Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Generell diskusjon
Locked
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Skål, Askeladd. Podagra er definitiv en rik, hvit mann-sykdom, så ingen her på superforumet leer på øyelokkene. :)

Jeg er også interessert i den metafysiske delen av universet, hardkokt ateist som jeg er.

Et par uker før operasjonen i 2017 makulerte jeg gamle kjærlighetsbrev i tilfelle jeg ikke skulle våkne fra narkosen.

Jeg kjenner faktisk en som har vært død i cirka 45 minutter for så å bli vakt til live igjen. Han opplevde som seks år gammel gutt på begynnelsen av 1960-tallet å gå gjennom isen på en elv i Trøndelag. Han ble reddet av en modig politimann og våknet fra koma på sykehuset et par uker senere.

Vedkommende er i dag ikke redd for å dø, fordi han vet hva som skjer - nemlig ingenting, absolutt ingen ting. Og vi må vel i all vår kynisme anta at en seks år gammel gutt ikke har rukket å pådra seg så mye negativ karma at han skulle havne i fortapelsen?

At Gud visste at han skulle overleve? Jeg er ikke totalt avvisende til at det finnes en Gud eller skapende kraft, eller hva man nå skal kalle det.

Men er det ikke typisk menneskelig at vi ikke er fornøyd med det livet vi har fått her på jorden? Nei, vi forventer at Gud skal bruke ressurser på at vi skal ha det digg etter at vi er daue. Da blir det ganske komisk? Dersom man dør to timer etter fødselen, må man leve livet i evigheten som et spedbarn?

Jeg lå i narkose i drøye tre timer, og det opplevdes som to minutter. Hadde operasjonen vart i 3000 år, hadde den fremdeles opplevdes som et par minutter. Det er bare å glede seg til ingenting.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Tilbake til korona: Erna prøvde å skremme oss til fornyet dugnadsånd på pressekonferansen i går. Hva var det for noen tiltak vi på det sterkeste ble anbefalt å følge? Maks fem gjester på besøk med mindre de tilhørte samme husstand, blah blah bla? :?

Sorry, men nå må vi bare finne oss i at sesonginfluensaen får utfolde seg som normalt. Jeg hører også på mitt hjemsted at fine fruer lar være å bruke håndsprit fordi den lager flekker når den drypper ned på støvlettene.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Nå har USA fått en ny høyesterettsdommer. Trolig er hun ikke mer religiøs enn meg, men har sett at veien til makt kan gå gjennom konservative religiøse.

De må bare forby abort, men da må vi tegne om USA-kartet i løpet av de neste ti-femten år. California er verdens femte største økonomi og klarer seg sikkert godt uten bibel-skrullingene i Midtvesten.
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Askeladd »

Og mange av "bibel-skrullingene" i Midt-Vesten stammer fra Skandinavia!

For øvrig skal jeg ikke begi meg ut på å diskutere religiøse spørsmål annet enn å nevne at jeg tror det finns en "skapende kraft", men når mitt siste sukk har skjedd så er det over, ferdig, slutt! Verken himmel eller helvete!
Skjønt et hyggelig sted med godt drikke og myntsamlerglade personer hadde jo vært ok :wink:
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Askeladd wrote: 27 Oct 2020 10:23 Skjønt et hyggelig sted med godt drikke og myntsamlerglade personer hadde jo vært ok :wink:
Et evig digitalt liv etter døden er siste skrik nå. Skal høre med Espen om han kan fikse det slik at vi kan få et rom her på Samlerforum. :idea:
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Askeladd »

:lol: :lol: :lol:
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

I natt er jeg for full til å bidra her, så jeg sender min vikar Rust i stedet:

- This is a world where nothing is solved. You know, someone once told me time is a flat circle. Everything we’ve ever done or will do, we’re gonna do over and over and over again.
Rust-1.jpg
Rust-1.jpg (43.31 KiB) Viewed 1743 times
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

- The world needs bad men. We keep other bad men from the door.
rust-2.jpg
rust-2.jpg (79.87 KiB) Viewed 1736 times
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

- Life’s barely long enough to get good at one thing. So be careful what you get good at.
rust-3.jpg
rust-3.jpg (51.59 KiB) Viewed 1736 times
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Arve »

Det er mye visdom i gode tv-serier. 8)
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
Stein Knutsen
Posts: 791
Joined: 27 Jan 2010 10:28
Location: Høvåg

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Stein Knutsen »

For de som tror at dette er en normal influensa det er det IKKE
Ja årlig dør flere hundre av sesonginfluensa men nesten alle er vel gamle
Dette viruset er enda farligere for de eldre da de er vel eldre enkelt og greit
Smitten er på vei oppover vi har trolig vært sosiale i overkant for lenge
Ja dette betyr ikke noe for meg tenker de fleste av oss
Helt til den dagen man selv er smittet eller lever med andre som er smittet

Det kan bli meg eller trolig noen andre som ikke forstår alvoret
Hold dere hjemme
Hobby numismatiker på evig jakt etter ny kunnskap og viten
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

I en film jeg så for cirka 25 år siden var det en som sa: "Get busy living or get busy dying", og en annen har sagt: "Vår oppgave er ikke å legge år til livet, men å fylle de årene vi får med liv".

Uansett hva vi måtte mene om korona, kan vi vel strengt tatt ikke forvente at ungdommen, som skal føre menneskeslekten videre, skal leve i sølibat til det kanskje kommer en vaksine? Kjør debatt.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

PGA Tour golfer John Daly says that drinking alcohol is the best way to beat the coronavirus. In a video posted on The Trump Organization’s YouTube channel, Daly told listeners that he has one drink a day — which he describes as a whole bottle of Belvedere vodka — which is the best way to kill the virus.
download.jpg
download.jpg (9.17 KiB) Viewed 1335 times
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Askeladd »

Or himself perhaps :roll:
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

For noen uker siden døde en av mine store helter, James Randi. Han viet sitt liv til å avsløre kvakksalvere som hevder å være i besittelse av overnaturlige evner. Vi har noen av dem her i Norge også; en i Snåsa, for eksempel.

Her er et kvarter med sunn fornuft og mye humor!

Locked

Return to “Skytebanen”