Antikk jern pengekiste

Post Reply
empi
Posts: 5
Joined: 29 Jul 2013 17:38

Antikk jern pengekiste

Post by empi »

Hei!

Noen som tilfeldigvis har sett "pawn stars" serien på Discovery, og fikk med seg episoden av en kiste med falsk nøkkelhull forran, og skjult nøkkelhull i lokket, ble brukt til å frakte gull og penger!?

Har kommet over en slik sak, ligner så godt som eksakt på den på tv, ble de brukt som frakt av verdi her i landet, i tiden før bil, men med hest?
eller kan hjelpe meg med info? har planer om å selge den, men har ikke anelse på prisklasse!?

et par tre bilder

Image

Image
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Antikk jern pengekiste

Post by Lagrinn »

Grom kiste, fungerer låsemekanismen på den?

Om du skal selge så send pm med pris, har hatt lyst på en slik siden jeg så den på tv :D
User avatar
Ragnvald E.
Posts: 553
Joined: 05 Jul 2010 21:47
Location: Averøy

Re: Antikk jern pengekiste

Post by Ragnvald E. »

Lagrinn wrote:Om du skal selge så send pm med pris, har hatt lyst på en slik siden jeg så den på tv :D
Kanskje til nostalgisk Lagrinn(g) og sikring av myntsamling? :lol:
Artig sak da... :)
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Antikk jern pengekiste

Post by Lagrinn »

Ragnvald E. wrote:
Lagrinn wrote:Om du skal selge så send pm med pris, har hatt lyst på en slik siden jeg så den på tv :D
Kanskje til nostalgisk Lagrinn(g) og sikring av myntsamling? :lol:
Artig sak da... :)
Ha ha, er ikke rare mynt/medalje samlingen igjen her for tiden, men greit med en frisk start, må si jeg har sansen for slike kister, skikkelig stilig.
empi
Posts: 5
Joined: 29 Jul 2013 17:38

Re: Antikk jern pengekiste

Post by empi »

Hei, ja morsom kiste, låsmekanismen virker bra den, også mekanismen for luken til skjult nøkkelhullet er ok, hadde det travelt, derfor det ikke ble bedre , mere bilder. Ikke noe problem og knipse bilder av låsmekanisme pluss innvendig.
låsen er tung og åpne med nøkkel, som du så på pawnstars, må jo dra ut 8 stk låser tror jeg det var, under lokket, kisten skal selges den, men har ikke peiling på prisklasse på slike ting, ikke så legt å finne samenligninger her i landet ialefall, sjeldent objekt her tror jeg, har som regel ikke problemer med å finne det jeg vil under google, men

Er noen int så kan jeg ta imot bud
empi
Posts: 5
Joined: 29 Jul 2013 17:38

Re: Antikk jern pengekiste

Post by empi »

Ps: far min skal kvitte seg med mynt og seddelsamling også, noe å fylle kisten med :D
er alle røde myntpermene som solgtes før, men ikke komplette, endel fine mynter. Men verdien er ikke slik som før ser jeg, noen 500lapper trebrettere, 50og 100 i samme årsklasser også, 2 kr finnes2 av i sedler, bra tilstn, 1kr fra først på 1900 t også, men hjørnet mangler en flik, må kanskje legge ut litt sånt også da,mest dilla på gamle biler og sykler selv, har et par cb 100 honda, 2 3 sykler i reservedeler, mz 125 1962, puch roller 1958 125cc, 86 hondamagna som er for ny, 70 amazon, 64 boble, superdexta, pluss noen glemte sikkert, innsett at jeg ikke rekker med alt
User avatar
Medicoin
Posts: 225
Joined: 15 Apr 2009 08:35
Location: Akershus

Re: Antikk jern pengekiste

Post by Medicoin »

Veldig stilig kiste. Hvor i landet befinner den seg? Frakt vil vel kunne bli mye for en slik sak, vet du forresten vekt? Har du fått noen bud på denne her? Jeg er iaf intr.

Mynt og sedler tror jeg du selger best på qxl så lenge du knipser et par klare bilder. Vil du ha mindre arbeid med det kan du selge samlet men ta da bilder av alle de beste objektene. For mynt kan du se igjennom feks myntbok.no (noen som har lenken til denne btw?)
empi
Posts: 5
Joined: 29 Jul 2013 17:38

Re: Antikk jern pengekiste

Post by empi »

Hei, litt nord for trondheim, frakt er ikke så mye, palleplass på lastebil er rimeligt, usikkef vekt, men tung er den
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Antikk jern pengekiste

Post by Stig Westerhus »

Jeg holder til i Trondheim og om prisen er rett kan jeg tenke meg kisten. ;-)
Men det er vel lite sannsynlig, tror den går over mitt budsjett.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
empi
Posts: 5
Joined: 29 Jul 2013 17:38

Re: Antikk jern pengekiste

Post by empi »

Vet ikke hva prisklasse på slikt er, men fått endel henvendelser, skal holde deg informert om det kommer bud
Post Reply

Return to “Antikviteter”