Tom forsendelse

Numismatisk forum
Post Reply
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Tom forsendelse

Post by Espen »

Har nå ved tre anledninger opplevd å få tilsendt en konvolutt uten innhold fra samme selgeren, jeg vet at selgeren er til å stole på fordi at han har nesten utelukkende gode tilbakemeldinger og pga at jeg har gjort flere vellykkede handler med han i fortiden
fellesnevner for forsendelsene er at de har ett snitt i bunn eller siden, og at innholdet er forsvunnet

Andre som har opplevd lignende? er dette en utro tjener på posten som har siktet seg inn på meg spesifikt?
maxorin
Posts: 42
Joined: 24 Jul 2008 13:01

Re: Tom forsendelse

Post by maxorin »

Høres ut som en snik et sted, ettersom det
er et snitt i konvolutten - kan jo også være
en som har siktet seg inn på selgeren, har
lagt merke til at denne sender mye post
med ujevnt innhold eller noe - rapporter det
til posten ihvertfall tror jeg
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Tom forsendelse

Post by Kjetil Kvist »

Rapporter det til Posten. Bruk klart språk og gi klare meldinger. Få selger til å gjøre det samme, og be om å få refundert alle utgifter. Det pleier å hjelpe.

Ellers kan selger gå over til ny emballasje. Det er tydeligvis for enkelt å stjele fra sendingene. Hva med solide boblekonvolutter?
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Tom forsendelse

Post by bengt »

Det finnes noen få utro tjenere rundt omkring, også i posten, hvis alle som opplever slikt anmelder det/rapporterer til posten (avhengig av innhold) så vil denne utro tjeneren snart bli oppdaget ved at posten kryssjekker skiftlistene.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Tom forsendelse

Post by Myge »

Har opplevd dette selv flere ganger, gjelder spesielt post i butikk. Selv rekomanderte sendinger er blitt åpnet, og posten tar ingen selvkritikk. Det tryggeste er nå blitt Smartpostesker og Verdibrev.
Skulle dette skje med flere, burde vi kanskje samlet sende en oversikt til posten hvor dette skjer.
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Tom forsendelse

Post by Alex R »

Jeg har faktisk opplevd dette 2-3 ganger med rek.brev. Skulle sende noen penger til en i statene, men brevet ble retunert igjen. Tomt. fikk penga igjen, ved å si at det var noen sjeldne samlergjenstander. Spill på det du kan sier nå bare jeg.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Tom forsendelse

Post by Espen »

Takker for mange gode tips, blir nok til at jeg sender ett aldri så lite klagebrev til posten og informerer dem om hvilket postkontor dette er fra samt innholdet i brevene.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Tom forsendelse

Post by vivavegas »

Da har endelig jeg også klart og somle meg over til samlerforumet....

Jeg har hatt 3 eller 4 saker med Posten og alle har løst seg. Også saker hvor jeg egentlig ikke har hatt krav på pengene, har løst seg.

Men her gjelder tolmodighet og høflighet. Sender du en mail og ber de dra til helvete så det ikke sikkert det hjelper din sak. Vurder også å send brev. Føler at det kan bli tatt mer seriøst enkelte ganger, enn korte mailer. Får du negativt svar første gangen sender du nytt brev og klager (fremdeles i høflige men bestemte former).
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Tom forsendelse

Post by Espen »

Takker for svar og velkommen til forumet!
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”