Præriebladet

Post Reply
Bollas
Posts: 2
Joined: 14 Jan 2011 22:27

Præriebladet

Post by Bollas »

Hei
Har 2 årganger av præriebladet 69(52 stk) og 71(52 stk), noen som har kjenneskap til salgsverdi på disse?
kjenner ikke så godt til hvordan man bedømmer kvalitet på de, men de ser bra ut.
Noen som kan hjelpe meg?
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Præriebladet

Post by vivavegas »

Bollas wrote:Hei
Har 2 årganger av præriebladet 69(52 stk) og 71(52 stk), noen som har kjenneskap til salgsverdi på disse?
kjenner ikke så godt til hvordan man bedømmer kvalitet på de, men de ser bra ut.
Noen som kan hjelpe meg?
Kvalitetsvurderingen på tegneserier er ganske streng på de beste kvalitetene. Det som ser bra ut, kan godt være den 4 beste kvalitetsvurderingen (FN=Fine).

Du kan jo f.eks. følge med på denne. Men husk dette er en kjent selger og meget pene blader. Litt mindre pene blader og ukjent selger (som du tross alt er antar jeg) så vil prisen falle dramatisk. Han har jo heller ikke pr. i dag fått inn noen bud. Dette er også en selger som er registrering som næringsdrivende og har nok helt andre priser enn det vanlige personer kan regne med å oppnå.
http://www.qxl.no/pris/tegneserier/prae ... 8/ls4/#top

Det er ikke uvanlig at pene blader ikke blir solgt for kr. 20 og kr. 25, slik at jeg ville hatt kr. 1000 for hver av årgangene som utgangspunkt. Da med utgangspunkt at det er typisk gj.snittlig pene blader (dvs. rundt VG+/FN-).

Du kan jo f.eks. søke opp 1969 i kategorien Præriebladet på QXL.
Da finner man 17 auksjoner med utrop mellom 15-30 kr. og ingen bud.
Slik at præriebladet er nok ikke kjempepopulært og de fleste samlere har nok disse bladene allerede komplett.

Slik at man kan også risikere å slite å få solgt disse med salgspris kr. 1000 pr. årgang.
Bollas
Posts: 2
Joined: 14 Jan 2011 22:27

Re: Præriebladet

Post by Bollas »

Hei
takk for gode innspill og tilbakemelding.
skal se om jeg kanskje legger de ut for salg på 1000kr årgangen.
Post Reply

Return to “Tegneserier”