Ny godbit fra Samlerhuset

Numismatisk forum
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by vemod »

Jeg solgte nylig de to første i serien for 140 kr. Også det i overkant av hva de er verdt, etter mitt skjønn.

http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/me ... 610714690/
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by MarkusLømo »

vemod wrote:Jeg solgte nylig de to første i serien for 140 kr.
Et tu, vemod? Det er en sterk tendens til å oppgi tilslagssum på QXL som "Neste bud" siden dette tallet er så synlig, men det stemmer jo ikke. Du solgte dem for 130.
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by vemod »

MarkusLømo wrote:
vemod wrote:Jeg solgte nylig de to første i serien for 140 kr.
Et tu, vemod? Det er en sterk tendens til å oppgi tilslagssum på QXL som "Neste bud" siden dette tallet er så synlig, men det stemmer jo ikke. Du solgte dem for 130.
Observant, Markus. Umulig å juge på seg en tier her inne.... Det skjer noe med orienteringsevnen hver gang man berører Samlerhuset
Thomas B
Posts: 293
Joined: 11 May 2009 11:18

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by Thomas B »

Nå starter de en kampanje med TV-reklame for dritten.
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by jornkris »

jornkris wrote:Nå har første selger av denne dritten dukker opp på qxl.
Han prøver på halvparten av det han ga, ingen bud sålangt.
Hadde han lest på samlerforum i november og sett advarselene våre hadde han sluppet dette tapet.
http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/mi ... 612016806/
Det var ingen som var villige til å betale halvparten av Samlerhusets utsalgspris på disse gullbelagte medaljene fra serien alt for norge 1940-1945.
Nå har han lagt de ut for salg på nytt (linken funker fortsatt) og senket prisen ytterligere 25%, og i tillegg lagt med eurovision-daleren.

Men fortsatt ingen bud, blir overrasket om han får solgt til denne prisen, han må nok ned ytterligere.
User avatar
BjørnE
Posts: 33
Joined: 28 Jun 2010 00:29
Location: København
Contact:

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by BjørnE »

Dævven! Eurovisionsdaleren altså? Måå bare ha! Noen som vet når de lager en Ingrid Espelid Hovig medalje?
Samlerområde:
Latin Monetary Union, (LMU)
Scandinavian Monetary Union, (SMU)
Min samling
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by KrsMynthandel »

Eller hva med en KREKAR medalje i dritbrun farge med Mehling på slep. :lol: :lol: :lol:
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by jornkris »

jornkris wrote:
jornkris wrote:Nå har første selger av denne dritten dukker opp på qxl.
Han prøver på halvparten av det han ga, ingen bud sålangt.
Hadde han lest på samlerforum i november og sett advarselene våre hadde han sluppet dette tapet.
http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/mi ... 612016806/
Det var ingen som var villige til å betale halvparten av Samlerhusets utsalgspris på disse gullbelagte medaljene fra serien alt for norge 1940-1945.
Nå har han lagt de ut for salg på nytt (linken funker fortsatt) og senket prisen ytterligere 25%, og i tillegg lagt med eurovision-daleren.

Men fortsatt ingen bud, blir overrasket om han får solgt til denne prisen, han må nok ned ytterligere.
Tilslutt fikk han solgt dem, han gikk ytterligere ned i pris. 500 kroner for 6 medaljer pluss eurovisiondaleren og en blåtier.
Det var faktisk mer enn jeg trodde han skulle få. Nestemann som prøver å selge blir nok ikke så heldig. Selvfølgelig er det milevis unna prisen samlerhuset selger dritten for. Her var det 80% verditap idet pakken ramlet ned i postkassa, vanligvis er det 90%. Egentlig er det rart svindlerhuset selger noe i det hele tatt, men med så mye reklame de selger ut er det vel alltid noen som går fem på.

http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/mi ... 612016806/
godbit.jpg
godbit.jpg (36.73 KiB) Viewed 1633 times
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by bengt »

jornkris wrote:Egentlig er det rart svindlerhuset selger noe i det hele tatt, men med så mye reklame de selger ut er det vel alltid noen som går fem på.
Jeg tror nettsiden deres ser så proff ut og det tiltrekker seg mange kunder (også yngre!). En kollega av meg hadde planer om å "investere" i gullmynter og hadde blitt tipset av en kamerat av seg om at Samlerhuset hadde kjempe bra tilbud (!!!!) Heldigvis nevnte han det til han som sitter på samme kontoret som seg som med en gang hadde sagt - Gå og prat med Bengt først...

