ManU fotballdrakt

Post Reply
EspenA
Posts: 2
Joined: 16 Apr 2019 17:22

ManU fotballdrakt

Post by EspenA »

Hei

Jeg har en Manchester United fotballdrakt som jeg tror er fra tidlig 2000-tallet. Sponsor er Vodafone.
Det kan se ut som den er signert av alle spillerne + sir Alex Ferguson.
Jeg lurer på om den er ekte og hva den er verdt.

Hva gjør jeg?

Mvh
Espen A
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: ManU fotballdrakt

Post by lokarlsen »

Hvis du har kjøpt den på nett og ikke har noen papirer på at den er ekte fra en kjent seriøs selger er det liten sjanse for at den er ekte
EspenA
Posts: 2
Joined: 16 Apr 2019 17:22

Re: ManU fotballdrakt

Post by EspenA »

Hei

Takk for svar!

Fikk den av en kar fra Oslo i 2012 som var en ivrig samler og fan av ManU, hadde mange ting som tydet på at han var en seriøs samler på slike ting. Som jeg også har bilder av på mobtlf fra den gang i 2012. Det er mye som tyder på at den er ekte.?
Er det firmaer i Oslo som sertifiserer autografer eller lignende ?

På forhånd takk

Mvh
Espen A
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: ManU fotballdrakt

Post by lokarlsen »

Det er dessverre lite som tyder på at den er ekte - så sant han du fikk den fra kun hadde kjøpt den på nett er det langt større sjanse for at den er falsk.

Problemet i Norge er at svært få ha peiling og de kjøper drakter i hopetall fra England eller på Finn fra folk som kommer med den ene røverhistorien bedre enn den andre. De som kjøper er ukritiske for de ønsker jo at den skal være ekte - fordi den er jo gjerne så billig. Mange ganger betaler man ikke mer enn en tusenlapp for drakten - og da bør man tenke litt igjennom hva som gjør at noen tror at enkelte er villige til å kjøpe en ny drakt for 6-700 kr for så å bruke utallige timer på å få den signert og så selge den for 3-400 mere på nett.

Men dette løser selvfølgelig selger enkelt med å lyve på seg kontakter i klubben - men man skal jo ikke kunne mye om engelsk fotball før en skjønner at ingen har en slik tilgang til superstjerner innen fotball.

Det finnes dessverre ingen ekspertise på dette i Norge, og det gjør at de som driver på med falskneriet eller videresalg av disse får holde på som de vil.
Post Reply

Return to “Autografer”