Nansen Jubileet

Numismatisk forum
Post Reply
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Nansen Jubileet

Post by myntsamlern »

http://www.qxl.no/accdb/viewitem.asp?Au ... &PageNum=1

Syntes denne så veldig fin ut, vurderer å legge inn bud. Noen som har litt info om den, medaljene som følger med osv
Står det er 2000 eksemplarer ergo regner med det er 2000 av hver medaljong...så er ikke akkurat lite opplag(som kjetil kvist sa i munch tråden), men igjen 2000 er jo ikke så alt for mange heller da, så kan jo bli skjeldent om et par år?
Image
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Nansen Jubileet

Post by Espen »

Alt for dyrt, kjøpte nettopp en tilsvarende ramme med medaljer og frimerker med motiver av petter dass til en kompis av meg som er i slekt med han, den kostet ikke mere enn 250kr.
Tror den hadde lignende opplagstall.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Nansen Jubileet

Post by Kjetil Kvist »

Jeg vil ikke anbefale disse innrammede settene uansett. De er dekorative, men medaljene, myntene og sedlene må regnes som tapt.

Jeg har selv fått laget en ramme med en medalje og et diplom (deltagermedalje for japanske soldater i krigen 1905), men da regnet jeg medaljen og diplomet som tapt for samlermarkedet. Det ser stilig ut, men det blir håpløst å demontere rammen og så rense lim og tape av medaljen og diplomet, selv om det er syrefritt lim og tape.

For 1000 kroner får du dessuten en svært god norsk medalje, til og med en som har et lavere opplag enn 2000. Hvorfor ikke gå for det?
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”