Når jeg fikk vist ham litt priser ble han heller med meg innom Numisma, hvor han fikk kjøpt skandinaviske gullmynter for gullverdien :-))
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by rega65 »

Lurer på hvor mange potensielle myntsamlere dette svindlerhuset har lurt så grundig at de aldri mer i sitt liv kommer til å satse på mynt igjen. :roll:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
Thomas B
Posts: 293
Joined: 11 May 2009 11:18

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by Thomas B »

rega65 wrote:Lurer på hvor mange potensielle myntsamlere dette svindlerhuset har lurt så grundig at de aldri mer i sitt liv kommer til å satse på mynt igjen. :roll:
Jeg kjenner flere. Når man har brukt 20.000 kroner på en samling og tror dette har steget i verdi siden man kjøpte det er det temmelig demotiverende å oppdage at det bare er verdt 2.000.

Lurer på om kundebehandlerne og telefonselgerne til samlerhuset (de som snakker med kundene) er klar over at de sitter og lyver (er instruert til å lyve) eller om de kan så lite om det de selger at de tror de snakker sant.
Letti
Posts: 139
Joined: 07 Jun 2010 15:26

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by Letti »

Jeg kjenner også flere, og desverre er jeg en av de selv. Skulle jeg ha så flaks at jeg tilfeldigvis møter sjefen for dette selskapet på gaten en dag, så er det ikke umulig at jeg tar han i kraven og spør hva i helvete som skjedde med pengene mine, stjal han de med vilje eller var det et uhell? For dette er ikke noe annet enn tyveri og svindel eller utrolig inkompetente mennesker som gjør en fryktelig dårlig jobb. Men det som gjør meg mest kvalm er ikke pengene jeg tapte, det er holdningen til denne karen. Han skriver både her og der at det er hans lidenskap for myntsamling som gjorde at samlerhuset ble startet. Hvis dette er sant burde denne mannen sperres inne, han kan da ikke for alvor tro at han gjør noe bra. Jeg tror det var hans lidenskap for å bli millionær som var drivkraften bak dette firmaet når det ble startet, ikke han lidenskap for myntsamling.
Last edited by Letti on 27 Jul 2010 11:51, edited 1 time in total.
User avatar
BjørnE
Posts: 33
Joined: 28 Jun 2010 00:29
Location: København
Contact:

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by BjørnE »

De får sikkert en 'bonus' på timelønna på 30 kroner pr. salg

Det er iallfall sånn telemarketing narrer fehoder til å jobbe for seg.
Underskrevet tidligere ungt fehode. Jeg holdt i tre uker. Blei jo ikke mye penger når jeg er genetisk kultivert til ikke å overdrive. :mrgreen:
Samlerområde:
Latin Monetary Union, (LMU)
Scandinavian Monetary Union, (SMU)
Min samling
Letti
Posts: 139
Joined: 07 Jun 2010 15:26

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by Letti »

BjørnE wrote:De får sikkert en 'bonus' på timelønna på 30 kroner pr. salg

Det er iallfall sånn telemarketing narrer fehoder til å jobbe for seg.
Underskrevet tidligere ungt fehode. Jeg holdt i tre uker. Blei jo ikke mye penger når jeg er genetisk kultivert til ikke å overdrive. :mrgreen:


Jeg hadde også en lignede jobb for mange år siden. Den varte i nøyaktig 3 timer før jeg sluttet. :) Det hørtes ok ut til å begynne med, bra lønn og alt jeg trengte å gjøre var å ringe folk. Og sjefen var utrolig positiv (han brukte vel de samme triksene på nye ansatte som på ofrene de ringte til). Men jeg var ikke klar over at jeg måtte lyve for de og at det i bunn og grunn kun dreide seg om å suge penger ut av folk på en mest mulig effektiv måte. Det var første og siste gang jeg var i nærheten av en slik jobb. Jeg kan gjøre mye rart men å lyve til folk for å stjele pengene deres, det blir for drøyt, det gjør jeg bare ikke.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Ny godbit fra Samlerhuset

Post by rega65 »

Er nok mange arvinger som kunne tenkt seg og hatt disse selgerne på to manns hånd,ja.Lurer på hvilke titler de har,svindler aspirant,2svindler,1svindler,supersvindler,svindleradmiral osv...Kan ikke ha noen skrupler disse personene.Kan nesten sidestilles med å ligge på lur når gamle damer går i banken og henter pensjonen,for deretter og rappe tasken...KJELTRINGER :evil: :evil: :evil:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”