Takk og farvel facebook, samt diskusjon rundt andre forum

Numismatisk forum
Post Reply
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Takk og farvel facebook, samt diskusjon rundt andre forum

Post by vivavegas »

Ser ut som Robert Haug effektivt tok livet av sitt "eget forum".
Takker derfor Robert Haug for opprettelsen av Facebook-forumet.

Uansett så er det vel ingen umiddelbar grunn til og legge ned/slette facebook-siden.
Det er jo uansett endel interessante artikler der, og har skjedd flere ganger at jeg har bladd meg bakover til gamle tråder. Hvis man skulle slette hele forumet engang, så kan man jo sende en mail til samlerforum for å undersøke om det er en mulighet å flytte over trådene derfra.

Ser at det stadig tikker inn med noen nye medlemmer på facebook, slik at gruppen der kan vel fungere som en portal inn til samlerforum.no
Kvist har jo lagt innlegg på "The Wall" og jeg startet akkurat en tråd på "Discussion Board" om henvisning til samlerforum.no

Forøvrig så hadde min drøm vært og få samlet alt av forum, men mulig samlerforum kan klare og få det til. Første gang jeg skulle inn her tastet jeg samlerforumet.no som også virker og være en ganske proff internettside.
http://www.frankering.com/ er vel den største siden for frimerker.

Forsåvidt ikke stort problem at det er forskjellige sider, men trur at den dagen alt blir samlet så er det en større sannsynlighet for at siden vil overleve over f.eks. en 10-års periode. Og ikke som f.eks. Facebook-forumet som kom og forsvant igjen.

Og intenting at dette er på noen måte ment som kritikk mot samlerforum.no, men mer generell høytekning rundt "smale" forum startet på privat basis.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Takk og farvel facebook, samt diskusjon rundt andre forum

Post by Espen »

Takker for feedback, å flytte tråder og det å importere informasjon fra andre nedlagte forum er ikke noe problem, jo mere informasjon jo bedre mener nå jeg. (forutsatt at vi har tillatelse)

Facebookforumet har jeg aldri tatt en titt på, jeg er en liten tilhenger av annonymitet på nettet og det kan desverre ikke facebook tilby og det er nok en del som tenker det samme som meg om den slags, så det er ingen ideel plattform med tanke på brukermasse så det litt forståelig at det blir nedlagt.

Drømmen er jo å få dette til å bli ett forum som hever seg over alle de andre "halvferdige" forumene som er ute på nettet.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Takk og farvel facebook, samt diskusjon rundt andre forum

Post by vivavegas »

Problemet med å være anonym er jo at mange da tillatter seg ting som man ellers ikke ville skrivd. Dette kan vel i mer eller mindre full grad kompenseres for at man har en eller flere moderatorer. Virker som om man her på forumet har gode og aktive moderatorer.

F.eks. har jo QXL allerede blitt mer eller mindre bare tull, men utallige personkranglinger.

Fordelen med anonymitet er selvsagt at mange vel er redde for evnt. innbrudd etc. fra personer som finner informasjon på nettet. Sannsynligheten for dette vil jeg tro er nærmest ikke eksisterende og kan ikke huske og ha hørt om at det er skjedd. Men uansett så skremmer vel en slik teoretisk mulighet endel fra og f.eks. bruke facebook.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Takk og farvel facebook, samt diskusjon rundt andre forum

Post by Espen »

Hehe, qxl forumet er ett kapittel for seg selv, den slags "trolling" vil ikke bli akseptert her.
maxorin
Posts: 42
Joined: 24 Jul 2008 13:01

Re: Takk og farvel facebook, samt diskusjon rundt andre forum

Post by maxorin »

Face- hvafornoe?

:) ingen tilhenger av det greiene der personlig,
har ikke brukt det så vet ikke noe om forumet der.
Reklamerer for dette forumet når jeg kan.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Takk og farvel facebook, samt diskusjon rundt andre forum

Post by Espen »

Myface som Jeremy Clarkson fra topgear kalte det
85_23
Posts: 305
Joined: 24 Sep 2008 17:09

Re: Takk og farvel facebook, samt diskusjon rundt andre forum

Post by 85_23 »

Finns det qxl.no forum? Skulle nån kunna länka dit? Tack på förhand!
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Re: Takk og farvel facebook, samt diskusjon rundt andre forum

Post by myntsamlern »

vivavegas wrote:Problemet med å være anonym er jo at mange da tillatter seg ting som man ellers ikke ville skrivd. Dette kan vel i mer eller mindre full grad kompenseres for at man har en eller flere moderatorer. Virker som om man her på forumet har gode og aktive moderatorer.

F.eks. har jo QXL allerede blitt mer eller mindre bare tull, men utallige personkranglinger.

Fordelen med anonymitet er selvsagt at mange vel er redde for evnt. innbrudd etc. fra personer som finner informasjon på nettet. Sannsynligheten for dette vil jeg tro er nærmest ikke eksisterende og kan ikke huske og ha hørt om at det er skjedd. Men uansett så skremmer vel en slik teoretisk mulighet endel fra og f.eks. bruke facebook.
Tror ikke det med anonymitet er noe problem, brukermassen her er vel så høyt opp i årene. Det er stort sett ungdommer som er bruker å tulle på forum, + aktive moderatorer setter en stopper for slikt uansett.
Image
User avatar
ha-rob
Posts: 299
Joined: 04 Aug 2008 18:06
Location: Buskerud

Re: Takk og farvel facebook, samt diskusjon rundt andre forum

Post by ha-rob »

fjellreven wrote:Takker for feedback, å flytte tråder og det å importere informasjon fra andre nedlagte forum er ikke noe problem, jo mere informasjon jo bedre mener nå jeg. (forutsatt at vi har tillatelse)

Facebookforumet har jeg aldri tatt en titt på, jeg er en liten tilhenger av annonymitet på nettet og det kan desverre ikke facebook tilby og det er nok en del som tenker det samme som meg om den slags, så det er ingen ideel plattform med tanke på brukermasse så det litt forståelig at det blir nedlagt.

Drømmen er jo å få dette til å bli ett forum som hever seg over alle de andre "halvferdige" forumene som er ute på nettet.
Hei, Robert Haug her. Jeg gir deg herved tillatelse til å importere informasjon fra facebook-forumet. Her følger linken som gir tilgang til forumet selv om man ikke er facebook-medlem: http://norwayst.facebook.com/group.php?gid=4173445667
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”