Øl/Bruskorker

Korker og kapsler
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Øl/Bruskorker

Post by storbrum »

Fant noen korker på gutterommet, dette var det første jeg startet samle på da jeg var liten...

Er det noen som kan kjenne igjen noen av disse korkene?

Er det andre her inne som samler på slikt?

Jeg har også en stor perm med fyrstikkesker som er limt inn, her er det masse gamle..

Legger ved bilde av noen.. Som dere ser er det en del Hansa øl korker, det er ikke så rart da vi hadde Hansa bryggeri her på Åndalsnes til fabrikken ble flyttet til Bergen på ca 90 tallet tror jeg.
IMAG0241.jpg
IMAG0241.jpg (213.5 KiB) Viewed 5920 times
IMAG0242.jpg
IMAG0242.jpg (187.93 KiB) Viewed 5920 times
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Øl/Bruskorker

Post by kråketoppen »

Morsomt, men ikke en av norges beste øl, men Hansa'n får steppe inn da,som nest beste. :D
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Øl/Bruskorker

Post by kråketoppen »

kråketoppen wrote:Morsomt, men ikke en av norges beste øl, men Hansa'n får steppe inn da,som nest beste. :D

Vent litt, i bilde nr.1 og nede til høyre med rød stjerne, har vi en der mon tro?
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Øl/Bruskorker

Post by hertervig »

Korker var også min første samling - drar kjensel på noen av disse, bl.a. Asina-korken. Har du de gamle fyrstikketikettene fra Norden forsikringsselskap? Mener det skal være 15 stk. i en serie med tegnede hunder (beagle?) De kunne det vært artig å se igjen. :D
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Øl/Bruskorker

Post by ramazotti »

Bilde 2, nr 2 i andre rekke ,Certo, er ikke noe særlig om man
skall slukke tørsten, det er stivelse til syltetøy.
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Øl/Bruskorker

Post by storbrum »

hertervig wrote:Korker var også min første samling - drar kjensel på noen av disse, bl.a. Asina-korken. Har du de gamle fyrstikketikettene fra Norden forsikringsselskap? Mener det skal være 15 stk. i en serie med tegnede hunder (beagle?) De kunne det vært artig å se igjen. :D
Skal sjekke hva jeg finner på gutterommet hjeme nestegang jeg er der. Certo var vel stivelse ja, hehe vondt å drikke vil jeg tro...

Hansa premium kommer faktisk ganske høyt opp på min list over godt norskt øl.

Den nede til høyre med rød stjerne står det SB og 3 tall, var vel sterkøl da...
:D
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Øl/Bruskorker

Post by vemod »

Vil anbefale deg å få dem slabbet, eller i allefall få satt inn ølkapslene i myntkapsler. De har en tendens til å bli for nysgjerrige på plasten i Hartbergerne - i hvert fall hvis taggene har et skarpt preg.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Øl/Bruskorker

Post by Arve »

Hva i huleste er Jarlsberg Zipp? Jeg har drukket de fleste andre, men ikke denne.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Øl/Bruskorker

Post by kråketoppen »

vemod wrote:Vil anbefale deg å få dem slabbet, eller i allefall få satt inn ølkapslene i myntkapsler. De har en tendens til å bli for nysgjerrige på plasten i Hartbergerne - i hvert fall hvis taggene har et skarpt preg.

:lol: Du satte meg på tanken, mye som jeg kan tenke meg å slabbe. Hva med 12 årsjekselen
jeg måtte trekke på folkeskolen eller kanskje den rotta som katta mi kom med her en dag.
Muligheten er mange her. :D
User avatar
Pippen
Posts: 78
Joined: 02 Nov 2009 20:02

Re: Øl/Bruskorker

Post by Pippen »

Artig samling du har der. Jeg har fugler som hobby, og blir litt nysgjerrig på den med kornkråka. Husker du hvor den stammer i fra? Kan ikke huske å ha sett en fuglekork-serie før.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Øl/Bruskorker

Post by Arve »

Slabba rotte er interessant, kom med tilbud på PM. Jeg har rotte i skive fra et anerkjent medisinalfirma. Jeg mangler hele dyr i samlingen.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Øl/Bruskorker

Post by storbrum »

Pippen wrote:Artig samling du har der. Jeg har fugler som hobby, og blir litt nysgjerrig på den med kornkråka. Husker du hvor den stammer i fra? Kan ikke huske å ha sett en fuglekork-serie før.
Jeg hadde en hel serie med fugler, husker ikke hvor jeg har gjort av disse. Må sjekke mer på gutterommet hos mor :-)
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Øl/Bruskorker

Post by storbrum »

Pippen wrote:Artig samling du har der. Jeg har fugler som hobby, og blir litt nysgjerrig på den med kornkråka. Husker du hvor den stammer i fra? Kan ikke huske å ha sett en fuglekork-serie før.
fuglen er en Kornkråke, skal se om jeg finner flere..
Pegasus
Posts: 1
Joined: 23 Feb 2011 23:30
Location: Ramsøy i Askøy Kommune

Re: Øl/Bruskorker

Post by Pegasus »

Heisann, storbrum, jeg er på jakt etter info om korker med fuglemotiv. Svigermor hadde funnet en god del korker forrige dagen, men ikke å turt hive dem. Søkte, og fant dette innlegget ditt.
Så lurte vel egentlig på om du fant ut noe mer om disse korkene???

På forhand takk. :)
Mvh.

Pegasus
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Øl/Bruskorker

Post by ramazotti »

Jeg er ganske sikker på at det var Solo som hadde fuglemotiver på korkene ,rundt 1975 ?
Post Reply

Return to “Flaskekorker”