Numisma - Nok en gang.

Numismatisk forum
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by Espen »

Etter innspill fra flere parter så velger jeg å låse opp igjen denne tråden.
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by Stig Westerhus »

Da har jeg faktisk gjort den prestasjonen at jeg har vunnet 3 objekter fra auction.no enda jeg er utestengt.

Andre selgere som ikke har noe problem med meg vil vel synes at det er synd at deres kunder blir utestengt. Om dere sjekker min karakterbok så vil dere se at jeg uten unntak har bare positive tilbakemeldinger. Jeg betaler omgående da jeg hater å skylde penger.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
aashild123
Posts: 363
Joined: 20 Dec 2010 02:45

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by aashild123 »

Her sitter man og diskuterer norskkunnskaper og attpåtil forlanger at Numisma skal ha gratis parkering for sine kunder.
Dette begynner vel å ta litt av etterhvert.
Får meg ikke til å tro at det er kun er dresskoden som er avgjørende for å handle/bli godtatt av dem....
Virker som dette er en heksejakt mot en seriøs aktør der alle løper i samme retning (ref. bjellesauen).
Kjenner meg overhodet ikke igjen av karakteristikken her.
Vi har handlet mye med dem, og aldri noen gang fått et snev av den behandlingen som dere beskriver.

Mvh Olaf
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by Stig Westerhus »

Og nå har jeg betalt selger og sendt ham en melding at jeg i fremtiden handler via andre kanaler.

Olaf; Godt å høre at du er fornøyd. Det er sikkert andre som også er fornøyd. Og det er bare bra. Men det er ikke dermed sagt at alle er like fornøyd.
Jeg har opplevd nå at de ikke holder det de selv sier. De truet meg med at om jeg kom med mer kritikk så skulle de utestenge meg fra auction.no ikke bare nekte å selge til meg. Jeg har av den grunn ikke skrevet mer etter at jeg mottok trusselen da jeg faktisk har handlet en del fra andre selgere der. Derimot var det jeg som skrev om den mynten Numisma solgte til kvalitet 0 og som Follo Mynt & Seddel as fikk kritikk for var for høyt kvalitetssatt enda de hadde nedgradert den et hakk. Dette var for de tydeligvis for mye slik at de nå har utestengt meg.
At de nå har valgt dette får stå for deres egen regning. Og det gjør at min opplevelse med de er enda mer graverende enn tidligere. Først kommer de med trusler om utestengelse om jeg ikke innfinner meg med deres kundebehandling. Og når jeg så faktisk holder munn og ikke skriver noe mer, velger de likevel å utestenge meg så føler jeg faktisk at min oppgitthet mot de er vel begrunnet.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
aashild123
Posts: 363
Joined: 20 Dec 2010 02:45

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by aashild123 »

Unnskyld, her var det mange ting som falt sammen.
Du vet, kjære Stig, når jeg trengte noen - allle ville nærmest drepe meg - da var du tilstede.

Åshild Jensine.
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by Knugen »

Ser administrator har kjapt vært inne og fjernet rasistiske og grove kommentarer, det er bra. Videre håper det blir aggert videre på dette fra admins side ovenfor vedkommende.
User avatar
jenskr
Numismatiker
Posts: 1095
Joined: 10 Jun 2009 21:36

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by jenskr »

Moderatorvarsel: en del off topic innlegg er flyttet. Vennligst hold sakligheten oppe i denne tråd
aashild123
Posts: 363
Joined: 20 Dec 2010 02:45

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by aashild123 »

Ja, etter alt som har skjedd.
Det å gi Numisma for postgangen, den er for drøy.

Mvh. åshild.
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by jornkris »

Kekkonen wrote: Jeg legger frem over 150 kroner i gangbar mynt av svensk og dansk valør samt noe utland tilsvarende ett par hundrelapper. + sølvmynt på rundt 40-50 gram.

Summen Kjetil gir meg etter 15 sekunder med pelling av mynt er 150 kr maks med en kjapp replikk om at det er det de kan gi om de skal tjene noen skarve kroner på videresalg.


TULL!!

Jeg vet hva det er verdt i enkelt mynt, og tar de med meg og går!

Bare i sølv så er det verdt mer...pluss svensk/dansk gangbar valuta over 150 kroner som de på nettsiden påstår å veksle inn!!
De annonserer med at de veksler mynt i gangbar valuta og betaler godt for sølv..
Posen jeg la på disken for å "sjekke" interessen hadde en verdi på minimum 5-600 kr ihht. valutakurs og katalogpris og numisma kunne fint gitt meg 300,- og doblet det hele i salg.
Hvor mange mynter var det?
Hvis det var verdt 600 tilsammen og var 10-12 mynter er det 50 kroner mynten.
Slikt gidder ingen mynthandlere å bruke tid på. Om de kjøper alt slikt fylles lokalet opp.
Og hvis de evt legger det ut tilsalgs på nettet vil bilder, annonse og pakking være for mye jobb for å tjene 20 kroner.
Det er ihvertfall mitt inntrykk av alle mynthandlerne.
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by Torashe »

