Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Numismatisk forum
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Post by brafin »

Dårlig samvittighet er bedre enn ingen samvittighet, er min første tanke. Regner med at de(SH) har fulgt div tråder, både her inne, og hos pådriveren Numismatikk.

Endre profil ? Har de noe annet valg? På nyåret kommer vel TV 2 på banen som de kanskje ikke på nåværende tidspunkt kan se konsekvensene av !! Ser frem til det.

De prøver vel her å ligge litt i forkant med sin dårlige samvittighet ovenfor tidligere "ofre".
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Post by losset »

Se der ja, der staker skipperen ut ny kurs ja :shock:
Det er nok en endring i firmaet i påvente av hva som kommer utover med tanke på media og omtale.
Som Brafin skriver også, legger seg i forkant for sin dårlige samvittighet for tidligere "offere".

Men dette er uansett flott av samlerhuset.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Post by rega65 »

Eneste rettferdige muligheten svindlerhuset har om de skal lette samvittigheten sin,er å ta alt søppelet de har prakket på godtroende eldre,som har blitt forespeilet bra gevinst på å investere sparepengene sine i RETUR.Og tilbake- betale minst alle de faktiske utgiftene.De som er blitt svindlet blir uansett taperne,da de hadde fått renter på pengene i banken.Når svindlerhuset nå innser at de ikke lengre har mulighet til å fortsette med sin aggresive markedsføring(presset begynner nå og bli for stort)Går de ut med at de vil lette samvittigheten,altså de innrømmer at de ikke har spilt med åpne kort.Så gjenstår å se hvor dypt denne samvittigheten stikker,jeg har mine tvil men det gjenstår å se nå da.... :roll:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Post by hertervig »

Å, i hælv.... :evil: Dette er bare et sleipt sidesteg for å vri seg ut av en begynnende vanskelig situasjon. At de nå skal fokusere på og unnskylde seg med "Totalopplevelse" når de skal forsvare at folk har tapt hundretusener kommer vel ikke akkurat som noen overraskelse.
Et problem for dem bør være at det finnes tonnevis med reklamemateriell fra SH som viser at de hele tiden har argumentert for investeringsbiten. Det er fokuseringen på den gode investeringen som har fått vanlige mennesker til å sette sparepengene sine i håpløse medaljeserier eller betale en voldsom overpris på mynter. Til gjengjeld har de fått en total opplevelse av å ha blitt grundig lurt, snytt, svindlet og bondefanget.

I lengden kan jeg for øvrig ikke begripe at SH kan overleve bare på "den totale samleropplevelse." Det er vel nettopp forhåpningen om god og rask avkastning på oppsparte midler som har fått folk som ikke har et egentlig "samlergen" til å åpne lommeboka/bankkontoen. Det er disse menneskene SH lever av. De kan ikke leve av samlere. De er for godt orientert til å betale slike overpriser som SH tar.
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Post by vemod »

Jeg synes det gir en flau ettersmak. Det er overtydelig at Samlerhusets ordsmeder har spisset gråblyantene, for å være mest mulig i forkant av den antatt kritiske viklingen på TV.

Det står bl.a. at "Samlerhusets prissetting baserer seg på det vi mener er en korrekt markedspris ut fra en totalopplevelse av produktet, og totalverdien for den enkelte samler", noe som må sies å være den perfekte tåkelegging. "Goddag-mann-økseskaft-prisen" går herved til Samlerhusets propaganda-ministerium.

At Samlerhuset setter verdien på Samlerhusets utgivelser er nå en ting, men hva med "de eldre" myntene? Jo, vi leser videre: "Alle Samlerhusets samlinger med eldre mynter har mynter i god samlekvalitet, dersom ikke annet er oppgitt. God samlekvalitet vil si at mynten har vært i sirkulasjon og bærer naturlige preg av tidens tann, men hoveddetaljer er tydelige og mynten er full identifiserbar. Samlerhuset vil alltid strebe etter å levere
best mulig kvalitet av tilgjengelige mynter"......


Hvorfor kan ikke Samlerhuset gradere myntene de selger, når de har tilgang på den fremste ekspertisen - og når de er medansvarlige for katalogverdiene i Norges Mynter, ut fra de gitte graderinger?? At de ønsker å markere distanse til de slitsomt kritiske myntsamlerne har jeg full forståelse for, men når de selger "samleobjekter til samlere som er opptatt av gleden ved å samle", må de vel før eller senere slippe katta ut av sekken - og innrømme kundene at det finnes noe mer der ute mellom himmel og jord?

Ellers foreslår jeg at Norges Mynter følger etter Samlerhusets ekspertiseavdeling, og neste år forenkler graderingen slik:

"Usirkulert"

"Mynten har vært i sirkulasjon og bærer naturlige preg av tidens tann, men hoveddetaljer er tydelige og mynten er full identifiserbar".

"Ikke identifiserbar, men mest sannsynlig en mynt".
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Post by ramazotti »

To gode innlegg av Herrene hertervig og vemod !

Det begynner å brenne et lite blått lys langt der borte for Samlerhuset,
og dette er et forsøk på å slukke det. Vi kan jo skule litt
til en fellende dom over en bank, som lovet sine kunder
gull og grønne skoger,men som satt igjen med barkebiller.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Post by brafin »

Slå litt mer på " stortromma " da ramazotti :wink:
User avatar
PENGEBINGEN
Posts: 545
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Location: Molde

Re: Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Post by PENGEBINGEN »

Hø hø hø! Skal vel ikke mye til for de skal bli bedre...? Det finnes bare en vei å gå for Samlerhuset, og det er oppover. Dette sier jeg fordi de nå befinner seg på bunnen i bøtta (etter min mening). Følg med i neste kapittel. Kan bli interessant, om dette har et snev av sannhet i seg. :?
Steinar fra Molde.
Noe over middels interessert i mynter og alle slags betalingsmidler.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Post by brafin »

Re PENGEBINGEN : Tror du at den eneste veien for Samlerhuset er oppover heretter ? Alle andre her på forumet håper,og tror vel at nedoverbakken blir stupbratt :wink:
User avatar
PENGEBINGEN
Posts: 545
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Location: Molde

Re: Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Post by PENGEBINGEN »

brafin wrote:Re PENGEBINGEN : Tror du at den eneste veien for Samlerhuset er oppover heretter ? Alle andre her på forumet håper,og tror vel at nedoverbakken blir stupbratt :wink:
Jeg tror ikke den eneste veien er oppover for Samlerhuset heretter! Ikke håper jeg på det heller. Men som det står i mitt innlegg: Jeg tror at den eneste veien for Samlerhuset Å GÅ heretter er oppover! Om det skulle vise seg at de ikke går den veien, er de jo ferdige naturligvis! :!: :!: :!:
Steinar fra Molde.
Noe over middels interessert i mynter og alle slags betalingsmidler.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Post by brafin »

Hadde enda veien oppover vært mindre bratt for SH. :?: :wink: Tror utforbakken blir mye brattere, og at de avsporer før svingen er mye mer sannsynlig :wink:
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Post by ramazotti »

Kanskje vi kan ordne med til med smørning ?

Bare sånn for å hjælpe dem raskest mulig ned ..
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Post by Numismatikk »

Innlegg satt på vent.....
Last edited by Numismatikk on 27 Dec 2010 20:55, edited 1 time in total.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Samlerhuset forandrer seg til det bedre

Post by brafin »

Til de som evnt. ikke vet mitt etternavn er Bratlie skismørning det nærmeste man kan komme ramazotti sitt hint om skismøring. :wink:
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”