Korona-støtte til mynthandlere

Numismatisk forum
Post Reply
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Korona-støtte til mynthandlere

Post by AMO Berg »

I dag kan man se hvilke bedrifter som får korona-støtte fra staten. Jeg har hittil bare funnet én aktør innen mynt som har mottatt støtte:

SAMLER-BØRSEN AS 14 293 mars 2020 22. april 2020 148 923 493 424

De får omtrent det samme som min faste frisørsalong, som hadde et beregnet tap på 59.000 kroner i mars måned. Registrerer for øvrig sjokk og hoderysting blant bedrifter på mitt hjemsted som synes de får veldig lite i kompensasjon. Var det ikke 90 prosent av tapene som skulle dekkes, eller er det bare noe jeg har innbilt meg i whisky-rus?
User avatar
Stein Knutsen
Posts: 791
Joined: 27 Jan 2010 10:28
Location: Høvåg

Re: Korona-støtte til mynthandlere

Post by Stein Knutsen »

Ja da må vi vel tro at de fleste handlere ikke lider noen nød ennå
Vi er jo i en situasjon hvor mange har mye fritid og blant disse er sikkert
en viss andel samlere av mynter eller andre samleområder
Så får vi se om dette vedvarer i tiden som ligger foran oss
En samlerhobby er bra for den psykiske helsen mener nå jeg
Hobby numismatiker på evig jakt etter ny kunnskap og viten
dronjom
Posts: 3
Joined: 26 Apr 2020 14:04

Re: Korona-støtte til mynthandlere

Post by dronjom »

enig at myntsamling er bra for psykisk helse.
corona krisa har fått meg til å tenke mer på min gamle myntsamling, er jo ikke all verden av verdi i myntene mine, men kan tenke meg å kjøpe mer mynter. Jeg har lurt på, ut av alt det rare som skjer for tiden med corona, kan verdien på mynter plutselig gå opp? men uansett så samler ikke jeg på mynter for å skulle tjene på det. Har drøm om å åpne hostell sammen med venner i fremtiden og da kan jeg lage et lite hjørne med "daniels myntsamling" he he.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Korona-støtte til mynthandlere

Post by AMO Berg »

dronjom wrote: 26 Apr 2020 14:39 enig at myntsamling er bra for psykisk helse.
Ja, og vi som har samlet mynter en stund er jo levende beviser på det! :)

Velkommen til forumet, dronjom! Hvis denne "pandemien" fører til at én person begynner å samle mynter, så har det kommet noe godt ut av den.
dronjom
Posts: 3
Joined: 26 Apr 2020 14:04

Re: Korona-støtte til mynthandlere

Post by dronjom »

AMO Berg wrote: 26 Apr 2020 21:53
dronjom wrote: 26 Apr 2020 14:39 enig at myntsamling er bra for psykisk helse.
Ja, og vi som har samlet mynter en stund er jo levende beviser på det! :)

Velkommen til forumet, dronjom! Hvis denne "pandemien" fører til at én person begynner å samle mynter, så har det kommet noe godt ut av den.
takk for velkomst, Amo Berg :-)
jeg kom igjen til å tenke på om situasjonen i verden har påvirking til mynt verdien på gamle mynter. ikke fordi jeg vil bli "rik" liksom, men fordi jeg håper jeg klarer bli mer hekta på mynter igjen :-) både samlingen jeg har fra før som har ligget der i over 20 år, og det hvis man forutså at enkelte mynter kom til å stige fort i verdi så man kan løpe å kjøpe de på mynthandleren :-) mynter er jo et stykke historie. så har jeg mye mynter fra utlandet, og noen fant jeg aldri ut hva var verdt. meg og pappa averterte i lokalavisene, og var rundt hos folk som kontaktet oss og fikk en pose mynter her og der. God bless you all all all :-) god helg videre. peace
edit: drømmer om å starte hostell med venner her i Skien, og da kan jeg ha et lite "museum" med mynter i et hjørne :-)
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”