tips om å selge mengder med tegneserier

Post Reply
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

tips om å selge mengder med tegneserier

Post by arnetech »

jeg samlet tegneserier fra jeg var guttunge 77-95 ca og har noen tusen blader som jeg ønsker å selge (plassmangel og flyttet fokus til kun numis).
det er mest fra 80-90 tallet, slikt som Magnum (+spesial), x9 spesial, conan, W.Disney, agent x9, osv. så og si alt mulig, har også noen hundre forskjellige fra 47-74 som f.eks skippern i avis format og 3-400 "sjekkhefte" blader fra 53 og opp (vill vest, præriebladet, jukan, rex havets fantom og Harrongs cowboy komikk osv), tempo blader fra 66 og opp, og noen hundre album (tror det var noen som het serie album, der har jeg nesten alle.Bilal, Christin , Pratt , Manara osv masse serier for voksne også noen erotiske album) albumene er hovedsaklig fra 80-90 tallet, men også fra 70 og slutten av 90 begynnelsen av 2000 tall, det eneste jeg skal beholde selv er Neil Gaiman bøkene\bladene og muligens Modesty blaise alb\blad.

det jeg håper på er å få noen tips på hvordan bli kvitt masse på en gang? blir for mye jobb å legge ut på nett 1 og 1 blad, og for dårlig betalt i forhold til arb tid.

håper noen kan komme med noe lurt tips.
på forhånd takk for all hjelp. mvh arne i baillsund
Live long & prosper
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: tips om å selge mengder med tegneserier

Post by rega65 »

tror jeg hadde kontaktet Skanfil om jeg var deg... :wink:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

Re: tips om å selge mengder med tegneserier

Post by arnetech »

kjøper de opp?
Live long & prosper
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: tips om å selge mengder med tegneserier

Post by Askeladd »

Send en pm til Myge her på forumet. Han jobber jo hos Skanfil og da får du sikkert et svar.
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: tips om å selge mengder med tegneserier

Post by kråketoppen »

arnetech wrote:kjøper de opp?

Skanfil kjøper vel ikke opp,men legger ut på auksjon for deg.
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

Re: tips om å selge mengder med tegneserier

Post by arnetech »

det må jo bli sykt mye porto\ frakt utgifter fra kr-sund
Live long & prosper
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: tips om å selge mengder med tegneserier

Post by kråketoppen »

arnetech wrote:det må jo bli sykt mye porto\ frakt utgifter fra kr-sund
Som her tidligere nevnt, send en pm til myge. De har kanskje filial/innlevering i Trondheim-Molde?
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: tips om å selge mengder med tegneserier

Post by rega65 »

Hei,vet at Skanfil reiser rundt noen steder og henter objekter til auksjon.de pleier da og annonsere i lokalavisen på forhånd.Ellers kan du ringe tif 52703940 eller som tidligere nevnt,sende en pm til Myge på forumet...Lykke til. :wink:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: tips om å selge mengder med tegneserier

Post by Myge »

Hei. Tegneserier av god kvalitet får ok priser, spesielt western og disney av eldre årgang. Men svært mye er "fretexmat", og anbefales å gi bort om det blir plasskrevende. Serier fra 80-tallet og nyere er ikke lett å få gode priser for, en banankasse kan f.eks. gå for 500,-, og da begynner f.eks. porto å nærme seg mer enn salæret kjøper betaler.

Men ja, vi har mange turer rundt om, og selger svært mye tegneserier, men markedet på en del er fallt en del etter at man har fått abbonementstjenester, samt svært mye tilgjengelig på markedet.

Du kan ta en titt på www.skanfil.no og sjekke resultater der. Husk at det er mange auksjoner å lete i, så klikk deg inn på en av de avsluttede, eller velg søk i avsluttede auksjoner til høyre på siden, da kan du finne en del. Sjekk gjerne dato når de er solgt, en periode var gjerne en serie mer populær enn i dag, og omvendt.

Fortsatt god sommer
Mvh
Myge
ostepop
Posts: 9
Joined: 28 Mar 2013 11:34

Re: tips om å selge mengder med tegneserier

Post by ostepop »

Post Reply

Return to “Tegneserier”