Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Numismatisk forum
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by MarkusLømo »

Jeg tror ikke skuffelsen var knyttet til hvem som hadde høyeste bud, bare størrelsen på det.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by brafin »

Budleder trekker seg ? Ok, hvis jeg heretter føler at andre ikke følger opp mine bud, og eks. byr over meg, så vil jeg med denne grunn avstå fra videre budrunder hvis andre byr mer enn det jeg selv har gjort..hehe.. Tåkelagt ? :)
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by Mineline »

Vel Brafinn
Den 2 kronen med så flott patina vi begge bød på , hadde du ikke fått uanset bud ....
Da den viste seg å være uten patina var du vinneren , sånn er livet ... opp og ned ..
Hele mitt liv har jeg tatt avgjørelser selv , noen ganger til fustrasjon for noen , og andre
ganger til glede for noen .....
Når jeg ser noen gjøre en god handel gleder det meg , jeg tenker / skriver ikke at her må
noen by høyere ... tvertimot håper jeg noen smiler når auksjonen er over ..

:D :D
mineline
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by brafin »

Skjønner ikke hvorfor en 2 krone med diskutert patina i en annen tråd havner her !!Spørsmålet er vel hvorfor et maksbud på 6200,- trekkes fra det som omtales i denne sammenheng på DENNE tråd.Hvor vil du Mineline når du nevner at jeg uansett bud ikke hadde fått denne mynten ? (gjelder en 2 krone med flott patina i en annen auksjon), nevnt i en annen tråd)

Vær vennlig å holde fakta til aktuelle tråder :) Her sporer du av.. desverre.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by AMO Berg »

Mineline wrote:Jeg trekker meg forde jeg i denne tråden blir navngitt med brukernavn som budleder , kansje ikke så
galt , men da jeg leser videre blir noen skuffet hvis mitt ledende bud blir stående ... fremdeles kansje ikke
så galt ... men da den som skriver så forteller at han ikke har noen relasjon til selger ???
Jeg vil jo ikke skuffe noen , og nå har da noen bydd over mitt høyeste bud , så da får vi se hvem som
blir den heldige , det blir ikke meg denne gang ... men håper ingen blir skuffet iallefall ....

:D :D
mineline
Jeg beklager hvis jeg skremte deg vekk fra auksjonen Mineline. Det var overhodet ikke personlig ment at jeg navnga deg som den med ledende bud!

Jeg kjenner ikke selgeren av denne mynten (fikk vite hans navn etter at mynten ble lagt ut for salg), så jeg har ingen egeninteresse i salget av denne mynten annet enn at jeg selv eier en mynt med samme proveniens (som ikke kommer på markedet på mange, mange år!)
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by brafin »

Jeg vil med dette innlegg forbeholde meg retten til å trekke alle mine bud på alle auksjoner hvor jeg har høyeste/ledende bud, hvis det viser seg at jeg desverre har budt langt over nest høyeste/ledende bud/budgiver, og i etterkant måtte angre på at jeg har gjort dette.
Med disse forbehold vil jeg heretter bare gi bud på........ ? :D
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by Mineline »

Ja ja Brafinn ..
Så lenge du står inne for høyeste registrerte bud er det greit , maxbud kan du trekke :D

:D :D
mineline

ps. Hva hadde dette med denne tråden å gjøre da Brafinn ??
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by brafin »

Har aldri trukket meg fra mine maksbud ! Mente bare at det var du som sporet av litt tidligere i tråden, beklager hvis misforstått. Mvh, Finn.
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by Torashe »

Sånn,da er mynten i den prisen den er verd.
Jeg må nok innrømme jeg har ledd litt for meg selv her på hvordan denne er blitt prøvd hauset opp,jeg håper virkelig at den går for det den står i nå. Så får vi bare håpe vinneren holder kjeft så vi slipper høre mer om den :lol:
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by AMO Berg »

Solgt for 5200. Gratulerer til den nye eieren! Gratulerer til selgeren også!

Da kan vi trygt slå fast at proveniensen er verd betydelig mer enn mynten i seg selv!
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by bengt »

Gratulerer rega, når den passerte to og en halv gang katalogprisen så gav jeg meg :-)
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by rega65 »

Takk for gratulasjonen,så skal jeg etterkomme forumets krav om å HOLDE KJEFT...Noe jeg har gjort under hele auksjonen :roll:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by AMO Berg »

Du trenger ikke holde kjeft for min del! :D
User avatar
holofire
Posts: 828
Joined: 07 Nov 2008 15:17
Location: Larvik
Contact:

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by holofire »

Grattis ja!!

For min del så er det ca 4200,- mere enn jeg ville strekt meg til :wink:

Hva med mynter som er plukket ut til å få plass i auksjonskataloger da? Er de mere attraktive og?
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Mynt AVBILDET i Norges Mynter tilsalgs på QXL

Post by AMO Berg »

Det er jo ikke så spesielt at en mynt er avbildet i en auksjonskatalog, men de går som regel høyere enn de som ikke er avbildet, men dette er det flere grunner til.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”