Støtte til Sømod

Numismatisk forum
User avatar
PENGEBINGEN
Posts: 545
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Location: Molde

Re: Støtte til Sømod

Post by PENGEBINGEN »

Jeg skal ikke si noe på at Sømod er utestengt. Dette er en avgjørelse som er tatt av forumets utvalgte, og som jeg ikke har noe med. :)
På den annen side er Sømod (som nevnt i tråden) en svært kunnskapsrik person som jeg har lært mye av. Og når det er nevnt har også Sømod en humor jeg godt forstår. Ikke få ganger jeg drar på smilebåndet av det som han skriver. :lol:
I en tørr hobby hjelper det med litt humor. :|
Jeg håper ihvertfall inderlig at han kommer tilbake til forumet når han har sonet sin straff. Jeg vet jo ikke engang hva det er han har gjort som medførte en så streng straff... :?: :?:
Vi får vel greie oss uten denne kapasiteten for en periode da. :? :?
Steinar fra Molde.
Noe over middels interessert i mynter og alle slags betalingsmidler.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Støtte til Sømod

Post by rega65 »

Jeg vet heller ikke hva han/de har gjort som fortjener en så streng straff.i stedet synes jeg de burde fått "samfunnsstraff" i stedet for 3.mnd ubetinget.som passende samfunnsstraff skulle de blitt pålagt minst 1 numismatisk innlegg på forumet hver dag i 3mnd,men her er det forumsledelsen som bestemmer,og ja jeg kommer også til å savne humoren til Jørgen..... :roll:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Støtte til Sømod

Post by vivavegas »

Jeg er enig at innlegg heller burde bli stående. Enklere å forholde seg til da man kan sjekke hva de skrev.

Forøvrig så virker det som det er mye humor og OT-snakking og at det er noe 95% behersker. Men det er også mange forum som ville moderert slik humor og OT-snakking og skulle forumets ledelse ønske den retningen så støtter jeg det også.
knuron
Posts: 87
Joined: 17 Oct 2009 18:59
Location: Bodø

Re: Støtte til Sømod

Post by knuron »

Helt enig med denne avgjørelsen. Det er trist at herr Berg ikke ønsker å moderere mer, vi trenger flere av hans kaliber som tør å ta disse avgjørelsene.

Jeg stiller meg undrende til at voksne folk klarer å vise sin barnslighet som nevnte herrer klarte å vise i Quiz tråden. Det ville vært rimelig enkelt å opprette en ny tråd for de som ønsker å fordype seg ned til minste detalj.

Når dette er sagt har også jeg lært endel av nevnte herrer, og jeg håper at de kommer tilbake når tiden er moden for det.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Støtte til Sømod

Post by Myge »

De nevnte herrer utgir begge bøker, de er innholdsrike og spennende, og kan kjøpes direkte av dem. Sjekk www.numismatikeren.com for mer informasjon.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Støtte til Sømod

Post by AMO Berg »

rega65 wrote:Hei A.m.o Berg,Håper ikke at du også slutter med dine andre interessante bidrag på forumet bla proviens-analysene osv,her har du gjort en veldig god jobb. :wink:
Takk for det rega65! Vi får se hva fremtiden bringer. Jeg skal nå holde fokus på å flytte inn i en ny leilighet som jeg har kjøpt, og jeg koser meg med å kjøpe nye møbler nå. Jeg kjøpte nylig en tidsriktig lilla sofa til stuen, så skal det investeres i et hjemmekinoanlegg. Så får vi se hvordan Derrick ser ut på en moderne tv! :)

Jeg håper i likhet med dere at de to utestengte herrer vender tilbake til forumet på det nye året, for det er ingen tvil om at den kunnskapen de besitter er helt utrolig og de har mye å tilføre det numismatiske miljøet!
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Støtte til Sømod

Post by ramazotti »

Jeg aner faktisk ikke hva utestengelsen av to av forumets fremste bidragsytere
skyldes.Dertil er moderator for rask i tastefingerern,innlegg fjernes over en lav sko
og de aller fleste skjønner ikke hva som foregår.

Nå som snart alle kapasiteter er fraværende,med noen unntak, virker det som at man må ha det dørgende kjedelig eller være 100% politisk korrekt for å poste noe her inne.Ingen må kritisere noe som helst !

