Pondus, "Hat trick" nr. 3

Post Reply
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Pondus, "Hat trick" nr. 3

Post by Askeladd »

Hei dere Pondus-samlere.
Jeg har fått i oppdrag av min svoger å forsøke å skaffe Pondus bok: "Hat trick" nr. 3. Har lett på QXL, Finn og div. antikvariater, men uten hell. (Fant en ann. fra nov. på Finn, men vedk. svarer ikke på mail). Boka skal benyttes som fødselsdagspresang til hans svigersønn som er ganske desperat på å få tak i denne. Kan noen selge meg denne??? Jeg har ikke peiling på pris, men boka bør være i bra forfatning. Send gjerne en pm.
Forresten, hva er så spesielt med akkurat denne boka i og med at den er så vanskelig å få fatt på? :?
Hilsen Askeladd
User avatar
nachan
Posts: 40
Joined: 23 Jun 2009 22:08

Re: Pondus, "Hat trick" nr. 3

Post by nachan »

Prøvde å få tak i den selv! Men ga opp og kjøpte nyopplaget med farger i stedet.

Rett og slett for få som selger sine kjære pondusbøker!
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Pondus, "Hat trick" nr. 3

Post by vemod »

Er visst ikke bare du som er på jakt etter denne. Her fra en utgått auksjon på QXL:

http://www.qxl.no/pris/tegneserier/pond ... 584233600/
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Pondus, "Hat trick" nr. 3

Post by Myge »

Grunnen til at bok 1 til 6 er vanskelige å få tak i, er at Pondus nå kommer ut i en utgave som kalles "Eliteserien", hvor alle stripene er fargelagt på nytt, og boken er i et litt anderledes format. Alle bokbutikker måtte sende tilbake de gamle utgavene, ettersom Serieforlaget bestemte seg for å satse fullt på Eliteserien i stedet. Bøkene 7-9 tror jeg fortsatt er å finne i butikker rundt om, men skal ikke si dette for sikkert. Leter selv etter et par av disse.

Eirik
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: Pondus, "Hat trick" nr. 3

Post by Askeladd »

Takk for svar og kommentarer :D . Jeg får fortsette å lete rundt omkring, men er det flere som har tips o.l., så er jeg takknemlig for det:
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Pondus, "Hat trick" nr. 3

Post by storbrum »

Jeg har en kompis som har dette, han ville ikke selge for under 1500,-

Synes dette høres voldsomt ut, men det har vel noe med at disse ble trukket tilbake fra utsalg, og at stripene inngår i den nye eliteserien som det heter.
http://www.boksok.no/sokeresultat.shtml ... =S%F8k+bok
504_image2.jpg
504_image2.jpg (45.72 KiB) Viewed 7527 times
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Pondus, "Hat trick" nr. 3

Post by Stig Westerhus »

Har igjen nr 2, 4, 5, 6, 7, 8 og 9 i den serien.
En kompis kjøpte nr 1 og 3 for en pris jeg ikke kunne si nei til.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: Pondus, "Hat trick" nr. 3

Post by Askeladd »

Jeg skjønner nå at dette er vanskelig og kostbart.

Til "storebrum": 1500,- er nok for dyrt, men gjelder det 1.utgaven, eller en av de senere opptrykk i Eliteserien?

Til Stig: Det er kun "Hat trick" som er aktuell i dette tilfelle, men kanskje andre forumlesere er interessert i dine andre nr.?

Uansett, igjen takk for all hjelp. Utrolig hvor mye viten som finnes på forumet. Jeg har fulgt med i flere måneder, men ble medlem for bare noen uker siden. :D
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Pondus, "Hat trick" nr. 3

Post by storbrum »

han mente det var 1 utgaven, 2003 tror jeg.

Jeg har sjekket litt på nett, ser det er en sunnmøring som har åpnet butikk i ålesund, han har over 40.000 tegneserie Blader, 20.000 av dem kom fra kjendis Per Inge Torkildsens samling!

Mulig han er rett mann å spørre..... :D

Prøv her du? http://www.smp.no/article/20091206/NYHETER/712059983
User avatar
numis
Posts: 139
Joined: 11 Nov 2009 18:35

Re: Pondus, "Hat trick" nr. 3

Post by numis »

Hei.
Kan noen forklare meg opplagsnummerene med Pondusbøkene.Jeg har alle bøkene.(ikke det som kalles "Eliteserien").Men bok nr 1 er "11 opplag" fra 2001.Men den er jo kjøpt samtidig så vidt meg bekjent. Også bok nr 2-3 har opplagsnummer høyere enn 1,mens resten har opplagsnummer 1.Forklarer noen meg når bok 1-2-3 er laget, og om verdien er da mindre enn opplag 1?

Takk for hjelpen
Mvh
numis
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Pondus, "Hat trick" nr. 3

Post by Myge »

1. opplag er vanligvis alltid mer verdt enn senere opplag. Hvor store opplagene var av de forskjellige Pondusbøkene vet jeg ikke, men de ble i alle fall veldig populære, så om du sitter med opplag 11 viser det bare at disse bøkene ble trykket i svært store opplag etterhvert pga popularitet.
Eirik Jevne
Posts: 1
Joined: 25 Oct 2017 18:19

Re: Pondus, "Hat trick" nr. 3

Post by Eirik Jevne »

Hallo. Jeg har et meget pent eksemplar av Pondus bok nr 3. Den er 1 opplag. Selges for en rettferdig pris.
Post Reply

Return to “Tegneserier”