Håpløse QXL!

Generell diskusjon
Post Reply
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Håpløse QXL!

Post by tho »

Spørsmål til QXL:
Kan dere endre på navnet på tre av kategorien under Keramikk, porselen og glass?
Jeg ønsker at "Egersund Porselen" endres til "Egersund", "Figgjo Porselen" til
"Figgjo" og "Stavanger Flint Porselen" til "Stavanger Flint".

Svar fra QXL:
Takk for din mail.
Jeg kan ikke ændre på kategorinavnet. Er det selve navnet på varen som du ønsker at ændre?
Hav en god eftermiddag.

Mitt svar til QXL:
Det er navnet på kategorien som jeg vil dere skal endre.

Nytt svar på QXL:
Takk for din mail.
Langt de fleste foretrækker ordet 'porcelæn' ved kategorien, derfor har vi lagt dette ord til.
Dette kommer vi da ikke til at ændre. Men tak for forslaget.
Hav en god formiddag.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Håpløse QXL!

Post by tho »

Fortsettelse .....

Mitt svar til QXL:
Takk for svar.

Å skrive "Egersund Porselen" er feil, for det er det ikke noe som heter.
Det heter Egersund fajanse.

At dere bevisst har valgt å villede brukerne med gale betegnelser,
tror jeg gjør at flere samlere kvier seg for å bruke QXL.
For en samler vil bruken av kategorinavnet "Egersund Porselen"
fortone seg som direkte latterlig.

Jeg tror dette gjør at budgivningen uteblir. Det er kun 1 prosent
av gjenstandene i kategorien som har fått bud.

Samme problem gjelder også i andre kategorier, med høyst
merkelige navn overdreven bruk at tilføyelsen effekter.

Jeg synes derfor at det er dumt at dere ikke ønsker kvalitet
på auksjonstedet deres i Norge.

Jeg stiller meg også undrende til at dere ikke har tilføyelsen
porselen på keramikk-kategoriene deres i Danmark når dere
har det i Norge.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Håpløse QXL!

Post by hertervig »

Foreslå for sletteapene at de endrer kategoriene på København porselen og Bing & Grøndahl til Majolica og Bornholm keramikken til Bornholmer porselen. Fordi kundene ønsker det.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Håpløse QXL!

Post by tho »

Svar fra QXL:

Takk for din mail.

Der er rigtig mange almindelige brugere der anvender betegnelsen 'porcelæn', og dette fremgår tillige af en
Google søgning på ordene.
Mange af vores brugere er bekendt med denne betegnelse og derfor vil vi ikke gå ind og ændre i dette
kategorinavn. Men tak for dit forslag.

Hav en god eftermiddag.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Håpløse QXL!

Post by tho »

hertervig wrote: 09 Feb 2017 14:44 Foreslå for sletteapene at de endrer kategoriene på København porselen og Bing & Grøndahl til Majolica og Bornholm keramikken til Bornholmer porselen. Fordi kundene ønsker det.
Kundene ønsker også at kategorien grafikk endres til "Grafikk malerier" og medaljer til "Medalje mynter".
Funderer på å foreslå det.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Håpløse QXL!

Post by tho »

Fortsettelse ....

Mitt svar til QXL:

Takk for svar.

Kan dere endre kategorien "Medaljer" til "Medalje mynter" og kategorien "Grafikk" til "Grafikk malerier"?

Kan dere endre kategorien "Bornholm" til "Bornholm Porcælen" på qxl.dk?

Jeg mener bestemt kundene ønsker dette. Det er bare o google.

Hav en god eftermiddag.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Håpløse QXL!

Post by hertervig »

Nå var det jo riktig mange velgere som stemte for Brexit og på Trump også. Man får svar etter hvem man spør. Har de ikke greie på det eller er feilinformert så blir svarene deretter.

For moro skyld skal jeg ta kontakt med GiBud og høre om de kan endre kategorien Hollandsk porselen til Hollandsk fajance og keramikk. Så skal vi se hvor lang tid det tar.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Håpløse QXL!

Post by tho »

Gjør det Hertevig. Venter spent på svar.

Jeg bruker QXL jeg, men bare til noen ting, som jeg har klart å selge tidligere.
Alt annet er bortkastet tid.

Det er ingen ting jeg kunne ønsket mer enn at QXL hadde vært litt klokere
mht. å lytte til gode råd fra samlere.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Håpløse QXL!

Post by hertervig »

Sånn. Nå er det endret. Enkelt og greit. En side for brukerne.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Håpløse QXL!

Post by tho »

hertervig wrote: 09 Feb 2017 22:08 Sånn. Nå er det endret. Enkelt og greit. En side for brukerne.
Det var jo bra. Gibud.no lever forøvrig ikke opp til navnet, muligens i svevre kategorier,
dog ikke noe sted jeg ville hatt suksess.

