årgang helt til jeg får " rullen full". :wink: Ellers samler jeg postkort fra div. lokale steder på Romerike og Hedemark/Trysil. Forøvrig gamle kaffekverner, stolpekanner fra PP, Egersund kaffeservise i sort/gull ++( snart komplett med kaffekanne og sukkerkopp) Lp plater Beatels og Rolling Stones har jeg samlet + div andre 60 talls. ( har sluttet med lp, men har en pappeske stående i uteboden ? )
Tandberg produkter som radioer,høytalere, båndopptagere, forsterkere også desverre..hehe.Jobbet der tidlig på 70 tallet i farge tv\n sin spede begynnelse. Ellers veteranbilblader !
Kan ikke nevne mer da plassen begynner å bli for liten. Både her hjemme,ute, og på hytta.. :lol:
Chrille
Posts: 4
Joined: 04 Jun 2009 20:28

Re: Hva samler du på?

Post by Chrille »

Jag samler på flyinstrument, radios etc , pilotutrustningar etc fra perioden 1939-45.

MVH C :D
Attachments
Oksygen mask.jpg
Oksygen mask.jpg (70.53 KiB) Viewed 4656 times
FuG 10.jpg
FuG 10.jpg (78.04 KiB) Viewed 4656 times
User avatar
Spicyspecie
Veteran
Posts: 547
Joined: 22 Nov 2008 11:46
Location: Oslo

Re: Hva samler du på?

Post by Spicyspecie »

Noen som samler på slike? Den kan jo også brukes ser det ut til 8)


http://www.auction.no/no/bid.php?oid=1361043
User avatar
leif009
Posts: 192
Joined: 04 Aug 2009 20:15
Location: Hønefoss

Re: Hva samler du på?

Post by leif009 »

Jeg samler på Norske mynter og medaljer med hovedvekt på medaljer..ellers så har jeg som hobby å lage knutebilder noe jeg har drevet med i 26 år,kan nå rundt ca 366 forskjellige knop,stikk og spleis..
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Hva samler du på?

Post by Flash »

Hva slags norske mynter og medaljer?
User avatar
leif009
Posts: 192
Joined: 04 Aug 2009 20:15
Location: Hønefoss

Re: Hva samler du på?

Post by leif009 »

Norske mynter fra 1874 og opp til dags dato,skal prøve å få komplett..mangler noe der..
Medaljer er det ikke noe speielt jeg samler på men har veldig sansen for Throndsens sine medaljer
og Rui...
Jajamen
Posts: 1
Joined: 01 Apr 2011 21:26

Re: Hva samler du på?

Post by Jajamen »

Samler på plater, fortrinnsvis vinyl-LP`er og singler, men også cd`er
Er mest interessert i seint 60-tall og tidlig 70-tall, og stort sett rock og pop
solaerik
Posts: 6
Joined: 18 Mar 2012 23:37

Re: Hva samler du på?

Post by solaerik »

Samler på Naturens Under som er en samlekort serie 384 kort pluss noen gruppekort, detta ble solgt i 1969 men veit vel litt for lita om detta. Noen som kan hjelpe meg??? Mangler bare noen få å håper noen her kanskje......
barselona
Posts: 111
Joined: 14 May 2011 23:00

Re: Hva samler du på?

Post by barselona »

samler postkort fra Nesodden og Dampbåter samt gammle kort fra Christiania.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Hva samler du på?

Post by rega65 »

Jeg samler på penger.Både helt nye og gamle,men de nye blir som regel satt i sirkulasjon ganske raskt til fordel for 16-17 talls norske mynter i god kval.............. :D
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
Jim Moriarty
Posts: 6
Joined: 30 Apr 2012 13:54
Location: Østfold

Re: Hva samler du på?

Post by Jim Moriarty »

Mynter,frimerker(helst kommunistiske/britiske) og Tube maps fra London.
User avatar
Spoggle
Posts: 18
Joined: 11 Jun 2012 17:03

Re: Hva samler du på?

Post by Spoggle »

Samler hovedsaklig på norske gullmynter (ekskludert minnemynter).
Post Reply

Return to “Samleobjekter - Roterommet”