Samlerhuset fornekter seg ikke!

Numismatisk forum
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by vivavegas »

Da har vi oppklart misforståelsen. Jeg trudde man kunne måtte trykke på det røde feltet.

En liten skandale er det jo, men kanskje ikke så overraskende og som vi tidligere har sett så følger Samlerhuset med og retter opp slike ting innimellom ihvertfall.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by Olav K »

Ja, vi får gi SH kredit for at de innrømmer feil, og endog spanderer en 10-øring (NB Verdi 49 kroner!) på madsemann :D
Skal se at ZZZzzzs misjonforsøk kanskje bærer frukter? Så mye tyn han har fått for å være på talefot med Belzebubs håndlangere på Kolbotn må han også få ros når vi skimter lys fra SH.
Det kan jo også være at Madsemanns adresse, med samme postnummer som ZZZzzz var nok til å skremme SH til skikkelighet. Men likevel selv dét tenner jo en gnist av håp om mer skikkelighet.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by Olav K »

Som jeg trodde var avtemningen nok til å komme på mailinglisten igjen :( Her kom en tykk konvolutt, som bl.a. innholdt Norges Mynter 2012, kun kr. 139,- som jeg ikke har bedt om - foruten en rekke tilbud innpakket i glanset omslag med bilde av bunker med gullmynter. Her kunne jeg få den historisk viktige "Unionstidens aller første 2 krone i sølv fra 1876!" svensk, i "god sirkulert kvalitet" for kr. 299,- som første mynt i samlingen "Sølvmyntenes storhetstid", "Proof Exclusive" Norge 2011 for kr. 4.950 (med flott gullmedalje Roald Amundsen i tillegg til årets mynter), og Sovereign-settet 2012 for kr. 13.900 - settet er allerede utsolgt fra Royal Mint må vite. (Det siste forklarer en mynthandler i London med at Royal Mint lager så mange sett som er bestillt av handlerne, og aldri har noe eget lager - men pytt.)
En numismatisk pussighet er en 50-euro i gull, designet av Ingrid Austlid Rise men (såvidt jeg forstår) preget av - iallfall for, det Belgiske Myntverk, men kun i 400 nummererte eksemplarer, og bare for salg i Norge! Hva er dette, en belgisk mynt? Neppe, hvis det er korrekt at den i sin helhet er beregnet for Norge. Norsk mynt? Nei, den er ikke velsignet av kompentent myndighet for bruk i Norge - euro er liksom ikke vår greie. Nå er det motstrid i salgsbrosjyren: en faktaramme sier opplag 2.500, mens brødteksten sier: "Gullmynten er kun for salg i Norge i dette jubileumssettet" med opplag 400.
Og så lurer jeg: Er gullmedlajen i "Proof Exclusive 2011" (se ovenfor) den samme som denne "mynten", bare uten ¢50?
Jo - det har underholdningverdi å være på mailinglisten igjen. Men det er leit for dem som sluker agnet. Sovereign settet f.eks. - jeg ville sjekket ut pris over disk i London+ lavprisbilett - og blitt forbauset om jeg ikke fikk råd til hyggelig hotell,middag og teater i tillegg, innenfor et totalbudsjett på 13.900.
User avatar
PENGEBINGEN
Posts: 545
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Location: Molde

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by PENGEBINGEN »

[quote="Olav K"]Som jeg trodde var avtemningen nok til å komme på mailinglisten igjen :( Her kom en tykk konvolutt, som bl.a. innholdt Norges Mynter 2012, kun kr. 139,- som jeg ikke har bedt om - foruten en rekke tilbud innpakket i glanset omslag med...

Hahaha! Det er litt av et sirkus det derre Samlerhuset! Du omtaler Samlerhuset slik som jeg selv oppfatter dette firmaet. Dette er en ny runde de har satt igang.
Som vanlig for å kapre nye offer til sin moderne form for myntsamling med unike mynter tilsalgs kun i begrensede mengder med ekthetssertifikater, plastinnpakninger og et løpende abonnement kun til utvalgte kunder.
Samme gamle regla om igjen. :lol:
Mange skuffer og skap fylles med overprisede unike mynter til intetanende kunder som føler at de er spesielt utvalgte med andre ord.
Ja, jeg er ihvertfall ikke på mailinglista lengre.
Hvorvidt dette er ulovlig eller ikke vet ikke jeg, men det er en særdeles agressiv tilnærming til kundene, hvor du nærmest blir påtvunget en hobby som fort kan bli en sann plage. Og det er vel ikke hensiktsmessig for de virkelige myntsamlerne.
Hørt om "ulv i fåreklær"? Dette gamle uttrykket er vel passende til forretningsformen som Samlerhuset fører.
Når det er sagt, kommer det vel et oppklarende svar fra Samlerhuset-tilhengere (om de finnes) om hvor provoserende jeg er som skriver slikt noe her inne på forumet. Men fakta er fakta, det kommer man ikke utenom.
:)
Steinar fra Molde.
Noe over middels interessert i mynter og alle slags betalingsmidler.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by hertervig »

Det er en ting jeg lurer på, Olav K, og det er om Samlerhuset fortsatt tar ut siden med oversikt over landets mynthandlere i de eksemplarene av "Norges mynter" som de selv selger? Dette da selvfølgelig for å unngå at kundene deres oppsøker andre handlere, det enten for å orientere seg eller handle andre steder.

