Har nå ved tre anledninger opplevd å få tilsendt en konvolutt uten innhold fra samme selgeren, jeg vet at selgeren er til å stole på fordi at han har nesten utelukkende gode tilbakemeldinger og pga at jeg har gjort flere vellykkede handler med han i fortiden
fellesnevner for forsendelsene er at de har ett snitt i bunn eller siden, og at innholdet er forsvunnet
Andre som har opplevd lignende? er dette en utro tjener på posten som har siktet seg inn på meg spesifikt?
Tom forsendelse
Re: Tom forsendelse
Høres ut som en snik et sted, ettersom det
er et snitt i konvolutten - kan jo også være
en som har siktet seg inn på selgeren, har
lagt merke til at denne sender mye post
med ujevnt innhold eller noe - rapporter det
til posten ihvertfall tror jeg
er et snitt i konvolutten - kan jo også være
en som har siktet seg inn på selgeren, har
lagt merke til at denne sender mye post
med ujevnt innhold eller noe - rapporter det
til posten ihvertfall tror jeg
- Kjetil Kvist
- Veteran
- Posts: 5286
- Joined: 29 Jul 2008 12:44
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Tom forsendelse
Rapporter det til Posten. Bruk klart språk og gi klare meldinger. Få selger til å gjøre det samme, og be om å få refundert alle utgifter. Det pleier å hjelpe.
Ellers kan selger gå over til ny emballasje. Det er tydeligvis for enkelt å stjele fra sendingene. Hva med solide boblekonvolutter?
Ellers kan selger gå over til ny emballasje. Det er tydeligvis for enkelt å stjele fra sendingene. Hva med solide boblekonvolutter?
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Re: Tom forsendelse
Det finnes noen få utro tjenere rundt omkring, også i posten, hvis alle som opplever slikt anmelder det/rapporterer til posten (avhengig av innhold) så vil denne utro tjeneren snart bli oppdaget ved at posten kryssjekker skiftlistene.
Re: Tom forsendelse
Har opplevd dette selv flere ganger, gjelder spesielt post i butikk. Selv rekomanderte sendinger er blitt åpnet, og posten tar ingen selvkritikk. Det tryggeste er nå blitt Smartpostesker og Verdibrev.
Skulle dette skje med flere, burde vi kanskje samlet sende en oversikt til posten hvor dette skjer.
Skulle dette skje med flere, burde vi kanskje samlet sende en oversikt til posten hvor dette skjer.
Re: Tom forsendelse
Jeg har faktisk opplevd dette 2-3 ganger med rek.brev. Skulle sende noen penger til en i statene, men brevet ble retunert igjen. Tomt. fikk penga igjen, ved å si at det var noen sjeldne samlergjenstander. Spill på det du kan sier nå bare jeg.
Re: Tom forsendelse
Takker for mange gode tips, blir nok til at jeg sender ett aldri så lite klagebrev til posten og informerer dem om hvilket postkontor dette er fra samt innholdet i brevene.
Epost: kontakt@samlerforum.no
Re: Tom forsendelse
Da har endelig jeg også klart og somle meg over til samlerforumet....
Jeg har hatt 3 eller 4 saker med Posten og alle har løst seg. Også saker hvor jeg egentlig ikke har hatt krav på pengene, har løst seg.
Men her gjelder tolmodighet og høflighet. Sender du en mail og ber de dra til helvete så det ikke sikkert det hjelper din sak. Vurder også å send brev. Føler at det kan bli tatt mer seriøst enkelte ganger, enn korte mailer. Får du negativt svar første gangen sender du nytt brev og klager (fremdeles i høflige men bestemte former).
Jeg har hatt 3 eller 4 saker med Posten og alle har løst seg. Også saker hvor jeg egentlig ikke har hatt krav på pengene, har løst seg.
Men her gjelder tolmodighet og høflighet. Sender du en mail og ber de dra til helvete så det ikke sikkert det hjelper din sak. Vurder også å send brev. Føler at det kan bli tatt mer seriøst enkelte ganger, enn korte mailer. Får du negativt svar første gangen sender du nytt brev og klager (fremdeles i høflige men bestemte former).