Skjenk

Post Reply
Torsteinheggen
Posts: 3
Joined: 20 Aug 2017 13:30

Skjenk

Post by Torsteinheggen »

Jeg har denne skjenken stående. Øverste skuff kan trekkes ut, slik at man får et bord å skrive på. Flere små skuffer til skrivesaker, etc. inni.
Noen småskader, som rundt låsene og litt med skuffene bak lokket. For øvrig er den i ganske god stand.
På grunn av flytting må jeg finne ut hva jeg skal gjøre med den. Noen som har en idé om alder og verdi?
IMG_3394.JPG
IMG_3394.JPG (83.44 KiB) Viewed 886 times
Hilsen
Torstein Heggen
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Skjenk

Post by Olav K »

Jeg ville ikke kalt det skjenk, men skatoll. Alder? 1880 - 1920 med slinger i begge ender. Ser ut som et kvalitetsarbeid. Vil passe i entreen i en litt eldre villa, på den uttrukne platen legger du fra deg post og nøkler, hansker og skjerf i skuffene under platen, nøkler og dagligbruksting i småskuffene over. Verdi, avhengig av om du finner en som trenger noe slikt, men ikke lettsolgt.
Torsteinheggen
Posts: 3
Joined: 20 Aug 2017 13:30

Re: Skjenk

Post by Torsteinheggen »

Takk for svar. Hvis jeg finner noen som kan bruke det, tør du gjette en verdi? Snakker vi 5 000, 15 000, eller? Jeg har ingen anelse, så det er ikke lett å vite hva jeg skal gjøre med det.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Skjenk

Post by Arve »

Ikke tusener, men kanskje noen hundrelapper. Det kan være tungt nok å få gitt bort slike ting i dag.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Skjenk

Post by tho »

Torsteinheggen wrote: 20 Aug 2017 18:57 Takk for svar. Hvis jeg finner noen som kan bruke det, tør du gjette en verdi? Snakker vi 5 000, 15 000, eller? Jeg har ingen anelse, så det er ikke lett å vite hva jeg skal gjøre med det.
Her snakker vi om en gisbort-annonse på finn.no.

Tvilsomt noen vi reise langtveis fra for å hente, så det må være noe interresserte i
ditt nærområde.
Torsteinheggen
Posts: 3
Joined: 20 Aug 2017 13:30

Re: Skjenk

Post by Torsteinheggen »

Takk for svar. Synd at gamle kvalitetsmøbler har så liten verdi. Får se om jeg finner en plass til det, eller om noen forhåpentlig forbarmer seg over det på Finn
Post Reply

Return to “Antikviteter”