Numismatikk pisser på Samlerhuset

Numismatisk forum
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Numismatikk »

brafin wrote:Du sier vi (feighet)? kan du ikke stå for egne uttalelser/meninger(eller må du ha ryggdekning) ? Jeg står for egne meninger uten å måtte uttale meg i flertall. Heia LSK
Hvor i all verden tok du dette her ifra? Dette er ikke noe argument... Gikk du tom for argumenter?

Men vi kan godt svare på det: Hvem er du som skjuler din identitet bak norges riksvåpen og en skjult identitet? Ja, hvem er du? Du hakker løs på oss. Er vi en eller er vi legion. Hvem er vi? Ja, du holder deg selv godt skjult bak din pene mynt og alias..... Hvem er du brafin, du som står for det du skriver?

Hold deg til saken, og det at du vil at vi skal "føkke off", fordi vi mener at du ikke skjønte vår satire fordi du var for gammel (satiren bygde på det som står på bloggen, men som det er opplagt at du ikke hadde lest da. og at satiren bygde på et uttrykk, som du nok ikke kjente til på grunn av din alder). Det var jo det at vi kalte deg gammel, som fikk deg til å tenne på alle plugger! Ikke sant?
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by brafin »

Du sier hele tiden vi ? Hvem er dere ? Jeg er bare meg, og står alene når det gjelder egne meninger og uttalelser. Vi blir for meg et skalkeskjul.
Ønsker du å vite nærmere hvem jeg er så inviterer jeg deg/dere herved til myntmøte den 19/11 som det allerede har meldt seg på ca 20 stykker til. Selv om jeg har sagt at dette antallet er nesten maks av hva vi har plass til så skal jeg iallefall klare å få plass til en/noen ekstra. Send meg en pm. hvis du/dere er interessert.

De fleste som kommer vet hvem jeg er, men hvem er du/dere blir mitt spørsmål ? Velkommen skal du/dere alle være uansett, men husk å sende pm i forkant. ( har noe med bestilling av mat/kaker å gjøre)
Mvh Finn.
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Numismatikk »

Hvis vi har flere enn en skribent, er vi da jeg eller vi?

Du vil at vi skal fortelle hvem vi er foran alle her på forumet. Nei takk. Du gjør det jo selv ikke. Hvorfor skal vi gjøre noe du ikke selv tør gjøre? Hvem er her feig? Du er feig. Først skal du vite hvem vi er, men holder deg selv med din identitet skjult for offentligheten. Det du holder på med er ikke annet enn hykleri.

Det blir nok et hyggelig møte. Kanskje noen av oss kommer, kanskje noen av oss er påmeldt, kanskje noen av oss melder oss på. Hvem vet? Men du vil ihvertfall ikke få vite hvem vi er. Du skrev i ditt første innlegg, som svar på vår blogg, at du som gammel hadde noe å lære oss, som du mente og trodde var yngre enn deg. En gammel mann som tenker slik, vil vi og ønsker vi ikke å lære noe av. Lar du alder være det som styrer ditt syn på mennesker, så er ikke vi interessert. Dette viser også at du ikke evner til å vurdere innholdet i en tekst, om den ikke er signert. Døm på grunnlag av det som er skrevet, og ikke på grunnlag av hvem som har skrivd det! Klarer du det?
User avatar
Myntsamleren
Posts: 419
Joined: 06 Oct 2008 06:33
Contact:

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Myntsamleren »

Numismatikk: Det er feigt å skrive kritiske artikler om noen anonymt.
Hvorfor setter du ikke signaturen din nederst ?

Er du redd at du må stå til ansvar for det du skriver ?
Eller at SH's advokat skal komme og ta deg :lol:
Jokerman
Posts: 117
Joined: 06 Jun 2009 14:06

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Jokerman »

Har nå kikket på bloggen og lest en god del av innleggene. Etter min mening er innleggene saklige og gode, kan ikke se at noen skulle ha problemer med dette.

Stå på, fin jobb!
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Numismatikk »

Myntsamleren wrote:Numismatikk: Det er feigt å skrive kritiske artikler om noen anonymt.
Vi er like feige som de fleste her på forumet, som skal mene ditt og datt om alt, uten å signere med sitt eget navn. Med andre ord: like feig som deg 8)
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Numismatikk »

Jokerman wrote:Har nå kikket på bloggen og lest en god del av innleggene. Etter min mening er innleggene saklige og gode, kan ikke se at noen skulle ha problemer med dette.

Stå på, fin jobb!
Det var hyggelig at du tok deg tid til å se igjennom bloggen og lese en god del av innleggene!

