Falsk budgiving på QXL

Numismatisk forum
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Falsk budgiving på QXL

Post by rega65 »

Jeg vet godt at samler123 er oppkjøper for samlerhuset.Har ikke noe sans for dette skramler-huset(laaangt ifra)Men jeg er ikke for at noen blir utsatt for denne bevisste overbyingen som samler09 bedriver,det er et skittent spill som ikke hører hjemme på noen auksjoner,mot noen bydere. :evil:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Falsk budgiving på QXL

Post by madsemann »

rega65 wrote:Jeg vet godt at samler123 er oppkjøper for samlerhuset.Har ikke noe sans for dette skramler-huset(laaangt ifra)Men jeg er ikke for at noen blir utsatt for denne bevisste overbyingen som samler09 bedriver,det er et skittent spill som ikke hører hjemme på noen auksjoner,mot noen bydere. :evil:
Helt enig med deg. det er uansett kun prisdrivende for oss andre også på sikt!
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Falsk budgiving på QXL

Post by jornkris »

Knugen wrote:
holofire wrote: Samler123 er ikke samlerhuset. Derfor så vet jeg at han er uskyldig i dette.
Hvorfor uttaler du deg om ting du ikke har peiling på, samler123 er en ansatt som representerer Samlerhuset og kjøper inn for de.

Holofire har sikkert solgt til han. Når man handler med han har man inntrykk av at det privatpersonen og ikke samlerhuset man handler med. Alt er i navnet hans, man ser ikke at det er samlerhuset.
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Falsk budgiving på QXL

Post by Knugen »

jornkris wrote:
Knugen wrote:
holofire wrote: Samler123 er ikke samlerhuset. Derfor så vet jeg at han er uskyldig i dette.
Hvorfor uttaler du deg om ting du ikke har peiling på, samler123 er en ansatt som representerer Samlerhuset og kjøper inn for de.

Holofire har sikkert solgt til han. Når man handler med han har man inntrykk av at det privatpersonen og ikke samlerhuset man handler med. Alt er i navnet hans, man ser ikke at det er samlerhuset.
Vanligvis når man handler av noen så sjekker man karakterboken, da bør det ringe en bjelle at en person kjøper 50 stk av samme minnemynt for eks.
User avatar
holofire
Posts: 828
Joined: 07 Nov 2008 15:17
Location: Larvik
Contact:

Re: Falsk budgiving på QXL

Post by holofire »

Knugen wrote:
holofire wrote: Samler123 er ikke samlerhuset. Derfor så vet jeg at han er uskyldig i dette.
Hvorfor uttaler du deg om ting du ikke har peiling på, samler123 er en ansatt som representerer Samlerhuset og kjøper inn for de.
Ok jeg skal ikke si om det er samlerhuset eller ikke, han har handlet med meg som en privatperson men om det er en annen agenda bak kan ikke jeg uttale meg om..
Har ikke fått dette med meg tidligere i tilfelle..
User avatar
holofire
Posts: 828
Joined: 07 Nov 2008 15:17
Location: Larvik
Contact:

Re: Falsk budgiving på QXL

Post by holofire »

Hvorfor uttaler du deg om ting du ikke har peiling på, samler123 er en ansatt som representerer Samlerhuset og kjøper inn for de.[/quote]


Holofire har sikkert solgt til han. Når man handler med han har man inntrykk av at det privatpersonen og ikke samlerhuset man handler med. Alt er i navnet hans, man ser ikke at det er samlerhuset.[/quote]

Vanligvis når man handler av noen så sjekker man karakterboken, da bør det ringe en bjelle at en person kjøper 50 stk av samme minnemynt for eks.[/quote]


Knugen, kjære hvis jeg skal drive å se etter karakterbøker og andre han har handler på alle som jeg har handler med ville jeg hatt fritidsproblemer...
Ser ingen grunn til å være detektiv når jeg selger noe til noen. Samler123 har kjøpt av meg ved flere anledninger og da ser det ut som en privatperson..
Kunne selfølgelig googlet og herjet frem og tilbake for å finne ut, men som sagt det blir på en måte for dumt..

Men til at han var uskyldig i dette tilfelle så er ikke han å driver opp prsene på samler09 sine auksjoner slik baggis og resten av røkla gjør.. Det vart poenget mitt
fra første innlegg. Ble vel sporet litt ut da han linkes til samlerhuset..
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Falsk budgiving på QXL

Post by Knugen »

holofire wrote:
Knugen, kjære hvis jeg skal drive å se etter karakterbøker og andre han har handler på alle som jeg har handler med ville jeg hatt fritidsproblemer...
Ser ingen grunn til å være detektiv når jeg selger noe til noen.

Sant det holofire fordi qxl.no sletter jo bare negative karakterer så man vet aldri hva som egentlig burde vært der :lol:.

Til og med om personen selger til SH er det urettferdig at prisene blir presset opp kunstig og like alvorlig som du sier. Det er ikke bra uansett hvem det rammer.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Falsk budgiving på QXL

Post by brafin »

Hmm.. ikke enkelt dette. Jeg var så heldig/uheldig å vinne 3 myntplatter til pryd på veggen på myntrommet. Et par av de ble presset opp i pris med en tier eller to av " baggis", uten at jeg går konk av den grunn..hehe. MEN ? hva med karaktergivning til selger, når man er klar over hva som er tatt opp i denne tråden :?: Kjøpte forøvrig en del av mine første mynter tidlig på 80 tallet av platteselgeren.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”