Numisma / Kjetil Kvist

Numismatisk forum
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Stig Westerhus »

Blir du ikke klar av å prøve å framstå som et offer hele tiden?
Jeg har skrevet klart og tydelig hvorfor både du og Numisma ble nevnt. Hvilken del av det forstår du ikke?
Har du ikke forstått at jeg gjennomskuer disse teite hersketeknikkene dine?
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Kjetil Kvist »

Hvilken del av reglementet er det du ikke har forstått, SW? Hvilket regelbrudd er det vi står framfor her?

Det er jo ikke lenger et saklig grunnlag for denne debatten. Det eneste som står igjen er ditt personlige nag.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Stig Westerhus »

Må jeg virkelig stave det til deg? Er det virkelig så vanskelig å forstå?
Ok, her kommer det, skrevet veldig sakte slik at du kan få det med deg;

At en mynthandler oppretter en anonym profil og kritiserer sine konkurrenter og sine kunder er uærlighet. En uærlig bruker har vi ingen bruk for på forumet. At du som kollega forsvarer dette er like ille. For at moderatorene skal få behandlet dette på en habil måte uten å bli påvirket av dine forsvarende synspunkter av en kollega/sjef er et naturlig krav for en rettferdig behandling. Du har selv tidligere tatt til ordet for utestengelse av brukere som er uenig i dine synspunkter og på tåle såpass som dette selv uten å kreve en tråd stengt.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by madsemann »

At ikke regelverket er brutt betyr ikke noe.
Her har en ansatt/eier hos Numisma prøvd å sette en konkurent i dårlig lys, uten å stå frem med navn. Videre har personen fremsnakket sin egen auksjon og billige salær, fortsatt anonymt. Det er ikke ulovlig, med gud så flaut det er å bli tatt for det!!!
Det er en av tre mulige personer, og vi har kun KK sitt ord på at det ikke er ham. Kjetil har som kjent brukt ip adressen, det samme har Numisma og nybegynner. Der kommer Kjetil inn i saken. Og Kjetil er også en representant for Numisma, og er dermed automatisk innblandet til en viss grad. At kollegaen mangler baller til å stå frem som smartingen bak "nybegynner", er synd for Kjetil. Men som en del av firmaet, blir man nødvendigvis en del av saken.
Når det kun er Espen som har tilgang på e-post adressene til registrerte medlemmer, er det kun han som kan løse floken. Men det gjør han nok lurt i å ikke gjøre. Intill rette vedkommende står frem, er det en for alle, og alle for en dessverre.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Kjetil Kvist »

Det er altså ikke et brudd på reglementet at noen registrerer seg her og kritiserer andre - enten det er handlere eller andre. Da ville vi ha brutt reglementet alle sammen, og måtte stengt oss ute alle som en (noe som kunne vært et interessant eksperiment).

Så langt har du altså ikke forstått reglementet.

Det er altså ikke noe grunnlag for at moderatorene skal utestenge noen som helst. Og derfor ikke behov for en debatt i moderatorforumet. Eller at jeg må utetstenges.

Så langt reglene på forumet, som du som moderator må forholde seg til.

Deretter skal det sies med ettertrykk at dersom du overhodet er overrasket over at handlere kritiserer hverandre, så bør du få et bedre grep om virkeligheten. Det går noen ganger hardt for seg, men alle er også avhengige av å samarbeide, så man tar kritikk til seg.

Og dersom du mener dette (altså det du mener har skjedd her) er så alvorlig, så tror jeg jammen du har levd et beskyttet liv. Det er jammen meg langt mer interssante historier der ute, som nok kunne fått noen og enhver til å steile. Så litt ydmykhet i fht alvoret i saken tror jeg jammen du burde ha tatt inn over deg.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Stig Westerhus »

Nivået på svaret ditt er på et så lavt nivå at jeg tror det holder at jeg minner deg på om den tynne isen.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Mineline »

Stig Westerhus wrote:Må jeg virkelig stave det til deg? Er det virkelig så vanskelig å forstå?
Ok, her kommer det, skrevet veldig sakte slik at du kan få det med deg;

At en mynthandler oppretter en anonym profil og kritiserer sine konkurrenter og sine kunder er uærlighet. En uærlig bruker har vi ingen bruk for på forumet. At du som kollega forsvarer dette er like ille. For at moderatorene skal få behandlet dette på en habil måte uten å bli påvirket av dine forsvarende synspunkter av en kollega/sjef er et naturlig krav for en rettferdig behandling. Du har selv tidligere tatt til ordet for utestengelse av brukere som er uenig i dine synspunkter og på tåle såpass som dette selv uten å kreve en tråd stengt.
Liker :)
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Mineline »

Stig Westerhus wrote:Nivået på svaret ditt er på et så lavt nivå at jeg tror det holder at jeg minner deg på om den tynne isen.
Liker :)
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Kjetil Kvist »

Stig Westerhus wrote:Nivået på svaret ditt er på et så lavt nivå at jeg tror det holder at jeg minner deg på om den tynne isen.
Men du unngår selvsagt å ta inn over deg at du ikke har hjemmel i reglementet til å utestenge noen som helst. Du har altså ikke et sakelig grunnlag for det du så sterkt går ut og krever.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Stig Westerhus »

Tynn is!
Uærlighet og løgner? Det er selvfølgelig lov på samlerforum.no i henhold til deg. Det setter jo dine 5000 poster i et meget positivt lys. Takk for gode argumenter.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by madsemann »

Jeg finner ikke noe sted der det er krevd utestengelse. Kun at du KK skal fjernest som moderator.
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Mineline »

madsemann wrote:Jeg finner ikke noe sted der det er krevd utestengelse. Kun at du KK skal fjernest som moderator.
Støttes ..
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Stig Westerhus »

Helt rett Madsemann, fjernes som moderator under behandlingen av denne saken for å få en habil behandling.

Men nå har jeg brukt 4 timer av mitt liv på å sette fingeren på hvordan Numisma Mynthandel behandler sine konkurrenter og sine kunder på og lar det bli med det.
Så får brukerne av forumet gjøre seg opp sine egne tanker mens Espen får tilbakemeldinger fra andre moderatorer om hvordan denne saken vil bli behandlet senere.
I mellomtiden gidder ikke jeg å bry meg om beskyldninger i hytt og vær fra ansatte i Numisma som synes løgn og uærlighet er en helt ok egenskap å ha i et såpass begrenset miljø som det numismatiske samlermiljøet.

God natt alle sammen.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Kjetil Kvist »

Så hvilken del av reglementet er brutt? Hvilket grunnlag i regelverket er det for å behandle denne samen på moderatorforum? Og hor i reglementet står det at alle på en og samme IP-adresse er inhabile i saker som gjelder andre brukere på samme IP-adresse?

Dette er en skinndebatt. Greit å få bekreftet at det virklig er det gamle naget ditt som er bakgrunn for denne tråden, og din deltagelse på Samlerforum.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by madsemann »

Synes du er litt arrogant nå Kjetil. Husk at en annen av moderatorene er en del av denne saken på samme måte som deg, og det er Myge. Han er ansatt i Skanfil, som en av gutta i Numisma har prøvd å rakke ned på. Han har vært lur og ikke skrevet noe her, men han burde få diskutert dette med de andre moderatorene uten overvåkning fra Numisma (deg). Det er det eneste ryddige.
Locked

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”