Statistikk over tvilsomme auksjoner

Her kan du diskutere online auksjoner.
Post Reply
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by Ask »

Etter å ha uttalt meg om WAGO på en negativ måte flere ganger er det sikkert på sin plass å utdype nærmere hvorfor jeg er skeptisk. Jeg vil først begynne med de objektene som var bra eller ihvertfall akseptable:
1. mynt beskrevet som 01 + >> 01 er nærmere sannheten, men prisen var ok for 01
2. mynt beskrevet som 0/01 >> kvaliteten sto til beskrivelsen, pris ok
3. mynt beskrevet som 0, prakt >> alt stemte, en nydelig sølvmynt md gammel patina og uten manipulasjonsspor
4. mynt beskrevet som 0/01 >> litt rufs i feltene ikke nevnt i beskrivelsen og godt retusjert på auksjonsbildene, likevel akseptabelt da årgangen er meget vanskelig i bedre enn 1-/2
5. mynt beskrevet som 0/01 >> 01+ kommer saken nærmere, men ikke pusset eller dyppet, pris ok

Nå kommer brølerne:
1. mynt beskreveet som 0, prakt >> riktig nok usirkulert, men grufullt dyppet,ligner heller på krombestikket fra kjøkkenskuffen
2. mynt beskrevet som 0/01 >> dyppet, forsiden pusset, ble levert sammen med en totalt nedslitt kobbermynt fra samme samleområde som dem antagelig ikke kunne vente å kvitte seg med, denne kobberslanten var ikke del av auksjonen
3. lot på to sølvmynter, en i 0 og en i Proof >> den i 0 var ok, den i proof hadde digre fingermerker, dette var hverken nevnt i beskrivelsen eller fremgikk av bildene

Selve sjefsbrølereren er imidlertid denne :
- Sølvmynt beskrevet som 0, prakt, prooflike med speilflater og frostet relieff. Bildene gav også inntrykk av dette. Det jeg fikk var en mynt som jeg overhodet ikke ble klok på. Muligens var dette en mynt preget med gamle proof- stempler på en normalbehandlet blankett, slik sett hadde den vært et interessant numismatisk studieobjekt. Men mynten var tydelig polert i feltene og var dekket av hakk og skar. Siden den ble litt smådyr ut fra den prangende beskrivelsen og bilder som forespeilet en toppmynt var den helt klart uakseptabelt. Her lønnet det seg å reklamere og det må nevnes at reklamasjonen var uproblematisk.

Alt i alt : jeg vil ikke råde til å unngå WAGO ( WAG Online ) som arrangeres en gang i måneden helt og holdent, men en bør være megetr kritisk til både beskrivelsen, vurderingen og ikke minst til bildene.

Mvh. Ask
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by samler607 »

maxlimit wrote:Har bud inne hos ktorbe
http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 800542736/
personen som byr mot meg er fastzombie hvor alle kjøp er av ktorbe
http://www.qxl.no/accdb/ViewUser.asp?IDU=405421451
alle kjøp er fra ktorbe og bla 10 ø 15 ble 3/5 solgt av ktorbe til fastzombie for 50 kr ,
http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 710724046/
samme mynt ble solgt av ktorbe til mykle 5/7 for 75.-
http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 800094846/
her bød også fastzombie på samme mynten han vitterligt hadde kjøpt 2 månder tidligere
selger og kjøper har samme ip adresse har jeg fått opplyst så her er det vist samme person som byr opp sine egne auksjoner :twisted:
Om dette stemmer, og du har bevis for samme ip addresse, SKAL selgeren som også er på forumet.
Bli utestengt fra qxl - etter qxl sitt reglement.

Dette er jo sleipt, om dette stemmer.

Jeg har flere ganger observert diverse diffuse handler. Men dette virket jo veldig snodig. Her er det bare å gå i karakterboka å sjekke. så ser man jo det maxlimit skriver stemmer. Men om de har samme ip. Det vet jeg ikke hvor du har fra.

Men håper på en kommentar fra selger på denne tråden.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by ramazotti »

Jeg tenkte å hakke litt på Krs. Mynthandel.
Etter å ha blitt halvveis dårlig av kvalmende annonse på QXL,måtte jeg le ørlite for meg selv.

