Samlerhuset fornekter seg ikke!

Numismatisk forum
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by madsemann »

Jeg så en anonse i VG om å stemme på tidenes øremynt. Tenkte at det måtte jeg gjøre til tross for at det var samlerhuset som var annonsøren. Det skulle jeg ikke ha gjort! Da jeg var ferdig med å avgi stemme og registrere personalia, kom det et popup vindu med tilbud om å kjøpe en av disse famøse øremyntene, nermere bestemt den siste typen 10 øring som ble preget i sølv. Jeg trykte på Xen oppe i hjørnet, og det betydde vist at jeg ville kjøpe denne munten?!?!? Dette kan ikke være lovlig?!
Jeg lurer på om jeg skal forsøke å pusse en advokat på dem. Jeg har advokatforsikring fra Help forsikring gjennom fagforbundet, og dette må være en fin anledning å teste denne forsikringen :-)
Noen synspunkter noen?
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by hertervig »

Jeg ble nysgjerrig, og gikk inn for å se på spetakkelet. Ingen antydninger som jeg kunne se underveis om at det var snakk om å skrive under på en kjøpsavtale på noe som helst. Fortsatt like nysgjerrig gikk jeg fra registreringssiden via en link til "konkurranseregler". Og der, gitt, helt nederst og aller sist, der står det; (Sorry, må rope.)

VED DELTAGELSE I KONKURRANSEN, AKSEPTERER DELTAGERNE KONKURRANSEREGLENE, OG DE BESLUTNINGER SAMLERHUSET KAN KOMME TIL Å TA VEDRØRENDE VINNERE, ENDRINGER I PERIODE, OPPLEGG ELLER GJENNOMFØRING AV KONKURRANSEN, SOM ENDELIG OG DEFINITIVE. :shock: :shock: :shock:

Det må jo sies å være et tankekors og en kilde til en smule uro at man har gått med på i ett og alt å være underlagt Samlerhusets beslutninger om hva de vil gjøre med en stakkar.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by vivavegas »

Tok sjansen på å prøve om dette stemte.

Jeg fikk forøvrig annet tilbud, gullbetalt 5 øre.

Kom opp samme vindu hos meg. Det var en rød boks med "ja takk, ett eller annet". Jeg trykte på krysset som du nevnte og hos meg har det tilsynelatende ikke skjedd noe.

Skal forsøke å huske og holde dere oppdatert. Foreløpig har jeg fått en bekreftelse på stemme avgitt, så får vi se hvor mye junk jeg får i postmappen min.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by Olav K »

Nå har jeg også klikket meg igjennom, men jeg tror ikke du har noe advokatmat Madsemann.
Nå var det iallfall ganske klart at 10 øring, gullbelagt 5- eler 2 øring ville koste den svimlende sum av kr. 49. Din trøst er Forbrukerkjøpsloven, som gir deg ubetinget returrett. Jeg har selv bare skrevet RETUR på konvolutten/pakken og det har hendt de har ringt og vært mugne, men aldri noe mer (men det er jo noen år siden).
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by madsemann »

Da får jeg gjøre som du sier Olav, men jeg likte ikke helt opplegget deres, men det er jo ingen nyhet :-) Så får jeg håpe at jeg vinner 10000000 øre :lol:
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by Olav K »

At det er bedriden markedsføring kan vi jo lett være enige om! Og ikke før jeg hadde stemt, etter omhyggelig å ha avstått fra å krysse av rubrikken "jeg ønsker informasjon fra SH" - haglet tilbudene inn. Kan bli artig det - jeg har ikke fått tilbud på i all fall ett år. Så får jeg noe å skrive om mener jeg.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by vivavegas »

Olav K wrote:Nå har jeg også klikket meg igjennom, men jeg tror ikke du har noe advokatmat Madsemann.
Nå var det iallfall ganske klart at 10 øring, gullbelagt 5- eler 2 øring ville koste den svimlende sum av kr. 49. Din trøst er Forbrukerkjøpsloven, som gir deg ubetinget returrett. Jeg har selv bare skrevet RETUR på konvolutten/pakken og det har hendt de har ringt og vært mugne, men aldri noe mer (men det er jo noen år siden).
Det er mulig at trådstarter bare har misforstått at han kjøpte mynten. Evnt. at han klarte å komme innom det røde feltet før han trykte på "x" en.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by vivavegas »

