Hans H. Holm flosshatt i original eske.

Post Reply
sst079
Posts: 6
Joined: 03 May 2018 19:53

Hans H. Holm flosshatt i original eske.

Post by sst079 »

Har kommet over en gammel flosshatt (tidlig 1900..?) fra Hans H. Holm. Jeg regner med den ligger i originalesken, som står merket bl.a Linkoln, Bennett & Co. Dette er vel da produsenten.
Noen som kjenner til noe slikt?

Hilsen Stig
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Hans H. Holm flosshatt i original eske.

Post by tho »

sst079 wrote: 05 May 2018 09:08 Har kommet over en gammel flosshatt (tidlig 1900..?) fra Hans H. Holm. Jeg regner med den ligger i originalesken, som står merket bl.a Linkoln, Bennett & Co. Dette er vel da produsenten.
Noen som kjenner til noe slikt?

Hilsen Stig
Hans H. Holm hattemagasin i Kristiania/Oslo.
Ikke uvanlig å finne slike hatter, men tilstanden
betyr jo litt.

Du får google.
sst079
Posts: 6
Joined: 03 May 2018 19:53

Re: Hans H. Holm flosshatt i original eske.

Post by sst079 »

Har googlet mye, men blir ikke så mye klokere. Når jeg googler produsenten så finnes det skummelt dyre hatter på ebay, mens Hans H. Holm- hatter ser ut til å gå relativt billig.
Bør vel kanskje besøke fagmann/dame...
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Hans H. Holm flosshatt i original eske.

Post by Olav K »

Jeg tror ikke det er mange i Norge som samler flosshatter. Jeg hat arvet min fra en grandonkel som var ambassadør, jeg bruker den 17. mai, når jeg bærer sjakett, den egentlige bybunad, ingen av mine forfedre har hatt bosted på landet. Om min flosshatt skulle bli skadet, vil jeg vurdere å skaffe en ny, men min betalingsvilje vil være begrenset. Det er mulig det er et marked i utlandet, men da er det nok andre hattemakere enn Holm som oppnår priser.
sst079
Posts: 6
Joined: 03 May 2018 19:53

Re: Hans H. Holm flosshatt i original eske.

Post by sst079 »

Olav K wrote: 05 May 2018 22:35 Jeg tror ikke det er mange i Norge som samler flosshatter. Jeg hat arvet min fra en grandonkel som var ambassadør, jeg bruker den 17. mai, når jeg bærer sjakett, den egentlige bybunad, ingen av mine forfedre har hatt bosted på landet. Om min flosshatt skulle bli skadet, vil jeg vurdere å skaffe en ny, men min betalingsvilje vil være begrenset. Det er mulig det er et marked i utlandet, men da er det nok andre hattemakere enn Holm som oppnår priser.
Det er nok et poeng, begrenset marked i lite land. Takk for tilbakemeldinger, folkens!
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Hans H. Holm flosshatt i original eske.

Post by tho »

Flosshatt kan gå for noen hundrelapper på en uteauksjon
en vakker sommerdag når det er godt stemning blandt
publikum og auksjonarius er av den muntre typen.

Prisforlangende på ebay kan du glemme. Mange av
selgerne, særlig de i USA har jeg lagt merke til,
har altfor høye priser. Det virker som de satser på
et eller annet napp fra en dopet person.
Post Reply

Return to “Antikviteter”