Det er gratis på finn.no.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Håpløse QXL!

Post by hertervig »

Det kunne vært bedre med budgivning på GiBud - ikke tvil om det. Men jeg har nå hatt 925 salg der på et drøyt år og kunne hatt betydelig mer om jeg hadde vært mer aktiv.

Finn.no er sikkert bra til sitt bruk, men med så godt som fraværende kategorioppdeling samt noe i overkant optimistiske selgere så går jeg lei før jeg finner noe. Har kun et eneste kjøp på Finn. Hva er det du handler der da? Bilder?
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Håpløse QXL!

Post by tho »

hertervig wrote: 10 Feb 2017 21:39 Det kunne vært bedre med budgivning på GiBud - ikke tvil om det. Men jeg har nå hatt 925 salg der på et drøyt år og kunne hatt betydelig mer om jeg hadde vært mer aktiv.

Finn.no er sikkert bra til sitt bruk, men med så godt som fraværende kategorioppdeling samt noe i overkant optimistiske selgere så går jeg lei før jeg finner noe. Har kun et eneste kjøp på Finn. Hva er det du handler der da? Bilder?
Har kun solgt et serigrafi (grafikk) til 7.500 kr, ikke kjøpt noe kunst på Finn. Har solgt en del trekkspill,
og PC'er jeg har klargjort med Windows eller Linux Mint. Før jul gikk PC-salget bra, men på nyåret var
det veldig stille. Med bra menes at det har vært ekstra stor pågang og at gjenstanden er solgt samme da
den ble lagt ut.

Har fått solgt alt jeg har lagt ut på Finn. Mine priser er ca. 30 prosent av det andre har som prisforlangende
på Finn. Dessuten er jeg flink til å gjennomføre både et kjøp og et salg. Mange på Finn er faktisk ikke det.
En fordel er det også at gjenstandene kan hentes i Oslo.

Har også brukt Finn til bolig og bil.

Legger ikke ut ting til under 300 kr på Finn og sender normalt ikke. Gjenstandene må hentes
ved kontant betaling. Å selge ting til 10 kr stykk har ikke noe for seg på Finn. Det er slikt som
hører hjemme på QXL eller på loppis.

Fordelen med Finn er at det er Norges største markedsplass slik at det er lett å få solgt om man
vil selge til fornuftige priser og evner å gjennomføre et salg. Det er lett å søke på gjenstander både
på kategori og sted, slik at man kan se gjenstander i sitt nærområde. Sånn sett vil de kanskje være
en fordel å bo i et befolket område med et høyt kundepotensiale. Oslo er trolig best.

Man bør ikke ikke bruke prisforlangende på Finn til å finne ut hva gjenstander er verdt. Det er
altfor mange som fantaserer å å få solgt til høye priser. Så er det vel også på QXL ...

Finn er kort og godt det beste stedet å kvitte seg med ting man ikke trenger mere. Bra for
miljøet.

QXL er bra fordi det som regel er effektivt, men man helst selge ting som er lette å pakke inn.
I gamle dager kunne man kjøpe frimerker på QXL av en og samme selger til en kr stykk. Så
fikk man tilslaget på 50 slike auksjoner og fikk tilsendt alt i en og samme konvolutt. I dag blir
dette dyrt når det gjelder hammerslagsgebyrer. Jeg mener det må være mulig å benytte lot
i større grad. Lot på f.eks. 100 - 200 kr, slik at ikke alt det kjøper betaler går bort til frakt og
gebyr. Har ikke kjøpt noe på QXL på lang tid fordi jeg ikke har funnet noe av interresse.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Håpløse QXL!

Post by tho »

hertervig: Hva er det stort sett du har solgt på QXL da?
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Håpløse QXL!

Post by hertervig »

For det meste ting som er greie å pakke, bøker, tegneserier, postkort, frimerker og mynter. Som for det meste gjenspeiler det jeg selv samler på. + at jeg tar vare på litt vinyl.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Håpløse QXL!

Post by tho »

hertervig wrote: 11 Feb 2017 22:42 For det meste ting som er greie å pakke, bøker, tegneserier, postkort, frimerker og mynter. Som for det meste gjenspeiler det jeg selv samler på. + at jeg tar vare på litt vinyl.
Det du nevner er jo typiske QXL ting, nettopp fordi kategoriene er ganske gjennomtenkte og at det er
typiske samlerobjekter som har slått an på QXL. Lett å pakke og brev stort sett under 2 cm, og ihvetfall
under 7 cm. Vinyl-LP'er er det værre med, men har sett at de sjeldne kan gå bra på QXL.

Resten av QXL er dårlig, noe jeg har skrevet om gang på gang :lol: SElger bilder jeg, men det er slike
små som kan puttes i en bobleplastkonvolutt.
Post Reply

Return to “Skytebanen”