Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Numismatisk forum
Post Reply
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Post by AMO Berg »

Saken om Samlerhuset sendes førstkommende onsdag 13. april kl. 20. :)
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Saken om Samlerhuset på tv2 hjelper deg

Post by madsemann »

Skal bli spennende å se utfallet!
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Post by vivavegas »

Det skal bli uhyre spennende.

Jeg mener ellers jeg har ett optismistisk syn på livet. Men jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk til om de klarer å få frem dette på en ordentlig måte. Jeg husker meget godt saken om QLT.no hvor jeg trur de færreste skjønte hvor mye lureri det var fra dems side.

Frykter at det også her blir en slik vanlig reportasje og så kommer Samlerhusets representant og får stilt noen kritiske spørsmål. Det er kanskje ikke så lett å gjøre det på annen måte, men frykter at budskapet ikke kommer direkte frem.

Håper at det står en eller annen ekspert og sier det som det er at det er lureri over en lav sko.

Men vi får håpe at jeg tar feil....
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Post by jornkris »

Etter hva jeg har hørt blir det et intervju med OB Fausa.
Christian H
Posts: 186
Joined: 10 Oct 2008 00:07
Location: Sunndal

Re: Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Post by Christian H »

AMO Berg wrote:Saken om Samlerhuset sendes førstkommende onsdag 13. april kl. 20. :)
Da sitter jeg på flyet hjem fra Oslo, det var da som svarte!
Takk gud for TV2 Sumo og reprise!
Samlerområde: Skillinger fra 1700
Thomas B
Posts: 293
Joined: 11 May 2009 11:18

Re: Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Post by Thomas B »

Sånn som samlerhuset har holdt på er det ingen overraskelse at de havnet på TV2 hjelper deg.
De har hatt haugevis av reklamer som har vært svært misvisende. Direkte løgn har forekommet relativt ofte.
Og alt de selger har vært katastrofale investeringer, overprisingen er kollosal.
Mulig de har skjerpet seg litt etter TV2 hjelper deg begynte å se på dem. Men fortsatt har de nok av produkter som fremstilles som gode samlerobjekter, men i realiteten er verdiløs dritt der kundene vil gå på et tap på 90% når de selger. F.eks myntene med gull og platina og de gullbelagte medaljene med kong Olav.

Jeg håper det kommer bra frem i programmet hvor ille det er å kjøpe av dem, sånn at vi i fremtiden vil møte færre eldre som har tapt titusener av kroner.

Absolutt alt samlerhuset selger kan skaffes til under halve prisen andre steder, hvis noen nybegynnere leser dette vil jeg virkelig råde dem til å handle andre steder.

Og jeg håper samlerhusets ansatte som har levd fett på å lure folk ser hva de driver med. De er med på svindel.
Thomas B
Posts: 293
Joined: 11 May 2009 11:18

Re: Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Post by Thomas B »

Jeg gleder meg til å se programmet, tror nesten jeg skal kjøpe inn litt god drikke.
myntape
Posts: 51
Joined: 22 Mar 2009 19:28
Location: London

Re: Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Post by myntape »

Kanskje blir det litt ekstra trafikk til forumet fra nybegynnere rett etter programmet.
Jeg vil tro enkelte av kundene vil gjøre et par nettsøk hvis de ser programmet.
Da er muligheten stor for å ende opp på forumet.

Mitt beste råd til nybegynnere:

IKKE KJØP MYNTER AV SAMLERHUSET. ALT ER GROVT OVERPRISET. ALT KAN SKAFFES BILLIGERE ANDRE STEDER. MEDALJENE mm. ER REN SVINDEL.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Post by AMO Berg »

Det kan hende det blir rekordmange besøkende på forumet den kvelden ja myntape. Vi skal desverre ikke ha forhåpning om at Samlerforum blir nevnt i innslaget, men tv 2 hjelper deg har fortalt meg at det kanskje blir lagt ut link til Samlerforum fra deres nettsider.

Uansett, jeg gleder meg, og whisky er innkjøpt til anledningen. 8)
Kaller
Posts: 13
Joined: 23 Mar 2011 14:43

Re: Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Post by Kaller »

Interessant, men det er en bakside her ingen har tenkt på ser det ut som. Dette kommer til å skje; flere og flere blir oppmerksomme på dette med samlehuset og spesiellt sett med mynter som samlerhuset selger mye av. For de som kan mye om mynter er alt helt greit, de vet hva som er hva, men det store flertallet som kan litt og ser denne saken om samlerhuset vil tenke "huffamei, et myntsett, dette holder jeg meg langt unna, er nok tryggest det", uansett hvilket sett det er de ser på. Så prisene vil rase på norske årgangssett, proofsett og lignende fordi flertallet vil ikke ha de. Jeg tror vi allerede nå ser tegn på at dette er i ferd med å skje.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Post by Kjetil Kvist »

Hvilke norske proof- og usirkulerte myntsett er det vi vil se et prisras på? Nevn i fleng, takk.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Post by Knugen »

Kaller wrote:Så prisene vil rase på norske årgangssett, proofsett og lignende fordi flertallet vil ikke ha de.
Du snakker som om du virkelig har gode kunnskaper om dette.... (noe du ikke har i det hele tatt, du har ikke engang gjort researchen din)

Prima årgangsett fra 80-90 tallet ligger ute på QXL til kjøp nå med 1/3 av katalogpris. Det samme gjelder mange proofsett som omsettes for 1/4-1/3 av katalogpris.

Kan du så forklare hvilke årgangsett og proofsett som vil rase i pris?
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Post by vivavegas »

Ikke ha for store forhåpninger folkens.

Folk kjører jo fremdeles timeshare-leilighet på gata i Spania, etter at man er blitt advart mot det i 20+ år.

Husk at det også er nesten 4,5 millioner mennesker som ikke ser programmet. Endel av de viktige kundegruppene til Samlerhuset (pensjonister) ser vel også i all hovedsak på NRK.

Dette vil sannsynligvis bare være en liten krusning i Samlerhusets omsetning. Tenker det maksimalt vil utgjøre 10% reduksjon i omsetningen deres. Men selvsagt "alle monner drar" og hvis man allerede har hatt en synkende omsetning :D :D :D

Jeg får si det som Churchill sa:
"This is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning"
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Post by AMO Berg »

Evil_Ed
Posts: 531
Joined: 04 Jan 2009 09:04

Re: Saken om Samlerhuset på tv 2 hjelper deg

Post by Evil_Ed »

Da har jeg "donert en skjerv" ved å linke til innlegget på min Facebookprofil.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”