Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Numismatisk forum
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by ZZzzz »

Jeg får komme ut av skapet, og si at det var jeg som foreslo for SH at de burde skrive opp tilbakekjøpsprisen for medaljer på internett. Sannelig nok så hørte de faktisk på meg.

Tilbakekjøpsprisen har visstnok før også vært tilsvarende det som er listet opp på internett. Eneste forskjell er at nå er det ikke mynthandlerene som kjøper opp disse medaljene til en slikk og ingenting for å gjøre god fortjeneste. Nå kan folk selge dem direkte til SH og få igjen minst dobbelt så mye enn de ville ha gjort før!

Noe må vi gi tilbake, men jeg ser på dette som en så stor verdi, at jeg er villig til å gi noe tilbake!
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1513
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by mynt01 »

Det er tidenes bløff av samlerhuset.

Denne mailen er en mnd gammel.

Hei

Viser til din henvendelse vedr salg av samleobjekter.

Tilbud på salg av produkter
Samleobjekt
24 medaljer Norges sølvskatt à kr 200.-


Total sum: 4800.-

Dersom dette er av interesse, ber vi deg sende samleobjektene som registrert pakke til vår adresse innen 4 uker. Objektene vil da gjennomgå en kvalitetskontroll. Alle garantibevis, permer og skrin skal sendes tilbake. Skulle det være noen mangler eller noe å påpeke vil vi ta kontakt med deg for eventuell ny prisvurdering.
li

Tilgodehavende vil bli satt på en tilgodekonto hos Samlerhuset til fratrekk på nye faktureringer etter at objekter er mottatt og kvalitetskontrollert. Dersom pengene ønskes utbetalt oppgi ditt konto nr. Samt fult navn og adr.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by brafin »

All honnør til ZZzzz for hans kamp mot kjempen "Goliat". Når SH i sitt svar til mynt01 sier at de også forlanger både garantibevis, permer og skrin returnert så ligger det i kortene at kanskje noen vil slite med dette.(Videresolgt uten dok, og mye er sikkert kastet)
Hvis noen trenger garantibevis og permer så har jeg dette i "bøtter og spann", men desverre ikke mange skrin igjen.(kanskje 10/15 stk.) Dette nevnt uten en spekulativ tankegang :!: men kanskje et lite bytte kan gjøres :wink:

Forklaringen til dette er at jeg for et par år siden ga selger av en stor SH samling det høyeste bud.
Denne samling har for lenge siden blitt avhendet via videresalg/bytte til et par mynthandlere, og også via qxl, men ikke fra meg med mine beskjedne nettkunnskaper.

( Desverre ser jeg nå i dag at denne samling kanskje burde vært lagt på loftet dengang, i alle de pappeskene den ankom)
Selger tapte ca 1/4 av investert kapital, og min fortjeneste var heller ikke mye å skryte av.
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1513
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by mynt01 »

Prisen er også en annen 310 nå ikke 200kr.
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by SaccoMan »

Verdt å merke seg at prisen kun gjelder komplette medaljer/sett. M.a.o må evnt. perm, skrin og ekthetssertifikat medfølge.

Se svar på henvendelse:

Hei,

Vi bekrefter å ha mottatt din henvendelse vedr. salg av samleobjekter. Du vil motta et skriftlig svar fra oss innen 6-8 uker etter at vi har mottatt din søknad.
Gjelder henvendelsen salg av arvet samlerobjekter vil vi kontakte deg på telefon innen 14 dager.

Vi vil gjøre deg oppmerksom på at objektene må være kjøpt hos Samlerhuset, forsendelsen må være intakt med perm, skrin og ekthetssertifikat.

Uansett en ok måte å få igjen noe av "investeringen" hvis man har kjøpt direkte fra SH. Har man derimot kjøpt medaljene i annenhåndsmarkedet og mangler perm, skrin og ekthetssertifikat så faller nok prisen betraktelig.

Jeg sendte en mail vedr. "Sølvskatten". Mangler perm og de fleste ektehetssertifikatene. Blir spennende å se hvilken pris SH gir pr. medalje som ikke er "komplett" og heller ikke kjøpt direkte fra SH.

Disse kravene er heller ikke nevnt på innjøpssiden til SH! I kjent stil må det vel være lov å si :lol:
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by AMO Berg »

Skjønner ikke at skrinene og sertifikatene er så viktige for Samlerhuset. Trolig blir faenskapen bare nedsmeltet alikevel. Det er vel bare et triks for å unngå å måtte kjøpe alt for mange objekter tilbake.
Stomperud
Posts: 2
Joined: 02 Jan 2011 16:32

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by Stomperud »

SaccoMan wrote:Verdt å merke seg at prisen kun gjelder komplette medaljer/sett. M.a.o må evnt. perm, skrin og ekthetssertifikat medfølge.

Se svar på henvendelse:

Hei,

Vi bekrefter å ha mottatt din henvendelse vedr. salg av samleobjekter. Du vil motta et skriftlig svar fra oss innen 6-8 uker etter at vi har mottatt din søknad.
Gjelder henvendelsen salg av arvet samlerobjekter vil vi kontakte deg på telefon innen 14 dager.

Vi vil gjøre deg oppmerksom på at objektene må være kjøpt hos Samlerhuset, forsendelsen må være intakt med perm, skrin og ekthetssertifikat.