Stakkars 8-skilling.
"Katalog 1900 .-"Utrop 1400" Bløffmynt er hva det er ,den er ikke sjelden,og den er dårligere enn mitt eksemplar som ikke er i nærheten av 1+
Er det et salgstriks ?Selvfølgelig er det akkurat det.1+ ?,glem det .

Jeg vil ha skikkelige bilder ,nøytral vurdering,full returrett,tekst med avsnitt eller komma,og ingen opplysninger om hvor
alle de helvetes messene holder hus.

Du er døv på begge ørene,Hr Finsand.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by hertervig »

Jaa, litt i overkant kanskje. Kronen er slitt, og gir ikke 1+ inntrykk, det er riktig. Men bokstavene er relativt skarpe mot ytterkant, skjoldet virker ikke så ille, og C i species ser ut til å være litt mer velpreget enn vanlig. Under 1+/1 synes jeg ikke den er. Kanskje ditt eksemplar er bedre enn du tror Ramazotti :)

Så tør jeg igjen minne om trådens intensjoner, personkarakteristikker og hælspark ville trådstarter gjerne slippe.
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by KrsMynthandel »

Ramazotti! Nok en gang er du ute med ufin personkarakteristikk. Har du så mye grums innabords som må ut? Du skriver : "Ønsker ikke opplysninger om hvor alle de helvetes messene holder hus" La vær og les da, mann! Du skriver "du er døv på begge ørene" Mulig du har problemer, Ramazotti, men hvorfor forsøke å forsure andres tilstedeværelse her inne? Du forherliger dine syn og skriver nedsettende om andre, meg selv inkludert. Du skriver også "den er ikke sjelden" om 8 sk. min. på Qxl. Nei, det er den ikke og det har jeg heller ALDRI skrevet i denne annonsen som går ut til søndag. Jeg har drevet som prof. handler i snart 20 år og mye rart har jeg sett og hørt. Vi skal høre mye før øra detter av, men jeg håper inderlig at du, Ramazotti, begrenser dine personangrep og hatske meldinger. At meninger ikke alltid samsvarer, tolereres selvfølgelig , men direkte ufinheter kan du la ligge...
dracocrystal
Posts: 78
Joined: 12 Nov 2011 01:10

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by dracocrystal »

"Evig eies kun et dårlig rykte"

Ramazotti, har aldri hatt noe med deg å gjøre, men her er du en kødd!!

Slenge ut slike kraftsalver til en etablert mynthandler, og så koker det ned til uenighet på en 1/2 grad. : (
Hva slags tilleggsinfo. som gis i annonsen er vel Håkons sak.
Er nesten overrasket over at han og de andre handlerene gidder å være med her, med riskoen for disse drittpakkene som stadig ramler ut på forumet.

Har til dags dato kun gode opplevelser med Kristiansand mynthandel. : )
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by ramazotti »

Det det hele til syvende og sist dreier seg om ,er begjæret av friske tusenlapper i lomma,Hr. Krs Mynthandel !

Jeg tror aldri jeg har sett noen av dine auksjoner opplyse om katalogverdi,og her handler det i tillegg om en mynt overvurdert i Sieg.
Det er fint lite andre opplysninger å finne også,bortsett fra en stor rubrikk HVOR DU SKRIKER UT AT DU GARANTERER ...

Garanterer hva ? At du er litt slappere i vurderingsevnen ? Ligger litt høyere i pris ?
8-skillingen din er helt o.k., men 1+ ? Har du i det hele tatt sett på den ?

Bildene dine har jeg kritisert tidligere,de har ikke blitt særlig bedre de siste årene.
Som amatør forventer jeg bedre av en proff handler,og at jeg oppfører meg dårlig må du bare forvente,du viser
svært liten evne til forbedring.

Mvh Asbjørn
User avatar
kråkerøy
Posts: 741
Joined: 12 Nov 2008 20:25

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by kråkerøy »

Det er jo riktig at denne 8 skillingen ikke er 1+ da.

Det er for øvrig mange som overgraderer denne mynt typen.
kanskje ikke vits å formulere alt så hardt når man går ut imot en auksjon.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by svessien »

kråkerøy wrote:Det er jo riktig at denne 8 skillingen ikke er 1+ da.