Fritt frem for gretne,gamle gubber med høy utdannelse,null sans for humor og fast
plass i kjærka !
Jeg har ikke stort å bidra med innen numismatikken,så jeg velger å utestenge meg selv på ubestemt tid,og i alle fall til godt over nyttår.De jeg kjenner treffer jeg sikkert på
auksjoner rundt om på Østlandet,og kanskje i Danmark...
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Støtte til Sømod

Post by Mineline »

ramazotti wrote:Jeg aner faktisk ikke hva utestengelsen av to av forumets fremste bidragsytere
skyldes.Dertil er moderator for rask i tastefingerern,innlegg fjernes over en lav sko
og de aller fleste skjønner ikke hva som foregår.

Nå som snart alle kapasiteter er fraværende,med noen unntak, virker det som at man må ha det dørgende kjedelig eller være 100% politisk korrekt for å poste noe her inne.Ingen må kritisere noe som helst !

Fritt frem for gretne,gamle gubber med høy utdannelse,null sans for humor og fast
plass i kjærka !
Jeg har ikke stort å bidra med innen numismatikken,så jeg velger å utestenge meg selv på ubestemt tid,og i alle fall til godt over nyttår.De jeg kjenner treffer jeg sikkert på
auksjoner rundt om på Østlandet,og kanskje i Danmark...
Helt enig ... dette er helt utrolig :?: Og Rett og slett helt uforståelig ............. ??
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Støtte til Sømod

Post by Alex R »

Jeg skjønner ingen verdensting når dere skriver at det har vært humor i innleggene, og jeg er vant med usedvanlig tørr humor.
Jeg ser bare drittkasting og skitsnakk jeg.
Nå kan vi "dødelige" også få kommet til ordet, uten å få dritt slengt i trynet.
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Støtte til Sømod

Post by Mineline »

Alex R wrote:Jeg skjønner ingen verdensting når dere skriver at det har vært humor i innleggene, og jeg er vant med usedvanlig tørr humor.
Jeg ser bare drittkasting og skitsnakk jeg.
Nå kan vi "dødelige" også få kommet til ordet, uten å få dritt slengt i trynet.
Så er du en av de heldige som tydligvis har fått anledning til å lese innleggene .. Heldige du ...
Jeg har lært at hvis man ønsker å fokusere negativt , så blir alt negativt . Å opne Samlerforum er for tiden nesten som å lese dødsannonsene , nå er den vekk og nå er den vekk ..........
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
Beskueren
Posts: 2
Joined: 15 Oct 2011 00:49

Re: Støtte til Sømod

Post by Beskueren »

Hei!

Jeg har lenge lest dette forumet. Jeg syntes det var informativt og lærerrikt. Jeg er ingen aktiv forum-deltager, følgelig har jeg ikke tidligere brydd meg om å registrere meg.

Men Herre Julius, nå begynner jeg å bli lei av skittkastinga og kranglinen her inne. Er det virkelig slik at "seriøse", voksne myntsamlere er sutrete og nærtagende som man kan få inntrykk av her inne??
Hver gang jeg har vært innom de siste måndene har det vært en eller annen "bagatell-krangel", bojkott-aksjon eller utestengelse å lese om. Det er da virkelig ikke slikt jeg kommer hit for å lese om!

Registrerer også at aktiviteten her inne har avtatt. Leser av dette at her må noe gjøres med folks holdninger her inne, ellers er jeg redd hele dette forumet er på vei inn i glemselens dal - iallefall for min egen del!
User avatar
Runju
Posts: 111
Joined: 11 Aug 2009 23:07

Re: Støtte til Sømod

Post by Runju »

Beskueren wrote:Hei!

Jeg har lenge lest dette forumet. Jeg syntes det var informativt og lærerrikt. Jeg er ingen aktiv forum-deltager, følgelig har jeg ikke tidligere brydd meg om å registrere meg.

Men Herre Julius, nå begynner jeg å bli lei av skittkastinga og kranglinen her inne. Er det virkelig slik at "seriøse", voksne myntsamlere er sutrete og nærtagende som man kan få inntrykk av her inne??
Hver gang jeg har vært innom de siste måndene har det vært en eller annen "bagatell-krangel", bojkott-aksjon eller utestengelse å lese om. Det er da virkelig ikke slikt jeg kommer hit for å lese om!

