Foreningenes rolle - og kommunikasjon

Numismatisk forum
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Foreningenes rolle - og kommunikasjon

Post by rega65 »

Om dere hadde startet nettside,hadde det vært veldig interessant om dere kunne legge ut linker med opptak av foredragene fra møtene..
Noe kunne vært lagt ut for alle og noe forbeholdt medlemmer.
Mulig det hadde generert flere medlemmer. :wink:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Foreningenes rolle - og kommunikasjon

Post by Olav K »

Jeg tror kapasiten i vårt "netthotell" fort vil bli sprengt om vi skulle lagre foredrag i full lengde der.
Dernest vil det kreve at noen gjør opptak, evt. redigerer og så legger det inn.
Men jeg tar utfordringen: hvis noen vil ta opp morgendagens (tirsdagens) foredrag og gi oss en adresse som vi kan linke til fra våre sider - skal de få lov. Dog med et forbehold, jeg vil se resultatet før det legges ut - kryssklippet utdriting får tommelen ned, men uklippet versjon skal jeg tåle. At jeg gjør det i morgen, innebærer ikke at andre foredragsholdere godtar å bli filmet i fremtiden.
Ellers: På dagens styremøte ble det vedtatt at NNF oppretter facebook-side. Heldigvis ikke mitt ansvar, men det kommer melding her på sidene snart. Beslutningen vil ikke påvirke arbeidet med oppgradert hjemmeside.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Foreningenes rolle - og kommunikasjon

Post by Kjetil Kvist »

Da sier jeg det slik:
Attachments
facebook-like-button.jpg
facebook-like-button.jpg (19.03 KiB) Viewed 973 times
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Foreningenes rolle - og kommunikasjon

Post by Stig Westerhus »

Olav, når det gjelder vårt bidrag for å få tak i yngre medlemmer så mener vi at vi har lyktes, vi er nå inne i andre året med fritt medlemskap for de under 18, og vi har for andre år medlemmer under 18 i klubben. Det ser ut til at det virker, men vi kan jo ikke være sikker før vi ser om disse blir betalende medlemmer etter fylte 18. Og i noen tilfelle vil de kanskje ikke bli betalende medlemmer før langt opp i 20-30 årene.
Men en annen effekt som kanskje er enda bedre, er at nye potensielle medlemmer som kommer til oss og ser at vi har så unge medlemmer faktisk velger å melde seg inn da det ikke er "bare gamle gubber" i foreningen. Så vi har nå flere unge aktive medlemmer i 20 og 30 årene. Og det er en ganske så herlig bieffekt av gratis medlemskap for de under 18.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Foreningenes rolle - og kommunikasjon

Post by Olav K »

Dette var interessant! Takk for svar :D
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Foreningenes rolle - og kommunikasjon

Post by rega65 »

NNF har jo også en genuin mulighet til å verve medlemmer da det er auksjon i Oslo 2 ganger i året...
Hadde gjerne vært en ide og lagt et møte i klubben til den helgen(om mulig).

Jeg reiser ikke fra Stavanger kun for å gå på møte,men hadde det vært når jeg var i Oslo på auksjon,så hadde jeg satt veldig pris på å fått med meg et møte i klubben..
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Foreningenes rolle - og kommunikasjon

Post by Kjetil Kvist »

Kanskje NNF i alle fall kan bidra med litt faglig-sosialt innhold på kvelden.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Foreningenes rolle - og kommunikasjon

Post by rega65 »

:D :D :D
Kjetil Kvist wrote:Da sier jeg det slik:
Blir det åpen eller lukket gruppe?
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Foreningenes rolle - og kommunikasjon

Post by Kjetil Kvist »

Det er jo bedre å lage en side - page - enn en gruppe - group - så det er sagt, men her får de ansvarlige i NNF finne ut av hvordan de vil gjøre det. Dersom de benytter potensialet i en Facebookside fullt ut, så tror jeg det raskt kan bli en god kilde til nyheter for myntsamlere i Norge.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Foreningenes rolle - og kommunikasjon

Post by Olav K »

Bakgrunnen for beslutningen var at facebooksiden skulle være et "vindu mot verden", m.a.o. - slik jeg oppfattet det "åpen". Jeg kan ikke facebook-lingoen, og vet ikke forskjell på "page" eller "gruppe". Vårt poeng var at det skulle være lett å finne frem, hvor vi publiserer aktiviteter m.m. (med linker?) - og antallet "likes" skal kunne indikere hva som slår an hos facebookgenerasjonen.
Men det er viktig å understreke at dette skal bli "ett" av flere vinduer. Når Kjetil i andre sammenhenger sier at vi skal ta vare på de trofaste, de som stiller på møter m.m., skal vi også gjøre det - og et raskt blikk på gårsdagens mange møtende fortalte meg at det ikke er flertallet av disse vi når på fjesboka. Men mens vi skal ta vare på våre veteraner, skal vi også prøve å overbevise andre om at vi har noe å by på som kan gjøre samleropplevelsen rikere. Facebook er ett av muligvis flere forsøk på dette.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”