Numisma / Kjetil Kvist

Numismatisk forum
Locked
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1513
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by mynt01 »

Enkel forklaring funnet på nettet.

Hva er Proxy: Proxy er en server som fungerer som et mellomledd mellom to maskiner. Det betyr at hvis du bruker et proxy når du skal se på en webside, så kobler du deg bare opp mot proxyet, og proxyet kobler seg opp mot de webserverne og henter de siden du ønsker. Siden det er kun proxyet som kobler seg opp mot webserveren er det kun det som bli registrert i webserverens logger. Dermed kan du gå inn på sider uten at det kan spores tilbake til deg, med mindre politiet får tak i loggene til proxyet, noe som er relativt vanskelig særlig når det gjelder seriøse anonymitets proxyer.


Dersom 2 brukere har samme levereandør og samme proxyserver?
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by madsemann »

MarkusLømo wrote: Det mest relevante i mine øyne er at en bruker som har blitt garantert anonymitet har blitt forsøkt fratatt denne. Og det uten å skrive noe som noen moderator har ønsket å moderere vekk. Legg merke til at ingen reagerte på "Nybegynner"s innlegg så lenge ingen hadde noen teori om hvem som stod bak. Det var det da heller ingen grunn til.
Jeg har aldri fått med meg at noen er blitt garantert anonymitet, men så har jeg ikke tenkt over det heller. Det som også er verdt å legge merke til at du ikke var like rystet over at akkurat det samme skjedde med han kinakopi karen som byttet profiler i hytt og pine. Men det er jo selvfølgelig noe helt annet :shock: De gangene ble han oppdaget ved å se på skrivemønster, skrivefeil og lignende. Her var det på bakgrunn av at 50 % av postene kom i saker der KK var involvert. At du ikke synes det var rart, betyr ikke at alle har din oppfatning. Og du sier at ingen reagerte. Tull, denne saken hadde ikke vært her om ingen reagerte!
Hvis du ikke forstår mine enkelte av spørsmål kan du overlate til andre å svare på disse. Og jeg er naturligvis ikke med på din definisjon om hva som er det essensielle i saken bare fordi du gjentar din oppfatning.
Denne setningen slet jeg faktisk med å forstå, men det var pga at du byttet om på ordene.
Når det kommer til ordet flaut og sjikanøst. Nei det ordet anser jeg ikke som sjikanøst. Noe jeg aldri har brydd meg om. At Skanfil var sterkere i sin retorikk, har med profesjonalitet å gjøre. Det ble funnet en feil, de la seg langflate og saken var glemt. Det er her Numisma bruker en helt annen taktikk. Og den har de fleste lagt merke til gjennom flere tråder. Slik vi har lagt merke til at du ikke er så glad i kritikk mot Numisma!
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by ramazotti »

trygghandel wrote:Dette er interessant, og kan trolig sammenfattes med at brukerne har logget inn på samme maskin :

En IP-adresse (av engelsk: Internet Protocol address) er en unik identifikator eller adresse som tildeles en enhet, f. eks. en PC eller en skriver i et TCP/IP-basert datanettverk. To enheter i et nettverk kan ikke ha samme adresse. Det mest kjente datanettverket som bruker IP-adresser er Internett.

En IP-adresse kan grovt sammenlignes med et telefonnummer: begge er et tall, en tallkode som telenettet bruker for å få fram teletrafikk til riktig adressat. Alle må ha en IP-adresse for å kommunisere over internett, på samme måte som man må ha et telefonnummer for å ringe og bli oppringt i telefonnettet.
Kan vi så regne med at K.Kvist er "Nybegynner" ? Jeg tror ikke de løper rundt i butikken å benytter hverandres PC,her hjemme har vi hver
vår,både samboer ,datter og meg selv. Jeg låner ikke bort min om det ikke er absolutt nødvendig,noe det svært sjelden er....

Jeg kan lite om IP-adresser,men at det er tilfeldig det SW har gravd frem,er vel like sansynlig som at jeg
skulle vinne i lotto to uker på rad...
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1513
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by mynt01 »

Hver proxyserver har nok tusenvis av brukere.
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by trygghandel »

De kan umulig ha egen Proxy server, aldri i livet. Det koster 100 - 200.000 å ha emn slik, og forbindelse nok gjerne med større bedrifter, slik jeg forstår det. .
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1513
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by mynt01 »

trygghandel wrote:De kan umulig ha egen Proxy server, aldri i livet. Det koster 100 - 200.000 å ha emn slik, og forbindelse nok gjerne med større bedrifter, slik jeg forstår det. .

Dersom du leser tredje siste innlegg på forrige side bør du forstå.

Man bruker proxyservere for å redusere trafikken på nettet, da disse lagrer de mest brukte sidene lokalt.
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by MarkusLømo »

madsemann wrote:Jeg har aldri fått med meg at noen er blitt garantert anonymitet, men så har jeg ikke tenkt over det heller. Det som også er verdt å legge merke til at du ikke var like rystet over at akkurat det samme skjedde med han kinakopi karen som byttet profiler i hytt og pine. Men det er jo selvfølgelig noe helt annet :shock: De gangene ble han oppdaget ved å se på skrivemønster, skrivefeil og lignende. Her var det på bakgrunn av at 50 % av postene kom i saker der KK var involvert. At du ikke synes det var rart, betyr ikke at alle har din oppfatning. Og du sier at ingen reagerte. Tull, denne saken hadde ikke vært her om ingen reagerte!
Fyren som byttet profiler i ny og ne? Hva har han med dette å gjøre? Anklagen her er at tre mann i samme butikk har to profiler, det er fint plass til dette uten å ty til flernicking.

