Har du handlet av Samlerhuset?

Numismatisk forum
LeneD
Posts: 9
Joined: 10 Dec 2010 13:14

Har du handlet av Samlerhuset?

Post by LeneD »

Hei, jeg jobber som reporter i TV 2 hjelper deg. Vi skal lage en reportasje om Samlerhuset angående kjøp man trodde var en god investering for fremtiden. Vi har en person som kjøpte mynter, medaljer og frimerker for 400.000 kr. Vi lurer på om det finnes flere der ute som har handlet av Samlerhuset i den tro at de gjorde en lønnsom investering for fremtiden. Hvis noen er interessert i å dele sine erfaringer med meg, ta gjerne kontakt på lene.dreyer@mastifftv.no eller telefon 22 38 98 52/ 970 68039 (i første omgang er kontakten uformell. I henhold til god presseskikk vil vi ikke presentere noe info før vi får klarsignal fra den det gjelder).

MVH Lene Dreyer
User avatar
PENGEBINGEN
Posts: 545
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Location: Molde

Re: Har du handlet av Samlerhuset?

Post by PENGEBINGEN »

Tusen takk for at dere lager en sak på denne useriøse aktøren på det norske markedet. De selger mynter med verdi - la oss si 150 kroner - for 450 kroner til uvitende "samlere" eller pensjonister. Det er åpenbart for oss vanlige numismatikere at dette er å betrakte nærmest som svindel. De påstår at man ikke "må gå glipp av denne unike muligheten" til å skaffe seg både det ene og andre. Det er slettes ikke snakk om noen unik mulighet. De skaffer tilveie mengder med likt materiale, pakker det inn i plast og papp - skriver en liten historie rundt mynten eller seddelen . og selger til "blodpris". Det er jo ikke alltid faktaopplysningene de graver frem for anledningen stemmer heller. Så her er det ett mål for øye: tjene penger....