Olav K wrote:At det er bedriden markedsføring kan vi jo lett være enige om! Og ikke før jeg hadde stemt, etter omhyggelig å ha avstått fra å krysse av rubrikken "jeg ønsker informasjon fra SH" - haglet tilbudene inn. Kan bli artig det - jeg har ikke fått tilbud på i all fall ett år. Så får jeg noe å skrive om mener jeg.
Jeg gjordet det for en times tid siden og har ikke fått noen. Ja, det er kanske like greit, men jeg også skal forsøke å holde dere oppdatert på hvor bra "remove" fungerer, for den blir brukt på første salgsmail.
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by jornkris »

Det var slik at når man kom til kjøpssiden ble man kjøper uansett hvor på siden man trykket untatt på det lille krysset oppe i hjørnet.
Men trykket man en millimeter under krysset eller til siden for krysset ble man kjøper. Det er veldig lett å trykke en millimeter feil, det var nok det madsemann gjorde.
De holder nok på å forandre det, siden er nede for vedlikehold nå.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by madsemann »

jornkris wrote:Det var slik at når man kom til kjøpssiden ble man kjøper uansett hvor på siden man trykket untatt på det lille krysset oppe i hjørnet.
Men trykket man en millimeter under krysset eller til siden for krysset ble man kjøper. Det er veldig lett å trykke en millimeter feil, det var nok det madsemann gjorde.
De holder nok på å forandre det, siden er nede for vedlikehold nå.
Du har nok rett i det, for jeg satt på iPaden og da er ikke millimetermarginene helt i toppsjiktet :-/
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by Olav K »

Uansett er det sleipt. For å stemme må du oppgi navn, adresse og e-mail adresse, og bingo - får de fyllt opp adresselisten sin med nye potensielle ofre.
Siden kan ha vært endret før jeg kom inn, men da var det ingen tvil om at det var KJØP - derfor tror jeg at du ikke får noen vettug advokat til å ta saken, særlig når du etter loven har en ubetinget returadgang. Tvisten vil dreie som om hvem som skal betale portoen.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by madsemann »

Pokker. Samlerhuset gjør det vanskelig å mislike dem. Fikk en e-post nå om at de hadde en teknisk feil. Så dermed får jeg mynten gratis.
Christian H
Posts: 186
Joined: 10 Oct 2008 00:07
Location: Sunndal

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by Christian H »

madsemann wrote:Pokker. Samlerhuset gjør det vanskelig å mislike dem. Fikk en e-post nå om at de hadde en teknisk feil. Så dermed får jeg mynten gratis.

Hahaha Madsemann, gratulerer med en bedriten mynt og 3 år med reklamesøppel i posten!

Christian
Samlerområde: Skillinger fra 1700
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by madsemann »

Christian H wrote:
madsemann wrote:Pokker. Samlerhuset gjør det vanskelig å mislike dem. Fikk en e-post nå om at de hadde en teknisk feil. Så dermed får jeg mynten gratis.

Hahaha Madsemann, gratulerer med en bedriten mynt og 3 år med reklamesøppel i posten!

Christian
Hehe, spamfilteret virker og reklame til å fyre i peisen får jeg aldri nok av :-) Man kan si hva man vil, men de rettet nå opp i feilen, og livet er alt for kort til å være langsint :-)
Christian H
Posts: 186
Joined: 10 Oct 2008 00:07
Location: Sunndal

Re: Samlerhuset fornekter seg ikke!

Post by Christian H »

madsemann wrote:
Christian H wrote:
madsemann wrote:Pokker. Samlerhuset gjør det vanskelig å mislike dem. Fikk en e-post nå om at de hadde en teknisk feil. Så dermed får jeg mynten gratis.

Hahaha Madsemann, gratulerer med en bedriten mynt og 3 år med reklamesøppel i posten!

Christian
Hehe, spamfilteret virker og reklame til å fyre i peisen får jeg aldri nok av :-) Man kan si hva man vil, men de rettet nå opp i feilen, og livet er alt for kort til å være langsint :-)
Vil si som Bellona hadde sakt: Tenk hvor mange trær du kunne spart hadde du ikke trykket på den knappen. Regnskogen vil falle pga DEG!! Å fyre med slik reklame? Her snakker vi skumle gasser!
Samlerområde: Skillinger fra 1700
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”