Takk for tilbakemeldingen om innholdet på bloggen :D
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by madsemann »

Jeg vil bare legge til at det åpenbart er mer enn en som står bak bloggen! Hvordan kan jeg hevde det? For det første er det noen innlegg på dansk. Videre er det en del skrivefeil som går igjen i noen innlegg og ikke i alle. Men som jeg skrev tidligere, hva betyr det hvem som står bak? Det er som andre også skriver en informativ blogg. Om ikke alle synes alt er bra kan man selv enkelt velge å la være å lese. Når dette er sagt er jeg glad i en liten skriftlig krangel(da slipper det å gå utover mine nermeste), så jeg forstår gleden ved det:-)
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by ramazotti »

Endelig en krangel !
La det nå være litt styr og ståk,men hold det til
ordnede former. At noen pisser på Samlerhuset er en flott ting,jeg synes ikke det er lavmål,
men en riktig flott stråle !

Hvorfor skall alle være like konservative ?
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by vemod »

"Pisse på" er såååå 2006.

Numismatikk "eier" Samlerhuset, er vel en mer tidsriktig oppdatering. Eller "burner". Eller "ruler".

Det norsk-anglifiserte språket er så rikt på nyanser, at det skulle ikke være noe problem å nå fram til alle mynt-rookies der ute
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Knugen »

vemod wrote:"Pisse på" er såååå 2006.

Numismatikk "eier" Samlerhuset, er vel en mer tidsriktig oppdatering. Eller "burner". Eller "ruler".

Det norsk-anglifiserte språket er så rikt på nyanser, at det skulle ikke være noe problem å nå fram til alle mynt-rookies der ute
Dæven skulle tro vemod var en tenåring.

Jeg får representere ungdommen og kan bekrefte at vi fortsatt bruker pisser på deg men ikke så ofte som for 1-2 år siden. Er nok mer brukt på østlandet ettersom "Eg pisse på dg" høres ikke bra ut på vestlandsk (Fra Egersund til Møre). Hvis en Bergenser hadde sagt det til deg hadde du kjent etter om du var våt fra livet og ned for å si det slik.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by brafin »

For egen del har jeg fått "tømt" meg nok i denne tråden. Får heller prøve å komme sterkere tilbake ved en senere anledning. Ha en ellers fin Numismatisk "bloggesøndag". Nå er det ut på tur. :wink:
User avatar
Myntsamleren
Posts: 419
Joined: 06 Oct 2008 06:33
Contact:

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Myntsamleren »

Numismatikk wrote:
Myntsamleren wrote:Numismatikk: Det er feigt å skrive kritiske artikler om noen anonymt.
Vi er like feige som de fleste her på forumet, som skal mene ditt og datt om alt, uten å signere med sitt eget navn. Med andre ord: like feig som deg 8)
Dette er et forum med et visst antall medlemmer, jeg har alltid sett på det som "internt" i motsetning til din blogg (eksternt/offentlig).
Opererer jeg anonymt i dette forumet ? Da må du ha problemer med øynene.

Hvis du ønsker å bli gjengitt av en avis e.l. så tror jeg ikke de vil ta i materialet hvis ikke de vet hvem som står bak.
Det ville vært synd om det skulle være en hindring, SH fortjener offentlig kritikk - stå på!
User avatar
PENGEBINGEN
Posts: 545
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Location: Molde

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by PENGEBINGEN »

Det får da være måte på!!! Løp en tur i skogen og bli svett!!! Dette passer seg ikke i det hele tatt! Noen liker Samlerhuset, jeg liker ikke Samlerhuset. Flere ulike oppfatninger. Men det som er HELT sikkert, er at seriøse numismatikere IKKE liker Samlerhuset. Så får det være som det er med alder og jyplinger og dette med pissing. Samlerhuset opplever vel en slags "boikott" allerede. De fleste jeg snakker med har ikke mye til overs for Samlerhuset. Men på den annen side driver de en forretning, og bryter ingen norske lover. Så de kan bare fortsette for min del. Jeg snur meg vekk. Så enkelt er det.
Steinar fra Molde.
Noe over middels interessert i mynter og alle slags betalingsmidler.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by ramazotti »

Joda ,de bryter norske lover ! De blir til stadighet tauet inn for forbrukerrådet
og de endrer sine annonser raskere enn andre bytter undertøy.

Om alle snur seg bort kan de fortsette med sin villedende
markedsføring,og fortsette sine salg av overprisede objekter.
Det er nok til noens fordel,men gavner neppe den jevne samler.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”