Registrerer også at aktiviteten her inne har avtatt. Leser av dette at her må noe gjøres med folks holdninger her inne, ellers er jeg redd hele dette forumet er på vei inn i glemselens dal - iallefall for min egen del!
Amen
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Støtte til Sømod

Post by Myge »

Mineline wrote:
Alex R wrote:Jeg skjønner ingen verdensting når dere skriver at det har vært humor i innleggene, og jeg er vant med usedvanlig tørr humor.
Jeg ser bare drittkasting og skitsnakk jeg.
Nå kan vi "dødelige" også få kommet til ordet, uten å få dritt slengt i trynet.
Så er du en av de heldige som tydligvis har fått anledning til å lese innleggene .. Heldige du ...
Jeg har lært at hvis man ønsker å fokusere negativt , så blir alt negativt . Å opne Samlerforum er for tiden nesten som å lese dødsannonsene , nå er den vekk og nå er den vekk ..........
Jeg liker også å fokusere på det positive Mineline. Det er høst, og det blir mer tid til å sitte inne og se på samlingen sin, det blir mer tid til nettet, og jeg skal forsøke å bidra enda mer på forumet. Det både håper og tror jeg andre vil også.

Jeg lærte en del som lærer også, og det var at ingen spørsmål var for dumme. Her inne kan man spørre om nært hva som helst når det gjelder samleobjekter. Jeg har lært utrolig mye her inne, og er en av de som har vært med lengst her inne. Jeg tror vi fortsatt kan dele kunnskap og spørsmål. Fremtiden vil vise det.

Og forumet kan ikke bli bedre enn brukerne det har. Jeg regner med at forumbrukerne støtter det, og vil være med å hjelpe til å få forumet på fote igjen, i stedet for å diskutere en avgjørelse som er blitt tatt. At man ikke var tilstede når det skjedde er tilfeldig, og gjør at man kanskje ikke helt har forstått hva som har skjedd. Men over tid er noen brukere innmeldt svært mange ganger av forskjellige forumbrukere, og det er gitt tilbakemelding om at det må opphøre.

Nede til høyre av hvert innlegg er det et utropstegn. Dette melder innlegget inn til moderatorer og eiere av forumet. I en periode var det så mange innmeldte innlegg at man nesten mistet oversikten. Alle her inne har fått med seg diskusjoner som blir gjentatt til det kjedsommelige, og forumet tjener ikke annet på dette enn å være observatører av en litt skitten numismatisk såpeopera.

La oss forsøke i alle fall, la oss se om vi kan klare å få litt positiv stemning. Kanskje det kan hjelpe at flere av oss møtes på OM´s neste auksjon, og får pratet sammen. Det var i alle fall udelt positivt å møte mange av dere der tidligere i år, jeg gleder meg allerede til å møte dere igjen.

Men nå, nå skal jeg ut og gjøre den viktigste aktiveten jeg vet om, leke med barna ute i høstværet på vestlandet. Når jeg kommer tilbake håper jeg det er kommet flere innlegg jeg kan lære noe av, og kanskje noen jeg kan få dra på smilebåndet av. En blanding av disse er ikke å forakte :)

Myge
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Støtte til Sømod

Post by rega65 »

Ingenting hadde vært bedre enn at forumet igjen fant tilbake til der det var for 1/2 til 1 år siden.Det har i mellomtiden kommet mange nye medlemmer og ønsker at de begynner og poste og delta aktivt,det er det som må til for å få et mer spennende forum igjen,inkl de som tidligere bidrog til at vi hadde mange gode diskusjoner som virkelig engasjerte.Jeg har selv hatt noen måneder "ferie" fra forumet,noe jeg følte var riktig,og håper framover at det blir mer engasjement,og MYE mindre krangling osv.Den 13 april 2011 kl 20:36 var vi 70 brukere pålogget på en gang og det var det høyeste vi har hatt,jeg håper vi igjen kommer opp på det nivået og gjerne enda høyere,men vi har nok en vei å gå før vi er der igjen,men det er slett ikke umulig.Det er opp til oss brukere,og hver av oss er viktig for at forumet skal utvikle seg i positiv retning,det er vi som er forumet. :D
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
PENGEBINGEN
Posts: 545
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Location: Molde

Re: Støtte til Sømod

Post by PENGEBINGEN »

[quote="rega65"]Ingenting hadde vært bedre enn at forumet igjen fant tilbake til der det var for 1/2 til 1 år siden.

Er vi der nå? Og hvor er det? Er ikke dette myntprat, kjedelig som det kan virke for "normale" folk. Jeg er ihvertfall altoppslukende på alle innlegg. Uansett hva. :mrgreen:
GOD LØRDAGSKVELD TIL ALLE!
(Inkl. Jørgen Sømod, som sitter på benken med sin utvisning)
:!: :mrgreen:
Steinar fra Molde.
Noe over middels interessert i mynter og alle slags betalingsmidler.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”