Det er for øvrig mange som overgraderer denne mynt typen.
kanskje ikke vits å formulere alt så hardt når man går ut imot en auksjon.
Jeg tror også at vi kommer lengst med saklig begrunnelse av hva man oppfatter som tvilsomt.
Når det er sagt er jeg glad for Ramazottis observasjoner, om de enn kunne vært oppsummert noe mer nøytralt :lol:
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
Golfer
Posts: 202
Joined: 24 Jan 2011 21:15

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by Golfer »

maxlimit wrote:Har bud inne hos ktorbe
http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 800542736/
personen som byr mot meg er fastzombie hvor alle kjøp er av ktorbe
http://www.qxl.no/accdb/ViewUser.asp?IDU=405421451
alle kjøp er fra ktorbe og bla 10 ø 15 ble 3/5 solgt av ktorbe til fastzombie for 50 kr ,
http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 710724046/
samme mynt ble solgt av ktorbe til mykle 5/7 for 75.-
http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 800094846/
her bød også fastzombie på samme mynten han vitterligt hadde kjøpt 2 månder tidligere
selger og kjøper har samme ip adresse har jeg fått opplyst så her er det vist samme person som byr opp sine egne auksjoner :twisted:
Du bårdmax denne blir fan meg for drøy!
Tenkte å aldri ta del i disse personangrepene her inne på dette forumet, men kan ikke la være når du sverter meg som du gjør.

Det siste først: selger og kjøper har samme ip adresse. Den blir jaggu for drøy. Kan du bevise det. Hvor fan tar du det fra? "du har fått oppgitt liksom"
Dra meg aldri igjen ned i den søpla du selv befinner deg i!

Jeg har solgt hundrevis av disse 10 ørene de siste årene. Det vet jo du som har kjøpt av meg tidligere og vært fornøyd hver gang.
Jeg ser det har kommet feil bilde her. Det er min feil, men kan skje.
Når jeg selger flere av samme årgang innen kort tid har jeg nok blingset og lagt ut samme bilde.
Det betyr i dette tilfellet at den som vant siste auksjon har fått en bedre mynt enn avbildet, siden jeg stort sett alltid legger ut den med lavest kvalitet først. Det har nok i dette tilfellet gjort at begge kjøperne har vært godt fornøyd med handelen, og det er jeg som kom dårligst ut av handelen.
Husker for en tid tilbake at jeg gjorde en lignende feil med en 5 øre, men da var det en som stilte meg spørsmål (i motsetning til du som kjører igang med en svertekampanje). Da fikk jeg avsluttet auksjonen og lagt ut riktig bilde.

At en kjøper velger å handle av meg, er vel ikke noe annet enn bare positivt. Denne kjøperen var til og med på besøk for ikke så lenge siden og kjøpte nesten 100 mynter direkte av meg. Han er såpass våken at han har lagt merke til hvilke QXL selgere han aldri kommer til å handle av. Ditt navn ble nevnt dengang, så han har vel observert litt forskjellig tenker jeg. Jeg vet at han samler dobbelt og skal ha 2 av hver årgang, så jeg håper han byr på mine auksjoner igjen jeg. Det er vel heller ikke så rart at han har bydd på av samme valør innen samme periode. Prøv deg derfor heller ikke å dra en av mine gode kunder ned i søpla til deg.

Så over til deg.
Jeg er ikke alltid så imponert over hvordan du opptrer på QXL.
Jeg eide en 10 øre fra 1877 i kv. 1- med hull et for et par år siden som for (altså en mynt verd den nette sum av kr. 0,-). Den var en av myntene i en perm jeg solgte til en handler i ditt distrikt. Denne har du tydeligvis overtatt fra han (trolig fortsatt til verdi av kr. 0,-), for at du deretter forsøkte deg på QXL med betegnelsen sjelden årgang og litt skitten og utrop kr. 1000,-
Holdt på å dette på revva når jeg oppdaget at dette var min mynt som plutselig hadde hatt så stor verdiøkning, og at hullet ikke var nevnt.
Hadde den blitt solgt for denne summen så hadde det vært landeveisrøveri. Hvordan har du kan du gjøre noe slikt, og atpåtil legge ut et bilde som var mer uskarpt enn det du klarer å fremstille med bedre mynter?
Lurer faktisk på om du fikk solgt mynten et par uker etter for 700,- så her må du ha slitt med ganske dårlig samvittighet i snart 2 år hvis det var tilfellet.

