Numismatikk pisser på Samlerhuset

Numismatisk forum
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Numismatikk »

PENGEBINGEN wrote:Har aldri likt Samlerhuset. De gjør kroner på å pakke inn mynter o.l. i papp. Så skriver de en historie om mynten på pappen. Deretter selges dette til trippel verdi. Jeg har ødelagt mange slike blistercover. Men når jeg som kjøper av diverse samlinger eller lotter kommer over slike ting, selges de gjerne videre igjen slik de er i pappen. Men da tar jeg utgangspunkt i verdien på mynten, og ikke i verdien på pappen. :lol:
Godt å se at ihvertfall noen har skjønt hva dette handler om, og ikke lar ens egen alder sette en stopper for i det hele tatt lese hva som står i en blogg!

Go for it Brafin! Du skjønner jo ikke hva dette handler om, og det lyser igjennom at du aldri har sett hva som faktisk står på bloggen, hrhr 8)

Lykke til med boikotten, for nå vil jo alle lese og se hva slags useriøst som står på bloggen :lol:
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by brafin »

Jeg har som henvist til flere andre tråder vist til hva jeg har av dokumentasjon når det gjelder SH, men til seriøsiteten til Numismatikkbloggen vil jeg beklaglivis bare si " Piss Off". Beklager, jeg var i min tidligste periode på forumet ganske bastant i mine uttalelser, og fikk delvis "stryk" for det (noen ganger).

Etter det har jeg prøvd å moderere meg, men beklagligvis etter å ha lest hva du/din "blogg" står for klarer jeg desverre ikke holde meg lenger. Uansett er det vel ikke så mye som står i DERES blogg, som ikke allrede er kjent, eller har en henvisning til en eller annen link eller tråd. Hva er nytt ?
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Numismatikk »

Du behøver ikke å lese bloggen Brafin, hvis du ikke vil. Vi tvinger deg ikke, og har ikke noen problemer med din boikott av bloggen. For det sørger jo bare for flere besøkende. Du vil vel ikke ha en satirisk illustrasjon av ditt "Piss off"? Eller blir det også for støtende?

At ikke alle kan skjønne en satire og le over den, kan vi dessverre ikke tilpasse oss. Vi håper at ihvertfall de, som har skjønt bakgrunnen for den, kan trekke på smilebåndet :D

Hva er nytt i bloggen? Da har du fortsatt ikke lest den....
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by brafin »

Håper du kan snakke for deg selv, og ikke bruke " oss " som skalkeskjul. Hvem er du /dere / oss?
Har forøvrig lest det som står/ikke står i DERES blogg. Intet nytt der spør du meg.
Ha en forøvrig god og søvnfyllt natt, uten å måtte blogge for mye til DITT/DERES forsvar :oops:
Du er hvem ? Et tidligere fornærmet forummedlem ? Ja, jeg tror det. :?
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by madsemann »

Jeg synes det spores litt av her! Numismatikk har uten tvil fått samlerhuset til å trekke sin falske reklame. Det er det, og kun det som er det viktige her! Hvem som står bak bloggen er uintressant! Det er målet som er viktig, ikke hvem som scorer. Jeg nekter å tro at det er noen samlere som kan, eller vil støtte samlerhuset i noe. Hvorfor da skyte budbringeren?
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Numismatikk »

Intet nytt? Jaja, du må vel være en av de mest opplyste numismatikere, og kan vel alt om panda-bullions, forskjell på falske og kopier av mynter fra kina, samlerhusets bakgrunn, samlerhusets innvirkning på SIEG, Samlerhusets sensurering av kritikk, samlerhusets manipulasjon av bildene til seilver eagle, diskusjonen rundt 50 øringen, medaljer i storingets arkiv, myntkabinettets beskrivelse av nyere myntfunn, hvem som er samlerhusets advokat og at Samlerhuset søker etter en telefonselger. Ja, du visste vel om alt dette før det kom på bloggen......

Neida, vi er ikke så dumme at vi kan tro på deg! Det er masse nytt i bloggen. Har du virkelig lest bloggen? Kanskje du bare har sett på overskriftene? Eller har du kanskje ikke det heller?