Tror du f.ø. "Nybegynner" er den eneste med lavt innleggsantall som har omtrent halvparten av innleggene i diskusjoner hvor KK også er med?
Jeg får moderere meg selv litt på en ting, du har rett i at noen reagerte - én er flere enn ingen. Hva det var som fikk ham til å reagere? Tja, si det? Har du først 180 i IQ så ser du vel mønstre som ingen andre ser. Men jeg står på at innlegget det ble reagert på ikke inneholdt noe som trengte moderering.
Når det kommer til ordet flaut og sjikanøst. Nei det ordet anser jeg ikke som sjikanøst. Noe jeg aldri har brydd meg om. At Skanfil var sterkere i sin retorikk, har med profesjonalitet å gjøre. Det ble funnet en feil, de la seg langflate og saken var glemt. Det er her Numisma bruker en helt annen taktikk. Og den har de fleste lagt merke til gjennom flere tråder. Slik vi har lagt merke til at du ikke er så glad i kritikk mot Numisma!
Godt at du er enig med meg der. Jeg kan nemlig ikke se at ordbruken har vært hard. Det virket heller ikke som Myge, som svarte på dette innlegget, reagerte spesielt på den. At Skanfil la seg flate er til ære for dem men de hadde ikke rukket å gjøre det ennå på det tidspunktet "Nybegynners" innlegg ble skrevet.

Jeg liker ikke usaklig kritikk mot noen. Det har vært veldig mye usaklig kritikk her inne mot mange forskjellige hold. Noe kritikk er saklig, jeg sa ikke et ord til forsvar for Numisma når de kom med feilaktige sjeldenhetsanalyser. Men det her er bare flisespikkeri og ville aldri sett dagens lys om ikke det allerede var folk som var sinte på dem for andre ting.
aashild123
Posts: 363
Joined: 20 Dec 2010 02:45

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by aashild123 »

Denne tråden kan rulle i det uendelige!
Skål! Det er st.hans-aften i kveld.
Vi går mot mørkere tider igjen...
Ole Christian
Posts: 219
Joined: 31 May 2010 09:17

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Ole Christian »

St. Hans?
Pøh, det er pre påsketid på forumet.

KORSFEST, KORSFEST, KORSFEST

snodig tråd.

I min bygård deler vi på 8-10 unike ip addresser. Hvilken du får avhenger av hvilken som er ledig når du logger deg på.
aashild123
Posts: 363
Joined: 20 Dec 2010 02:45

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by aashild123 »

Ja, den er snodig.
Noen ganger skal man svare, andre ganger ikke.
Og hvis du svarer, hengt blir man uansett.
Tror dette best kan forsvares med en dysfunksjonell familie.
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by SaccoMan »

Mitt eneste bidrag i denne kranglen er at så lenge dere IKKE vet hvordan et nettverk fungerer, så er det kanskje best å ikke fantasere for mye rundt den biten :)

Da tenker jeg spesiellt på deg Trygghandel :!:

Skinner tydelig igjennom at du har kopiert litt tekst rundt om kring på internett uten egentlig å forstå hvordan det virker.
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Mineline »

Samlerforum er ikke lenger hva det var , bare for noen måneder siden ville denne tråden blitt stengt på side to . Ikke bare stengt men slettet ...

Men nå er det bare å ture frem på samme måte som før , bare at alle vet at nå må de bruke veninner eller kamerater sitt nettverk :)

Lykke til .
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by Mineline »

Det overasket meg imidlertid at Kjetil ikke bare svarte og skrev at dette kjente han ikke til , noe som gjør at de aller fleste sitter igjen med inntrykk av at han dermed kjente til , og samtidig er moderator ....... skitt :(
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by trygghandel »

SaccoMan wrote:Mitt eneste bidrag i denne kranglen er at så lenge dere IKKE vet hvordan et nettverk fungerer, så er det kanskje best å ikke fantasere for mye rundt den biten :)

Da tenker jeg spesiellt på deg Trygghandel :!:

Skinner tydelig igjennom at du har kopiert litt tekst rundt om kring på internett uten egentlig å forstå hvordan det virker.
Ok. :)
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Numisma / Kjetil Kvist

Post by ramazotti »

Dette er uansett ingen stor sak,bare litt flau for de det måtte angå da de ar tatt med buksene nede.Hvem som er "Nybegynner" hos Numisma kan vi jo
bare spekulere i......

I nær fortid har jeg benyttet de ved salg av et par mynter,selv om jeg en stund mente jeg ikke ville ha noe med dem å gjøre.Der skall de få bestått,og vel
så det. Som salgskanal er de effektive,jeg kunne tvilsomt oppnådd noen bedre pris for mine objekter om jeg skulle solgt de selv.
Og som "Nybegynner" påpeker,salæret er 10 %,best i markedet.
Locked

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”