Skal ikke si mer om hva jeg synes om deg her inne, men ta kontakt så skal du få vite resten.
Skal du forresten ha disse myntene du kjøpte av meg på sist auksjon, eller tar det bare litt tid før du får betalt denne gangen også?

Graden av hvor lite jeg setter pris på deg avhenger av graden av din unnskyldning når du svarer på denne.
Bare synd at du allerede har rukket å sverte mitt rykte både her og på QXL.

Lykke til likevel!
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by KrsMynthandel »

Ramazotti: Nok en gang fortsetter du med svada. "Du har ikke sett at jeg skriver kat. priser noen gang " Det har jeg gjort i flere hundre auksjoner, så her er du helt på jordet. Hva slags tilleggsopplysninger savner du? Jeg har utallige ganger skrevet kanthakk, pusset, anhengt, flekker, irr etc? Når det gjelder bildekvaliteten på 8 sk. ser jeg at den ble uklar. De andre bildene er gode nok og jeg redigerer aldri noen bilder. Men du klarer vel å finne feil på f.eks. 10 øre London 1942 kval. 0 også? Ikke vet jeg agendaen for dine personangrep, men lite stabil opptreden er lett iøyenfallende og også kommentert av flere her inne. Når det gjelder" pengebegjæret", er mange av mine auksjoner med en startpris på 1,- og ja, jeg gir alltid full returrett etter kjøpsloven og retur forekommer ennå ikke.....(100% positiv)

At du i det hele tatt irriterer deg over oversikten over info. over ulike messer jeg deltar på i MIN EGEN ANNONSE, kjøpt og betalt på Qxl, er lavmål. Hva har du med det å gjøre? Hvorfor klager du ikke på en annen mynthandler i ditt nærområde? Han skriver også om sin messeaktivitet, sted og dato. Har du ikke annet å irritere deg over/bruke tid på enn tidsfordriv med personhets, ukorrekte opplysninger mm. ser jeg at du har flere problemer å stri med. Konstruktiv kritikk er fint..

Hold personhets utenfor og diskuter sakelig, eller der det for mye forlangt?
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by vemod »

Moderatorvarsel:

Jeg begynner å ane hvor dette bærer hen. Det er kanskje en naturlov, på linje med tyngdekraften, at man ikke kan unngå å bruke tvilsomme kommentarer i en tråd som heter "Statistikk over tvilsomme auksjoner". Jeg bèr likevel om at alle trener på å finne en saklig tone når man formidler sitt syn. Ved hjelp av konstruktive tilbakemeldinger, kan dette være både kjøpere og selgere til hjelp. I motsatt tilfelle vil det bare ende opp med at alle truer hverandre med plastspaden og forsøker å forsvare sitt hjørne i sandkassa. Det vil i klartekst si at tråden blir klippet av. Mvh.
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by KrsMynthandel »

Moderator: Mener du med dette å hevde at Ramazotti kommer med "kun tvilsomme kommentarer" ? Dette har ingenting med sandkasssementalitet å gjøre i fra min side ihvertfall. Her er det direkte personangrep, som jeg ønsker å forsvare meg mot. At personhets, direkte grov sjikane og løgn får passere filterfritt her inne, er svært kritikkverdig....
User avatar
maxlimit
Posts: 435
Joined: 07 Nov 2008 21:07
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by maxlimit »

Golfer wrote:
maxlimit wrote:Har bud inne hos ktorbe
http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 800542736/
personen som byr mot meg er fastzombie hvor alle kjøp er av ktorbe
http://www.qxl.no/accdb/ViewUser.asp?IDU=405421451
alle kjøp er fra ktorbe og bla 10 ø 15 ble 3/5 solgt av ktorbe til fastzombie for 50 kr ,
http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 710724046/
samme mynt ble solgt av ktorbe til mykle 5/7 for 75.-
http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 800094846/
her bød også fastzombie på samme mynten han vitterligt hadde kjøpt 2 månder tidligere
selger og kjøper har samme ip adresse har jeg fått opplyst så her er det vist samme person som byr opp sine egne auksjoner :twisted:
Du bårdmax denne blir fan meg for drøy!
Tenkte å aldri ta del i disse personangrepene her inne på dette forumet, men kan ikke la være når du sverter meg som du gjør.

Det siste først: selger og kjøper har samme ip adresse. Den blir jaggu for drøy. Kan du bevise det. Hvor fan tar du det fra? "du har fått oppgitt liksom"
Dra meg aldri igjen ned i den søpla du selv befinner deg i!

