2020 75th Anniversary of the end of the Second World War

Numismatisk forum
Post Reply
StianNrt
Posts: 3
Joined: 14 Aug 2020 02:17

2020 75th Anniversary of the end of the Second World War

Post by StianNrt »

Hei.

Jeg har reservert meg WWII Allied Gold set 5 mynter. jeg driver og surfer rundt får og finne litt fakta av myntene og om de har den verdien som de selges får samt hvor mange som vill komme ut.

Den Engelske mynten ser jeg man kan få hos royal mynt for 30.ooo norske og og vill finnes 225 på markede

Den Canadiske ligger til 5367 Kr og 1200 på verdens basis.

Den Amerikanske, Franske og Russiske kan jeg ikke finne noen av på markede.

Så spørsmålet er de noen som vet noe mere om disse?

har blitt fortalt at de er kun 90 i verden som vill ha dette sette.
Attachments
Coins  gold.png
Coins gold.png (771.69 KiB) Viewed 2579 times
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: 2020 75th Anniversary of the end of the Second World War

Post by Arve »

Disse blir aldri mer verdt enn metallverdien.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: 2020 75th Anniversary of the end of the Second World War

Post by jornkris »

Hvor tenker du å kjøpe dette? Er det svindlerhuset (samlerhuset) som selger dette?
Kjøper du dette blir du lurt, da vil du ha tapt 70-80% av det du betalte i det du mottar myntene.

Den amerikanske er en 1/10 oz. gold eagle, produseres i store opplag hvert år. De andre opplagstallene du opererer med er bare tull.
StianNrt
Posts: 3
Joined: 14 Aug 2020 02:17

Re: 2020 75th Anniversary of the end of the Second World War

Post by StianNrt »

StianNrt wrote: 14 Aug 2020 02:37 2020 75th Anniversary of the end of the Second World WarSiter StianNrt
av StianNrt » 13 aug 2020 22:07
jornkris wrote: 16 Aug 2020 19:11 Hvor tenker du å kjøpe dette? Er det svindlerhuset (samlerhuset) som selger dette?
Kjøper du dette blir du lurt, da vil du ha tapt 70-80% av det du betalte i det du mottar myntene.

Den amerikanske er en 1/10 oz. gold eagle, produseres i store opplag hvert år. De andre opplagstallene du opererer med er bare tull.
Hei , Takk får de, ja de er fra samlerhuset, Tanken har svirret rundt. oppslagstallene er hva som ble sagt av Samlerhuset. Den Britiske mynten i settet finnes KUN i dette settet.

Så her er det mange grunner til at dette er ekstra ettertraktet og eksklusivt.

Du vil være en av 90 i hele verden som eier et slikt sett og en av 25 i hele Norge.

Dette var sagt fra Samlerhuset, selv fant jeg den Britiske flere steder.

Men takk får ærlig svar,
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: 2020 75th Anniversary of the end of the Second World War

Post by hertervig »

Det med at det bare er 90 sett tilgjengelig er et salgstriks fra SH's side. De håper at kundene ikke skal innse at det er fullstendig irrelevant at de har laget 90 esker i tre til 5 tilfeldig utvalgte mynter.

Den avbildede engelske fra SH har en valør på 25 pund, den fra Royal Mint med opplag 225 eks. har en valør på 5 pund. De er ikke identiske, og med litt kjennskap til SH's "velrenomerte" firma kan man vel tillate seg å lufte en hypotese om at opplaget på 25 punderen er en tanke høyere.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: 2020 75th Anniversary of the end of the Second World War

Post by Arve »

Sterkere advarsler mot kjøp av dette får du ikke. Ikke skyld på oss når du etter en stund ser hvor mye du har tapt på dette.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
StianNrt
Posts: 3
Joined: 14 Aug 2020 02:17

Re: 2020 75th Anniversary of the end of the Second World War

Post by StianNrt »

Hei.

Nei jeg blir ikke og kjøpe de, basert på de jeg har funnet ut og, dine meninger kommer sterkt med.
Så advarselen vel mottat :D

Igjen Ttakk for svar.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”