I så fall kan du jo sende katalogen i retur med anmerkning om at det eksemplaret du har fått tilsendt mangler en side og ikke er komplett.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by Olav K »

Dessverre, jeg sendte alt unntatt reklameterialet tilbake i samme konvolutt tidligere i dag, men såvidt jeg vet er SHs utgave kjemisk fri for referanse til andre handlere/auksjonshus - det mangler ikke bare én side, det er 7 sider med annonser i den utgaven jeg har.(Og da er ikke Oslo Mynthandels med - herr Thesen var passe sur for at bestillt annonse ikke var med - OG at han sto som medunderskriver på et forord han ikke hadde lest eller sett.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by hertervig »

Flinkt Samlerhus, det.
Thomas B
Posts: 293
Joined: 11 May 2009 11:18

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by Thomas B »

Jeg har sett påpass mye fra det firmaet før, så jeg styrer langt unna slike kåringer.
Hvis vi kan kalle det en kåring, det er jo egentlig en fordekt reklamekampanje.
Forrige gang, når de kåret Norges nasjonalmynt/tidenes mynt/historiens fineste kom jeg inn på kontoret til en kollega i det han skulle stemme. Jeg sa han ikke burde gjøre det, men han sa han bare var ute etter premien ikke kjøpe noe.
Så fikk han eposten nedspammet og postkassa fylt opp før han plutselig fikk noe myntsettgreier han ikke hadde bestilt.
Han sa det etterpå, faen Thomas jeg skulle hørt på deg. Og prisene til det firmaet ligger jo på tregangern av hva de andre har.
myntape
Posts: 51
Joined: 22 Mar 2009 19:28
Location: London

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by myntape »

I en annonse jeg nylig så i et av gamlingbladene blir medaljejuggelet deres beskrevet som mynter. Kanskje den selger bedre hvis kjøperne tror det er mynter.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by madsemann »

Var i postkassen i dag, der var mynten jeg skulle få gratis. Men gratis var den ikke da det lå ved en faktura på 49,- samt en orientering om at jeg nå er med i et abbonoment på norske sølvører.
Dette er noe av det frekkeste jeg har opplevd av en "seriøs" bedrift! De gjør en feil, og sier de skal rette opp, så gjør de som dette. Jeg er nesten målløs, men samlerhuset kan være sikre på det at jeg skal gjøre alt som står i min makt for at de mister kunder!!!!!
User avatar
PENGEBINGEN
Posts: 545
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Location: Molde

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by PENGEBINGEN »

madsemann wrote:Var i postkassen i dag, der var mynten jeg skulle få gratis. Men gratis var den ikke da det lå ved en faktura på 49,- samt en orientering om at jeg nå er med i et abbonoment på norske sølvører.
Dette er noe av det frekkeste jeg har opplevd av en "seriøs" bedrift! De gjør en feil, og sier de skal rette opp, så gjør de som dette. Jeg er nesten målløs, men samlerhuset kan være sikre på det at jeg skal gjøre alt som står i min makt for at de mister kunder!!!!!
Det er slik de holder på hele tiden. Det har jeg ihvertfall fått med meg, og det er 15 år siden jeg sist kjøpte noe "helt gratis" fra den kanten.... :evil:
Steinar fra Molde.
Noe over middels interessert i mynter og alle slags betalingsmidler.
Thomas B
Posts: 293
Joined: 11 May 2009 11:18

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by Thomas B »

madsemann wrote:Var i postkassen i dag, der var mynten jeg skulle få gratis. Men gratis var den ikke da det lå ved en faktura på 49,- samt en orientering om at jeg nå er med i et abbonoment på norske sølvører.
Dette er noe av det frekkeste jeg har opplevd av en "seriøs" bedrift! De gjør en feil, og sier de skal rette opp, så gjør de som dette. Jeg er nesten målløs, men samlerhuset kan være sikre på det at jeg skal gjøre alt som står i min makt for at de mister kunder!!!!!
Det er sånn det er å være kunde der. Tipper hvis du nå klager eller sender tilbake vil du likevel få betalingspåminnelse og purregebyr. Og senere andre mynter du ikke har bestilt.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by Arve »

madsemann wrote:Var i postkassen i dag, der var mynten jeg skulle få gratis. Men gratis var den ikke da det lå ved en faktura på 49,- samt en orientering om at jeg nå er med i et abbonoment på norske sølvører.
Dette er noe av det frekkeste jeg har opplevd av en "seriøs" bedrift! De gjør en feil, og sier de skal rette opp, så gjør de som dette. Jeg er nesten målløs, men samlerhuset kan være sikre på det at jeg skal gjøre alt som står i min makt for at de mister kunder!!!!!
Ja, samlerhuset driver råtten markedsføring. Men det er vel heller ikke særlig lurt av deg å gå på denne reklamen etter å ha lest alt som er skrevet om samlerhuset på dette forumet.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by Olav K »

Madsemann; hvis du kan dokumentere det du har skrevet ovenfor ( At S. legger seg flat, gir deg mynten gratis osv.) kan du jo nå rolig sende dem en mail hvor du takker for mynten, men samtidig presiserer at du oppfatter den vedlagte faktura og abonnementsbekreftelse som en feil du rolig ser bort fra, men tilføye: Skulle de være så uheldige at de sender deg mynter i fremtiden, vil du ikke pådra deg portoutgifter eller tidspille i forbindelse med retur, men si at de er hjertelig velkomne til Jørpeland for avhenting av feilsendt mynt. Gi dem en frist for avhenting, oversittes denne kan du jo donere mynten til Stavanger Rogaland Myntforenings auksjoner.
Det bør likevel ikke hindre deg i å misjonere mot Samlerhusets markedsføring, mange som får tilsvarende overraskelser som deg, tør ikke annent enn å betale.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by madsemann »

Takk for tipset Olav, har spart på e-posten fra dem og skal sende dem en ny e-post :-) De får ikke en krone av meg :-)
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”