Jeg har solgt hundrevis av disse 10 ørene de siste årene. Det vet jo du som har kjøpt av meg tidligere og vært fornøyd hver gang.
Jeg ser det har kommet feil bilde her. Det er min feil, men kan skje.
Når jeg selger flere av samme årgang innen kort tid har jeg nok blingset og lagt ut samme bilde.
Det betyr i dette tilfellet at den som vant siste auksjon har fått en bedre mynt enn avbildet, siden jeg stort sett alltid legger ut den med lavest kvalitet først. Det har nok i dette tilfellet gjort at begge kjøperne har vært godt fornøyd med handelen, og det er jeg som kom dårligst ut av handelen.
Husker for en tid tilbake at jeg gjorde en lignende feil med en 5 øre, men da var det en som stilte meg spørsmål (i motsetning til du som kjører igang med en svertekampanje). Da fikk jeg avsluttet auksjonen og lagt ut riktig bilde.

At en kjøper velger å handle av meg, er vel ikke noe annet enn bare positivt. Denne kjøperen var til og med på besøk for ikke så lenge siden og kjøpte nesten 100 mynter direkte av meg. Han er såpass våken at han har lagt merke til hvilke QXL selgere han aldri kommer til å handle av. Ditt navn ble nevnt dengang, så han har vel observert litt forskjellig tenker jeg. Jeg vet at han samler dobbelt og skal ha 2 av hver årgang, så jeg håper han byr på mine auksjoner igjen jeg. Det er vel heller ikke så rart at han har bydd på av samme valør innen samme periode. Prøv deg derfor heller ikke å dra en av mine gode kunder ned i søpla til deg.

Så over til deg.
Jeg er ikke alltid så imponert over hvordan du opptrer på QXL.
Jeg eide en 10 øre fra 1877 i kv. 1- med hull et for et par år siden som for (altså en mynt verd den nette sum av kr. 0,-). Den var en av myntene i en perm jeg solgte til en handler i ditt distrikt. Denne har du tydeligvis overtatt fra han (trolig fortsatt til verdi av kr. 0,-), for at du deretter forsøkte deg på QXL med betegnelsen sjelden årgang og litt skitten og utrop kr. 1000,-
Holdt på å dette på revva når jeg oppdaget at dette var min mynt som plutselig hadde hatt så stor verdiøkning, og at hullet ikke var nevnt.
Hadde den blitt solgt for denne summen så hadde det vært landeveisrøveri. Hvordan har du kan du gjøre noe slikt, og atpåtil legge ut et bilde som var mer uskarpt enn det du klarer å fremstille med bedre mynter?
Lurer faktisk på om du fikk solgt mynten et par uker etter for 700,- så her må du ha slitt med ganske dårlig samvittighet i snart 2 år hvis det var tilfellet.

Skal ikke si mer om hva jeg synes om deg her inne, men ta kontakt så skal du få vite resten.
Skal du forresten ha disse myntene du kjøpte av meg på sist auksjon, eller tar det bare litt tid før du får betalt denne gangen også?

Graden av hvor lite jeg setter pris på deg avhenger av graden av din unnskyldning når du svarer på denne.
Bare synd at du allerede har rukket å sverte mitt rykte både her og på QXL.

Lykke til likevel!
Har vært fornøyd med alle myntene fra deg og ja siste kjøp er betalt :D
Jeg tror deg når du sier du har en god fast kunde
Men Når du skriver:
Det siste først: selger og kjøper har samme ip adresse. Den blir jaggu for drøy. Kan du bevise det. Hvor fan tar du det fra? "du har fått oppgitt liksom"
Dra meg aldri igjen ned i den søpla du selv befinner deg i!

Det er ufint og Du har jo sagt til qxl at FastZombie var en kamerat som brukte din datamaskin ved besøk

Da er jeg ferdig med dette
og håper vi kan handle mer senere
kommer til og by på dine auksjoner da du har gode objekter :)
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Statistikk over tvilsomme auksjoner

Post by svessien »

Here we go again.....

Jeg vet ikke hva "tråden blir klippet" betyr, men jeg antar det går an å luke bort uønskede poster og la den saklige diskusjonen gå sin gang?
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
Post Reply

Return to “Auksjoner”