www.norskemynter.no

Numismatisk forum
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5287
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: www.norskemynter.no

Post by Kjetil Kvist »

Hvilket forum var det som sensurerte deg så sterkt, ZZzzz? Og hvor har den andre numismatikeren opplevd mye sensur?

Jeg har som sagt sittet som både redaktør og redaksjonsmedlem, men har bare hatt et tilfelle hvor en artikkel har blitt avvist. Da var det snakk om rent plagiat.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: www.norskemynter.no

Post by ZZzzz »

Jeg svarer paa mail :)

Passer seg ikke paa et forum aa henge ut andre....
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Re: www.norskemynter.no

Post by myntsamlern »

Okey, ser det er flere meninger her, men en ting skjønner jeg ikke. De som sitter på egene sider og legger ut ting på de, hvorfor er det et minus at en eventuell artikkel som ble lagt ut på deres private side også blir lagt ut på en felles side? Det som skjer er jo at flere leser det dere har skrevet?
Og skribenter tror jeg ikke blir noe problem hvis medlemmsmassen tar seg opp, noe den har gjort allerede...
Får vi en 200-300 medlemmer her på siden er det ikke noe problem å finne 6-7 stykker som holder aktiviteten oppe på nyhetsfronten (for blogger og artikler blir jo sendt inn av medlemmer og lest gjennom av redaksjonen før de blir publisert). Så som dere ser blir jo arbeidet sånn sett fordelt på hele gruppen, og nesten ikke på enkeltpersoner, bortsett fra selve redaksjonen som har noen få arbeidsoppgaver. Vokser forumet også, må vi ha forumt adminer, men det er ingen stor oppgave, 2-3 stykker som har fullmakt til å sensurer innlegg og flytte poster osv, dette er ikke de samme personene som sitter i redaksjonen, ergo det blir ikke mye for hver enkelt person å gjøre.

En side som har fått til dette er http://www.catchgamer.no/ - siden er om spill, så det har ingen ting med mynt og samling å gjøre, men denne siden drives helt på frivillig basis, alle skribenter, forum admins osv "jobber" gratis og det funker utrolig bra. Dette er en norsk side, og den har over 100 000 medlemmer, så det går ann folkens :) Ser dere litt på forumet der f.eks eller i nyhetsarkivet så kommer nok dere til å rote dere vekk :lol:

Hvis denne siden har utbyggings muligheter i forhold til en forside (snarvei til forum, biblotek(over mynter), medlemmer, osv..) så bør vi fortsette med dette forumet og bygge videre på dette. Noen ny nedlegging av forumet er ingen god idee i mine øyne.
Image
User avatar
Stian
Posts: 188
Joined: 30 Aug 2007 01:10
Contact:

Re: www.norskemynter.no

Post by Stian »

Egen forside på forumet er halvveis implementert nå, noen småfeil som må rettes før alt er bra. Jeg har opprettet en egen kategori "Redaksjonen", der kan dere sende inn artikler til godkjenning, og legge inn tips fra nyhetsbildet. Dette skal så bli vist på forsiden.

Jeg kan se på hva som må til for å legge til et myntbibliotek også, men skal vi ha noe slikt må det legges inn mengder med informasjon før nytteverdien blir særlig stor. Jeg foreslår at vi bruker et subforum inntil videre, da har vi mulighet til å samle informasjon og bilder til et fremtidig bibliotek. Hva mener dere om dette?
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Re: www.norskemynter.no

Post by myntsamlern »

65 Medlemmer her nå, aktiviteten har jo blitt betraktelig bedre! Men tror det fortsatt er veldig mye å hente på medlemms fronten...Hva synes folket?
Image
User avatar
ha-rob
Posts: 299
Joined: 04 Aug 2008 18:06
Location: Buskerud

Re: www.norskemynter.no

Post by ha-rob »

Jeg tror også det er mye å hente når det gjelder antall medlemmer. Det har riktignok økt bra i det siste, men det kan helt sikkert økes ennå mer. Men her må det markedsføring og ryktespredning til. Hver gang jeg kjøper/selger på qxl, så pleier jeg å tipse om dette forumet, og ser at noen av de jeg har tipset har blitt medlemmer her. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.

Og for å holde poteten varm vedr. utvikling/utforming av forumet eller portalløsningen, så oppfordrer jeg til å ta en titt på forumet for samlere av militaria - http://www.samlerforumet.net - forøvrig en nettadresse som er ganske lik dette forumets nettadresse. Ser ut til å være et meget oppegående forum med 228 medlemmer. 145 har vært online siden i går. Her bør det gå an hente litt inspirasjon både når det gjelder portal-løsning og når det gjelder antallet medlemmer. Kanskje det på sikt kunne gått an å tenke seg et samarbeid med nevnte forum???
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Re: www.norskemynter.no

Post by myntsamlern »

ha-rob wrote:Jeg tror også det er mye å hente når det gjelder antall medlemmer. Det har riktignok økt bra i det siste, men det kan helt sikkert økes ennå mer. Men her må det markedsføring og ryktespredning til. Hver gang jeg kjøper/selger på qxl, så pleier jeg å tipse om dette forumet, og ser at noen av de jeg har tipset har blitt medlemmer her. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.

Og for å holde poteten varm vedr. utvikling/utforming av forumet eller portalløsningen, så oppfordrer jeg til å ta en titt på forumet for samlere av militaria - http://www.samlerforumet.net - forøvrig en nettadresse som er ganske lik dette forumets nettadresse. Ser ut til å være et meget oppegående forum med 228 medlemmer. 145 har vært online siden i går. Her bør det gå an hente litt inspirasjon både når det gjelder portal-løsning og når det gjelder antallet medlemmer. Kanskje det på sikt kunne gått an å tenke seg et samarbeid med nevnte forum???
Jepp, det var lurt! Skal begynne med det samme på qxl :)

Tror det beste for forumet her er å utvikle seg selv, og ikke mixe med andre forum, men det er jo bare min mening...

Men bra hvis flest mulig reklamerer for forumet!
Image
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”