Uansett en ok måte å få igjen noe av "investeringen" hvis man har kjøpt direkte fra SH. Har man derimot kjøpt medaljene i annenhåndsmarkedet og mangler perm, skrin og ekthetssertifikat så faller nok prisen betraktelig.

Jeg sendte en mail vedr. "Sølvskatten". Mangler perm og de fleste ektehetssertifikatene. Blir spennende å se hvilken pris SH gir pr. medalje som ikke er "komplett" og heller ikke kjøpt direkte fra SH.

Disse kravene er heller ikke nevnt på innjøpssiden til SH! I kjent stil må det vel være lov å si :lol:
Så lenge det ikke er du som faktisk har kjøpt denne samling av Samlerhuset selv eller arvet så kommer de til å nekte å kjøpe det. Det samme gjelder hvis du kjøper det i anenhåndsmarkedet og så forsøker å selge direkte til Samlerhuset.

Hvis dem skulle ha stor manglr på vedrørende produkter kan det hende de kjøper men da betaler de dårligere enn angitte priser. :twisted:
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by hertervig »

Jaha. Hvis vi sammenfatter det, så kjøper Samlerhuset medaljene de selv har utgitt fra de som har tatt vare på alle sertifikater og originale forpakninger. Såsant de har kjøpt direkte fra samlerhuset og såfremt Samlerhuset har kunder på objektene. Jassåjassågitt. Da har de vel rimelig god kontroll på den situasjonen.
Årsaken til dette utspillet kan da vel aldri skyldes utsiktene til litt i overkant negativ omtale i et forestående TV-program? Neeei... Jo, okay da, bombe.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by brafin »

Hvis man må ha vært registrert i SH sitt kunderegister som mottaker/kjøper, eller vise til at eventuelle arvinger har vært det, så har ihvertfall mange på annenhåndsmarkedet et problem selv om de har alt av dokumentasjon og permer. Hvert kjøp som eks. komplette skrin/samlinger/ol, er jo knyttet til et kundenr. som ligger ved alle forsendelser de har sendt ut.
Alt av permer, garantibevis, ol, som jeg har liggende er knyttet opp mot den jeg kjøpte hele samlingen av.

Sitter bare tilbake med en dårlig følelse når man vet at vedkommende man har kjøpt en slik samling av sitter med et formidabelt tap, mens man selv har tjent noen kroner, eller fått erhvervet noen flere flotte mynter i egen samling i de bytteforhold som har blitt gjort. SH unnlater seg vel med dette å måtte ta tilbake annet enn fra de som har/eller har hatt et direkte kundeforhold.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by AMO Berg »

Hvis man husker hvem man kjøpte samlerhus-objektene av, så kan man prøve å høre om vedkommende kan være behjelpelig med å selge tilbake til Samlerhuset.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by brafin »

Re; AMO Berg. Jeg besitter tidligere eiers dokumentasjon og alt av permer(husker/vet selvfølgeligfra hvem det er kjøpt av), men det meste av skrin og dets innhold er avhendet som nevnt ovenfor tidligere i tråden (selv om ditt svar kanskje ikke spesiellt er "myntet" til meg) ? Skjønner derfor ikke helt hva du mener :?:
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by hertervig »

AMO Berg mener vel at det er bare den som i Samlerhusets opptegnelser står som eier av det nummererte settet som kan levere tilbake for ca. 1/2 pris. Selv om du, Brafin, besitter alle medaljene. alle esker og forpakninger samt alt av dokumentasjon, så mangler du en ting; det rette navnet. For å få det til, må du altså gå sammen med førstegangskjøperen som kan søke (!) å levere det tilbake i sitt navn. Man kan da tenke seg at dere velger løsningen å dele på differansen mellom reell verdi og det Samlerhuset eventuelt kan gi.
Hvis de ikke vrir seg unna med å si at de for tiden beklageligvis ikke har kunder på de aktuelle medaljene, men prøv gjerne igjen siden en gang. :cry: :cry: :cry:
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by ZZzzz »

Hvis det virkelig nå er slik at det kun er kundene som ligger i SH sine databaser som får selge tilbake, så ser jeg absolutt ingen problemer med det. Det var disse jeg hadde i tankene, da jeg foreslo det for SH.

Hva oppkjøpere og andre spekkulanter måtte syte over tar jeg på ingen måte inn over meg. Dere var aldri i mine tanker!

Det viktigste er at de som har kjøpt av SH, nå får vite at de kan få igjen ihvertfall halve prisen, og slipper at oppkjøpere og andre spekkulanter kjøper dem for en slikk og ingenting av dem.

Så: er det noen som sitter på en Samlerhusetsamling med medaljer, som er glad for hva jeg har fått til?
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1513
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by mynt01 »

Selvfølgelig er det veldig bra at de vil kjøpe tilbake til den prisen som står på nettsiden.

Men når de sier de har betalt det samme før, blir vel litt feil.

"Tilbakekjøpsprisen har visstnok før også vært tilsvarende det som er listet opp på internett. "
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Samlerhuset betaler godt for medaljer!

Post by ZZzzz »

Så må jeg ta meg selv i nakken og innrømme og si at jeg trodde det.... Min feil!
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”