Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Numismatisk forum
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by brafin »

I lokalavisen her på Romerike har annonser om at slike objekter ønskes kjøpt dukket opp den siste tiden.
Er vel en grunn til at SH sine produkter plutselig har blitt etterspurt !

Har ellers møtt representanter fra SH i døra der hvor jeg selv også noen ganger frekventerer for å se etter andre ting enn medaljer. Dette nevnt uten nærmere forklaring :wink:
knuron
Posts: 87
Joined: 17 Oct 2009 18:59
Location: Bodø

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by knuron »

Hei, jeg fikk solgt tilbake produktene som jeg hadde kjøpt (de jeg ikke ville beholde). Tar tapet som en påminnelse om å tenke meg om før jeg handler, må sies at det er menge år siden siste handel. Fikk faktisk 1200,- mer enn jeg skulle hatt, kanskje fordi jeg hadde alt av materiell liggende. :?
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by Espen »

Samlerhuset kommer sikkert til å selge disse videre til mennesker som ikke vet bedre for en fortjeneste. Tatt i betraktning hvordan dette selskapet har operert fullstendig uten moralske retningslinjer så ser jeg ingen grunn til å gjøre forretninger med dem.
User avatar
kråkerøy
Posts: 741
Joined: 12 Nov 2008 20:25

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by kråkerøy »

Espen wrote:Samlerhuset kommer sikkert til å selge disse videre til mennesker som ikke vet bedre for en fortjeneste. Tatt i betraktning hvordan dette selskapet har operert fullstendig uten moralske retningslinjer så ser jeg ingen grunn til å gjøre forretninger med dem.

Det var en tøff påstand. Skal de som ønsker å selge tilbake ta hele tapet selv?

Hva med handlere som selger objekter til Samlerhuset? Skal de også boikottes av "profesjonelle samlere"?
(Da er det kanskkje ikke så mange handlere igjen å handle av)

Hva med at representant Samlerhuset sitter på "Det som er" av større auksjoner og kjøper opp gullmynter og lotter og enkeltmynter. Skal auksjonsfirmaet nekte de adgang til auksjonen fordi SH tjener penger på videresalg?

Tror neppe noe av dette er riktig eller mulig å gjennomføre.
knuron
Posts: 87
Joined: 17 Oct 2009 18:59
Location: Bodø

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by knuron »

Espen wrote:Samlerhuset kommer sikkert til å selge disse videre til mennesker som ikke vet bedre for en fortjeneste. Tatt i betraktning hvordan dette selskapet har operert fullstendig uten moralske retningslinjer så ser jeg ingen grunn til å gjøre forretninger med dem.
Mulig det, men jeg fikk igjen litt av det jeg hadde betalt for det. Jeg samler i hovedsak norske og nordiske mynter og sedler, og hadde ingen interesse av disse. Irritasjonen ble bare større og større, jo oftere jeg så på dem :(
Håper at fokuset på dette kommer frem når den bebudede TV2 saken kommer. Samlerhuset er ganske rå på annonsering i media.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by Espen »

kråkerøy wrote:
Espen wrote:Samlerhuset kommer sikkert til å selge disse videre til mennesker som ikke vet bedre for en fortjeneste. Tatt i betraktning hvordan dette selskapet har operert fullstendig uten moralske retningslinjer så ser jeg ingen grunn til å gjøre forretninger med dem.

Det var en tøff påstand. Skal de som ønsker å selge tilbake ta hele tapet selv?

Hva med handlere som selger objekter til Samlerhuset? Skal de også boikottes av "profesjonelle samlere"?
(Da er det kanskkje ikke så mange handlere igjen å handle av)

Hva med at representant Samlerhuset sitter på "Det som er" av større auksjoner og kjøper opp gullmynter og lotter og enkeltmynter. Skal auksjonsfirmaet nekte de adgang til auksjonen fordi SH tjener penger på videresalg?

Tror neppe noe av dette er riktig eller mulig å gjennomføre.
Påstand? Hvilken en påstand? Vi vet jo at dette selskapet har drevet med storstilt snusk. Å stenge dem ute lar seg nok ikke gjøre, men jeg som privatperson velger på bakgrunn av at de har svindlet kommende generasjoner for arv og livslykke å ta avstand fra dem og deres forretningsmodell. Personer som har selv kjøpt med dem kan jo selvsagt minimere tapet ved å selge tilbake, men også her så vil samlerhuset svindle vedkommende ved å ikke gi tilbake alt som ble betalt i utgangspunket.

Samlermiljøet er bedre tjent med at SH går under. De tilfører ikke samfunnet noe som helst.
User avatar
kråkerøy
Posts: 741
Joined: 12 Nov 2008 20:25

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by kråkerøy »

Til Espen sitt siste inlegg:
Jeg tolket "......ser jeg ingen grunn til å gjøre forretninger med dem." som en påstand.
Det er jo en uttalelse som vil få en del følger, slik jeg skrev over, dersom man skal dra det helt ut.

