Noen som kjenner til disse maleriene eller kunstneren?

Post Reply
isakhas5
Posts: 1
Joined: 07 Jan 2015 21:03

Noen som kjenner til disse maleriene eller kunstneren?

Post by isakhas5 »

Disse to maleriene kom i mitt eie for noen år siden. Fordi jeg tror disse er autentiske drister jeg meg inn i dette forumet for om mulig å finne litt mer ut om historien bak disse. Jeg har forsøkt å søke litt etter kunstneren på nett, men ikke funnet noe. Synes selv at penselen er ført av en hånd med talent for håndverket bortsett at "Gobelin" har et noe merkelig hofteparti :) Men kanskje er det en blanding av to stilarter - hva vet jeg... :) . Tror ikke at de noen gang har vært montert i en ramme. Det ene maleriet har inskripsjonene "Gobelin C G Hanssen 93". Tror initialene står for Carl Georg da jeg fått indikasjoner på det, men er ikke helt på trygg grunn. Hanssen er et familienavn som indikerer at disse er godt i arv i kunstnerens famile. Vet at generasjoner etter kunstneren kan ha vært fra Østfold.

Bildene er i en forfatning som krever handling i form av en ramme og ikke minst en knagg på veggen. Dog er ikke fruen i huset stemt for å henge dem opp på våre vegger. Hadde vært moro om noen visste noe om denne kunstneren.

Mvh Isak
IMG_3755.JPG
IMG_3755.JPG (195.26 KiB) Viewed 676 times
Har inskripsjonen "Gobelin"
Har inskripsjonen "Gobelin"
IMG_3756.JPG (567.22 KiB) Viewed 676 times
Inskripsjon fra bildet som viser den nakne kvinnen
Inskripsjon fra bildet som viser den nakne kvinnen
IMG_3757.JPG (443.88 KiB) Viewed 676 times
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Noen som kjenner til disse maleriene eller kunstneren?

Post by tho »

Hei du. Jeg anbefaler at du tar et besøk i Nasjonalgalleriet så ser du hvordan et
maleri ser ut. Det du har er ikke malerier, og det står gobelin:

http://no.wikipedia.org/wiki/Gobelin

Jeg vil tro det er et trykk på tøy, og signaturen ser ut som å være malt
på etterpå.

Jeg vet ikke mer om det ...
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Noen som kjenner til disse maleriene eller kunstneren?

Post by Arve »

Disse er som Tho sier ikke malerier men bilder so er trykt på bomullslerret. Slike får du kjøpt på markeder over hele Europa. Jeg har selv "Il Quarto Stato" på veggen innkjøpt i Italia for 200 euro og satt opp på blindramme i Norge. Det er et bilde på 1 X 2 meter så da kan du selv regne ut hva du bør ha betalt for dine hvis du er god til å prute. Når det gjelder slike lerretter betaler du pr. kvadratmeter og ikke i forhold til eventuell kunstnerisk kvalitet.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Post Reply

Return to “Malerier”