Kan du kun forholde deg til tekst, om du vet hvem som har skrevet det? Kan du ikke bare lese hva som står i bloggen, uten å måtte vite hvem som skriver? Hva er problemet? Skal du se om du kan dømme etter personene som står bak sin alder? Er de unge, skal du da hakke løs på dem, og si at de ikke er seriøse fordi de ikke er like gammel som deg?

Svar oss på hvorfor det er så viktig å vite hvem vi er? Hvem er du?
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Numismatikk »

madsemann wrote:Jeg synes det spores litt av her! Numismatikk har uten tvil fått samlerhuset til å trekke sin falske reklame. Det er det, og kun det som er det viktige her! Hvem som står bak bloggen er uintressant! Det er målet som er viktig, ikke hvem som scorer. Jeg nekter å tro at det er noen samlere som kan, eller vil støtte samlerhuset i noe. Hvorfor da skyte budbringeren?
Når en eldre mann blir satt på plass av det han tror er en yngre jypling, så prøver han febrilsk å vinne tilbake sin ære. Om det er budbringeren som setter den eldre mannen på plass har ingenting å si. Æren skal gjenvinnes, koste hva det koste vil. Og det selvom han ikke vet hva som står i bloggen......
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Numismatikk »

Da kan vi til slutt si at denne diskusjonen førte til at bloggen fikk det tredje høyeste registrerte besøkstallet av forskjellige personer/ip'er!

Boikott?

Takk Brafin!
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by brafin »

Etter et slikt innlegg fra Numismatikk er det ikke nødvendig med ytterligere opplysninger/kommentarer.Har aldri hørt på maken til usaklighet/uredelighet fra noen her på forumet tidligere (har forøvrig lest det lille som står, i Num. sin blogg,intet nytt forøvrig). Ble tidligere i min begynnelse på forumet selv irettesatt.. hehe (tok det til etteretning,tror jeg) og vil med dette ikke beklage at jeg nå skrev "Piss Off " til Numismatikk i tidligere innlegg.Vil heller avslutte min siste kommentar til Numismatikk med " Fuck Off " isteden. Beklager hvis dette skulle føre til økt interesse for den pr. kåte nye blogger\n,men vær vennlig hold deg unna med din reklame.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by hertervig »

Må jeg få minne de ærede debattanter om at de spiller på det samme laget... :wink:
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by brafin »

Tror ikke det. Jeg heier på LSK. :)
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Numismatikk »

brafin wrote:(har forøvrig lest det lille som står, i Num. sin blogg,intet nytt forøvrig).
Fint for deg om du visste om alt dette (sett i det perspektiv at du visste om alt dette idet det ble skrevet på bloggen, og ikke visste om det i ettertid fra forumet. Vi kan fortsatt ikke tro det..... :roll: ).

Siden du vet så mye, så synes vi at du burde opprette din egen blogg. Da ville du, som vet alt før oss, kunne publisere alt før oss. Da kunne vi ta fri, fordi du var først. Hadde vært fint med litt fri og kunne "føkke off" for en tid 8)

Noen vil kanskje si at det ikke bare er Samlerhuset vi pisser på?
Last edited by Numismatikk on 26 Sep 2010 01:17, edited 1 time in total.
Numismatikk
Posts: 42
Joined: 08 Sep 2010 15:09

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Numismatikk »

brafin wrote:Tror ikke det. Jeg heier på LSK. :)
Vi har virkelig satt deg i fyr og flamme...

Kanskje noen av oss heier på Brann?
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by Knugen »

Vanlige folk pleier ikke å ta ta det utover hverandre på et forum en lørdagsnatt.

Oppfør dere og gjør som vanlige folk og SLÅ NED FYREN FORRAN DEG I TAXI Køen!
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Numismatikk pisser på Samlerhuset

Post by brafin »

Du sier vi (feighet)? kan du ikke stå for egne uttalelser/meninger(eller må du ha ryggdekning) ? Jeg står for egne meninger uten å måtte uttale meg i flertall. Heia LSK
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”