"Samlermiljøet er bedre tjent med at SH går under. De tilfører ikke samfunnet noe som helst."
Der er jeg veldig enig med deg, bortsett fra at de nok holder liv i noen mynthandlere som mange liker å handle av.

Jo mer de kjøper til gode priser, og jo mindre de får solgt. Desto fortere vil de slite med fortjenesten.
Det er derfor på salgssiden de må stanses etter min mening! La de kjøpe tilbake det de måtte ønske.

Tenk dere den auksjonen som blir når konkursboet til SH skal selges.
De må vel ha større lager av det meste??
Blir det riktig å by på den auksjonen :wink:
Chang
Posts: 21
Joined: 29 May 2012 10:15

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by Chang »

Gammel tråd, men sikkert like aktuell ennå? Jeg ser at mange skriver om at, har du handlet hos SH så har du tapt penger...! Nå er det vel slik at noen kjøper for å samle og andre kjøper for å selge. Jeg kan innrømme at jeg har selv kjøpt ting hos SH og flotte er dem uten tvil. Om jeg noen gang kan tjene penger på det? Vet jeg rett og slett ikke? Men det var heller ikke det jeg tenkte på når jeg startet opp med å samle på mynter fra store mynt-auksjoner eller hos SH. Nei jeg startet opp med å samle mynter fordi jeg liker å samle på slike vakre ting. Derfor jeg startet opp med denne hobbyen, ikke alle har det i tankene at man skal på død og liv tjene penger på alt.
Men det kan jo være moro i blant og tjene penger på noe du ikke var klar over at det var så stor verdi. Jeg skal også være ærlig nok å si at jeg kjøper ikke alt jeg ser hos SH. Bare det som jeg har råd til å tape. :D
Thomas B
Posts: 293
Joined: 11 May 2009 11:18

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by Thomas B »

Chang wrote:Gammel tråd, men sikkert like aktuell ennå? Jeg ser at mange skriver om at, har du handlet hos SH så har du tapt penger...! Nå er det vel slik at noen kjøper for å samle og andre kjøper for å selge. Jeg kan innrømme at jeg har selv kjøpt ting hos SH og flotte er dem uten tvil. Om jeg noen gang kan tjene penger på det? Vet jeg rett og slett ikke? Men det var heller ikke det jeg tenkte på når jeg startet opp med å samle på mynter fra store mynt-auksjoner eller hos SH. Nei jeg startet opp med å samle mynter fordi jeg liker å samle på slike vakre ting. Derfor jeg startet opp med denne hobbyen, ikke alle har det i tankene at man skal på død og liv tjene penger på alt.
Men det kan jo være moro i blant og tjene penger på noe du ikke var klar over at det var så stor verdi. Jeg skal også være ærlig nok å si at jeg kjøper ikke alt jeg ser hos SH. Bare det som jeg har råd til å tape. :D
Nå må du huske at samlerhuset tidligere presenterte stolpediagrammer med før og etterpris på utvalgte mynter (de som hadde steget mest i pris), de presenterte grafen for gullprisen enda de solgte gull himmelhøyt over gullprisen osv. De rett og slett snakket om og lover verdistigning. Da er det selvfølgelig kjipt at alt man får derfra synker 80% i verdi i det det faller ned i postkassa. Hadde stakkarene som kjøpte av samlerhuset heller kjøpt vanlige norske mynter andre steder ville de sittet igjen med fin verdistigning i stedet.

De som kjøper mynter av samlerhuset er vel de samme folkene som betaler 2.000 kroner for flybilletten som vi andre kjøper til 699. De sitter der foran på flyet veldig fornøyde, vi andre sitter på samme fly i samme type sete, det eneste ekstra de får er en kaffe. Med untak av lokketilbudene så kan myntene til samlerhuset skaffes til 1/3 andre steder, hvis du synes det er greit å betale tre ganger så mye fordi du får et brev og et tullete ektehetsbevis med mynten så gjør det. Jeg kjøper heller tre ganger så mange mynter.
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by Numismatikk »

Nå som det er snakk om medaljer, så kan vi like gjerne nevne opplagsbegrensningen og/eller den villedende markedsføringen:

http://numismatikk.blogg.no/1339288898_ ... en__e.html
Chang
Posts: 21
Joined: 29 May 2012 10:15

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by Chang »

Numismatikk wrote:Nå som det er snakk om medaljer, så kan vi like gjerne nevne opplagsbegrensningen og/eller den villedende markedsføringen:

http://numismatikk.blogg.no/1339288898_ ... en__e.html

Det hørtes rart ut? Nå har jeg lest at disse myntene skal være numerert vær eneste en. Og skulle de lage flere av samme mynt så vil jo 1000 mynter ha samme nummer som de andre 25.000 myntene, om jeg forstår deg rett?
Vil jo påstå da at dette er rein svindel på høyt nivå.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”