Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Numismatisk forum
aliascryptus
Posts: 6
Joined: 17 Mar 2011 20:22

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by aliascryptus »

Å inngå et abbonement hvor du betaler 400 kroner stykket for denne dritten er så dårlige kjøp at jeg nesten ikke tror at det finnes folk som er dumme nok til å gjøre det.
Det å være dum er noe annet enn å mangle kunnskap. Priviligert som jeg er, eier jeg nå tre verdiløse mynter, der den ene kan og skal returneres. Det hele er både naivt og flaut fra min side, men ettersom jeg nå har lært å vise mer aktsomhet med fremtidige myntinvesteringer, vil jeg likevel ikke påberope meg noen høyere hjernekapasitet.

Det er mye å sette seg inn i for nye myntsamlere. Mitt motiv for handelen var å komme igang med noen mynter, og jeg fikk således den værste start på hobbyen som tenkes kan. Ekstremt irriterende selvfølgelig, men mest flaut. Jeg tenkte jeg skulle spare til Oscar II gullmyntene, så da kan det ta en stund før jeg får en decent samling :)
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by ramazotti »

Jeg ser ikke på handler med Samlerhuset som hverken dumt eller flaut,men at det er irriterende
kan jeg godt forstå. Og det skyldes uvitenhet,rett og slett.

aliascryptus, du har i allefall oppdaget svindelen tidlig slik at tapet blir
begrenset. Nå er ikke jeg noen stor tilhenger av gullmynt fra Oscar II,men
der er faren for tap begrenset,og alle må få samle det de ønsker.
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by Torashe »

Støtter deg i at det er mangel på kunnskap og ikke dumme folk som kjøper det. Men du har da sluppet billig unna i forhold til mange. Så er bare starte spre budskapet 8)
User avatar
emil
Posts: 251
Joined: 18 Feb 2011 14:00

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by emil »

Gikk på limpinnen jeg å :oops: bestilte 1 max manus medalje til 95.- ved en "feil" sendte de 3stk (håpet vel jeg skulle betale) ringte og snakket med de, fikk da beskjed om og betale en og beholde de to andre. sier vel litt om verdien. Har slettet meg fra kundelistene deres.
Er de helt verdiløse de medaljene å :roll:

emil.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by ramazotti »

emil wrote:Gikk på limpinnen jeg å :oops: bestilte 1 max manus medalje til 95.- ved en "feil" sendte de 3stk (håpet vel jeg skulle betale) ringte og snakket med de, fikk da beskjed om og betale en og beholde de to andre. sier vel litt om verdien. Har slettet meg fra kundelistene deres.
Er de helt verdiløse de medaljene å :roll:

emil.
Ikke helt verdiløse, men så godt som verdiløse..
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by bengt »

Jeg liker ikke henge ut annonser på qxl, og det er heller ikke intensjonen med denne posten...

Her er en som har forsøkt seg på et "lavt" utrop, cirka 1/3 av hva samlerhuset selger myntene for (ikke medregnet introduksjonstilbudet). Å si at budgiverne kommer strømmende til vil være en overdrivelse.

http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 631845964/
myntape
Posts: 51
Joined: 22 Mar 2009 19:28
Location: London

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by myntape »

bengt wrote:Jeg liker ikke henge ut annonser på qxl, og det er heller ikke intensjonen med denne posten...

Her er en som har forsøkt seg på et "lavt" utrop, cirka 1/3 av hva samlerhuset selger myntene for (ikke medregnet introduksjonstilbudet). Å si at budgiverne kommer strømmende til vil være en overdrivelse.

http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 631845964/
Ja der fant du et fint eksempel på verdien på disse. Stakkaren prøvde å selge tre slike for 400 kroner. Altså langt under kostpris. Han fikk ingen bud, utropet var alt for høyt. Så mye er de ikke verdt.
temp.JPG
temp.JPG (62.88 KiB) Viewed 2237 times
Thomas B
Posts: 293
Joined: 11 May 2009 11:18

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by Thomas B »

Det er volsomt med nettreklame for denne dritten for tiden.
Både på vg.no og aftenposten.no.
Marginene for samlerhuset er nok eventyrlige, verditapene for kjøperne likedant.
Det er vel det værste de har i sortimentet for tiden, på linje med samlingene omtalt hos tv2 hjelper deg:

[youtube]o7o-GKisnZw[/youtube]
2rhaug
Posts: 674
Joined: 09 May 2009 16:02

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by 2rhaug »

Jeg er en enkel sjel i et enkelt legeme. Hvor dum går det an å bli?
hans-g
Posts: 127
Joined: 01 Nov 2008 19:56

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by hans-g »

At folk kjøper fra Samlerhuset er total uvitenhet, Jeg driver selv med takstering av dødsbo for advokater og har vært borti flere samlinger med mynter fra samlerhuset, selv advokatene "steiler" når de får høre at mynter som er solgt for 400.- er verd 50-60.-kr i sølvverdi.
User avatar
Fyrsten
Posts: 31
Joined: 30 Jan 2012 14:32

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by Fyrsten »

Her kan man visst kjøpe samlingen på QXL for bare 6.000,- kroner (eller 10.000,- om du vil kjøpe nå.)

Det går ikke helt klart frem av annonsen om det kun gjelder 3 mynter eller alle 30. Men han garanterer i alle fall at han selger "det som er beskrevet og det som er på bildene".

http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/gu ... 669054916/

Noen som føler seg kallet?
Jeg har dessverre ingen kostbar mynt å bruke som avatar...
...men jeg har i alle fall en UNIK en :)
aashild123
Posts: 363
Joined: 20 Dec 2010 02:45

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by aashild123 »

Hvorfor kjøper dere fra Samlerhuset?

Er det blitt sånn her i olje-Norge at vi ikke lenger har ansvar for hva vi gjør?
Skal Staten ordne opp i alt, er vi fort ute og kjører!
Det vet alle oppegående, norske borgere!
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by losset »

Hei Fyrsten!

Da er avataren din mere verdt en skrinet i fra SH.
Dette er slitne ( samlerkvalitet ) mynter som de rett og slett har ødelagt med og dyppe dem i diverse kjemikalier.

Konklusjon - Styr unna denne aktøren for enhver pris.
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by jornkris »

Fyrsten wrote:Her kan man visst kjøpe samlingen på QXL for bare 6.000,- kroner (eller 10.000,- om du vil kjøpe nå.)

Det går ikke helt klart frem av annonsen om det kun gjelder 3 mynter eller alle 30. Men han garanterer i alle fall at han selger "det som er beskrevet og det som er på bildene".

http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/gu ... 669054916/

Noen som føler seg kallet?
Han prøver seg på 6.000, men det er selvfølgelig 0 bud. Jeg vil bli svært overrasket om det selges for den prisen.
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Samlerhusets myntsamling i gull og platina.

Post by jornkris »

Nå er det masse reklame for at man kan få den først mynten i denne samlingen "gratis", bare 49kr for frakt.
Før kostet det første lokkekjøpet 19kr inkludert frakt.

Og så er det bare å betale 400kr stykket for disse ødelagte myntene som vil dumpe ned i postkassa i årevis.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”