Gemstones of the World

Forum for mineralsamlere.
Post Reply
callisto
Posts: 4
Joined: 02 Feb 2013 19:52

Gemstones of the World

Post by callisto »

Hei
Lurte på om noen kunne hjelpe meg med verdien på en komplett samling av Gemstones of the World...63 i alt på plate av sølv... :?:
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Gemstones of the World

Post by Arve »

Bilde? Utgiver? Alle opplysninger hjelper hvis du vil ha informasjon.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
callisto
Posts: 4
Joined: 02 Feb 2013 19:52

Re: Gemstones of the World

Post by callisto »

Samlingen er fra Franklin Mint...moren min begynte å samle dette i 1983 og det tok visst flere år for å få det komplett...alt ligger i en koffert...63 stk...sertifikat følger med hver enkelt..
callisto
Posts: 4
Joined: 02 Feb 2013 19:52

Re: Gemstones of the World

Post by callisto »

Takk for svar Espen.....har sett den før men synes det var veldig lite....har sett ulike priser men også ett avisutklipp der det står at det kostet 34 dollar for hver sten...så hvis man ganger dette med 63 og tenker på dollarkursen i 1983, så blir da verdien noe helt annet :roll:
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Gemstones of the World

Post by Arve »

Innkjøpspris er en ting, verdi er noe helt annet; nemlig hva markedet er villig til å betale. Franklin mint og Samlerhuset driver på samme måten med svært dyre abonnementsordninger for ting som i andrehåndsmarkedet bare er verdt en brøkdel av innkjøpspris.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
callisto
Posts: 4
Joined: 02 Feb 2013 19:52

Re: Gemstones of the World

Post by callisto »

Arve wrote:Innkjøpspris er en ting, verdi er noe helt annet; nemlig hva markedet er villig til å betale. Franklin mint og Samlerhuset driver på samme måten med svært dyre abonnementsordninger for ting som i andrehåndsmarkedet bare er verdt en brøkdel av innkjøpspris.

....og jeg som trodde jeg var rik :( ...så en annonse på finn, der han krever 55000...men må jo innrømme at selv jeg reagerte på det :)
Post Reply

Return to “Mineraler”