Skal si det virker til og ha vært VARMT her inne,kan nesten ikke forstå hvorfor jeg har stått på hode i en motor noen mnd,kan bare si den går fort,svisj og svosj.
Mulig jeg har hatt dårlig oppdragelse,men jeg er blitt lært,slår noen deg så banker du de,ferdig fikset sak ut av verden,men virker jo her inne som noen bare ikke klare bli ferdige med ting. Ta og mann dere opp så har jeg til rådighet her bokselokal og alt av utstyr dere trenger,kom ordne opp mellom dere som menn,ikke bare ord. Dere som samler mynt kan vel litt historie,og fra de gode gammle dager vet en jo at ord kun er ord,skulle en ha respekten/frykten så er det annet som må til,en ting som går tilbake til urtidens menn,det var nok tider det,når menn var MENN.
Ikke at jeg er en voksen person av meg,jeg har nok sluttet utvilke meg i fjortis alderen,men jeg klare da legge ting bak meg enten på den ene eller andre måten.
User avatar
Kekkonen
Posts: 157
Joined: 22 Oct 2011 09:04
Location: Ullensaker

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by Kekkonen »

jornkris wrote:
Hvor mange mynter var det?
Hvis det var verdt 600 tilsammen og var 10-12 mynter er det 50 kroner mynten.
Slikt gidder ingen mynthandlere å bruke tid på. Om de kjøper alt slikt fylles lokalet opp.
Og hvis de evt legger det ut tilsalgs på nettet vil bilder, annonse og pakking være for mye jobb for å tjene 20 kroner.
Det er ihvertfall mitt inntrykk av alle mynthandlerne.
Var snakk om litt mer enn 10-12 mynter men jeg skjønner hva du mener med at det fort kan bli mye billigmynt som fyller lokalene..
Mulig jeg har ordlagt meg litt feil, fordi det er ikke prisen som er det essensielle i min opplevelse her, ei heller at jeg krever gratis parkering som noen har fått inntrykk av.
Jeg samler med entusiasme og stor glede over både billige og dyre mynter, og når jeg kommer inn døra hos mynthandleren på hjørnet vil jeg gjerne oppleve at jeg uansett bankkonto eller kleskode er en kunde med samleglede som de vil underbygge ved å være imøtekommende og hyggelige i sine handlinger.
Jeg skjønner at det ikke var noen verdi for numisma, og mulig jeg var litt "hard" i min ytring av opplevelsen og at ting missforstås.
Følelsen av å være hos den "lokale mynthandleren på hjørnet" uteble totalt da jeg like gjerne kunne fått den samme upersonlige servicen på rimi...
Så for de som tror og mener at jeg krever gull og grønne skoger for småmynt, er ute etter å ta noen personlig eller forventer gratis parkering så tar de feil...
Jeg ønsker å møte service hos en forhandler i ett marked som er så lite at de fleste forhandlere og kunder er på fornavn.
Å føle at man er verdt noe som kunde...en mynthandler er avhengig av samlere som handler og som kommer igjen, uten så er det vanskelig å drive butikk.

Vi har ett ordtak på jobben blandt de som stiger i gradene og blir ledere, man skal ikke glemme å behandle de man møter på vei opp med respekt og et smil, for det er som oftest de samme personene man møter om man uheldigvis er på vei ned igjen..
Og nei, numisma er nok ikke på vei ned...som noen sikkert kunne lest av dette nå..
By a strange reason I seems to be weak for "Cartwheels" - I love those Morgan dollars.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by AMO Berg »

Jeg har vært kunde hos Numisma i snart ti år, og har bare gode erfaringer med dem.
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by Mineline »

Det er flott AMO Berg , jeg skulle virkelig ønske det var jeg som kunne skrive det . Det er mye som desverre blir offer for tilfeldigheter , millimetere avgjør liv og død , eller han som bannet så det lyste da han ikke kom med det flyet som senere falt ned .
Jeg har uten tvil gjort mye jeg ikke skulle opp igjennom , men jeg kan svare hvis noen henvender seg , for meg er det ikke noe problem å rekke ut en hånd og si at : vi kom visst litt feil ut du og jeg , men jeg vil gjøre mitt beste for å ordne opp i det .
Det heter vel et sted at taushet er gull , men det er ikke bestandig riktig nå lenger . Med demokrati har vi rett til å kritisere , men de som blir kritisert bør reise seg opp og forsvare måten de handler på slik at begge parter kan gå videre . Kansje begge har feil ..... eller rett ... det manglet bare en liten forklaring .
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by losset »

Har handlet av Numisma igjennom mange år, har ingen dårlig erfaring!

Bare gode erfaringer.

Hyggelig sjappe, den som ligger på hjørnet :D
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Numisma - Nok en gang.

Post by Stig Westerhus »

Tror første gangen jeg handlet av de var i 2001. Desverre så har de ikke holdt ord om ikke å stenge meg ute av auction.no så jeg kan ikke sjekke karakterboken min så jeg får ikke verifisert det.
Synd de ikke er store nok til å holde det de lover. Når trusselen mot å stenge meg ute fra auction.no kom så valgte jeg å følge den for å unngå å miste muligheten for å handle fra andre selgere der. Likevel har de stengt meg ute. For meg så betyr det at de ikke holder ord. Og selgere som ikke holder ord er for meg det samme som å lyve. Synd egentlig, for jeg hadde tenkt å la de få være i fred når trusselen fra Bjørn kom. Når de igjen åpner min konto så skal jeg igjen holde kjeft.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”