Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Generell diskusjon
as2o3
Posts: 388
Joined: 13 Feb 2011 16:34

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by as2o3 »

Vi fikk det her i Kina helt i starten av januar, vi bor forsåvidt ikke så langt unna Wuhan men dette var heldigvis lenge før alarmen gikk. Jeg hadde bare lett feber og dårlig mage, mens forloveden fikk hele pakka inkludert pustebesvær... Det gikk over ganske raskt (6-7 dager) for meg, men det pussige er at vi tidvis har hatt en dag eller to med snodige symptomer som lett feber eller verk, senest 4 måneder etter at vi ble "friske" (dvs. for rundt en måned siden), så å satse på immunitet tror jeg fort kan bli ett sjansespill. Mistenker at "alle skal få" før eller siden, men det er vel kanskje greit å unngå overfylte sykehus, mangel på respiratorer og behov for bruk av veterinærmedisin (Sverige)?
User avatar
Stein Knutsen
Posts: 791
Joined: 27 Jan 2010 10:28
Location: Høvåg

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Stein Knutsen »

Det er egentlig ganske enkelt hvis alle som blir smittet blir syke kan man jobbe derfra
problemet er jo at mange som er smittet ikke føler seg syke og derfor formidler smitten
uvitende videre
Ergo må vi leve med denne situasjonen trolig minst et år
I bunn og grunn så handler alt om hvordan vi alle forstår alvoret av
våre egne handlinger især sosiale kontakter
Dess flere krysskontaker det nå blir når hverdagen nærmer seg normalen
jo større er sjansen for tilsvarende økning i smitte
Så er spørsmålet kan vi holde avstand ikke klemme kysse hilse osv
Vi er bare mennesker og det er jo det som kompliserer det hele
Hobby numismatiker på evig jakt etter ny kunnskap og viten
User avatar
Stein Knutsen
Posts: 791
Joined: 27 Jan 2010 10:28
Location: Høvåg

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Stein Knutsen »

Så ja smitte er det magiske ordet og også individuelt når det gjelder
om man blir slapp litt syk dårlig eller veldig syk
Hvorfor er det slik ja det er ikke enkelt å svare på men vi er i
utgangspunktet født med et immunforsvar som per def forsvarer oss fra i
første instans huden og i neste ledd indre organer
Jo eldre vi blir jo svakere blir dette forsvaret vårt og hvis vi har noen belastende sykdommer
som kols sukkersyke eller er veldig overvektig så er trolig muligheten for å utvikle en
alvorlig form for sykdom av denne smitten
De få som blir veldig syke vil prøve å overleve med et immunforsvar i totalt anarki
Jeg bare håper at folk flest vet hvor farlig disse dager er og at vi alle fokuserer
på hvor viktige vi som enkeltmennesker virkelig er
Hobby numismatiker på evig jakt etter ny kunnskap og viten
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Nå har jeg, i likhet med alle andre, blitt ekspert på både på virus og smittevern, samt politiarbeid og arrestasjonsteknikk - i løpet av bare et par måneder.

Han der George Floyd må ha vært litt av en gromgutt ettersom han nå blir hyllet over hele kloden; sovereign citizen - eller kanskje Messias?

Dersom jeg hadde vært en av politiaspirantene, med opptil flere dagers ansiennitet, som var til stede ved pågripelsen, hadde jeg selvsagt kastet meg over min overordnede mentor som foretok pågripelsen. Dette vet jeg helt sikkert, her jeg sitter i min varme stue.

Og så var det disse svenskene da. De har OFRET de eldre og syke til koronaviruset! Fredsskadede, nøytrale multikulturalister!

Hva? Er Sverige Nordens eneste militære stormakt gjennom historien? Hva? Var både Norge og Danmark nøytrale under krigen - helt til tyskerne angrep oss? Hva? Ble 50.000 nordmenn reddet under krigen fordi svenskene gav dem beskyttelse???

Men hva med det barslagsmålet på Stiklestad i 1030, og vikingenes voldtekt av jomfruer på Orknøyene? Nei, det er selvsagt Norge som er Nordens stolthet.

Og nå er det sannelig på tide at dette gjenspeiler seg i verdien på den norske kronen. Å måtte avslutte tastingen på kalkulatoren med pluss 50 prosent hver gang jeg planlegger et bud hos Bruun Rasmussen er ikke lenger til å holde ut!
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Aktuelt:
Attachments
e839f4c55641528616cf2f884818cb94.jpg
e839f4c55641528616cf2f884818cb94.jpg (22.69 KiB) Viewed 2604 times
vAo3KF2StN-eOBs-Tq3nlye-bJsq8O8UGgYlrGh-agM.jpg
vAo3KF2StN-eOBs-Tq3nlye-bJsq8O8UGgYlrGh-agM.jpg (1.31 MiB) Viewed 2604 times
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Jeg har en mistanke om at rekordmange personer har blitt rasister de siste ukene. Black lives matter-bevegelsen burde kanskje ha investert i en kommunikasjonsrådgiver eller to...?
Littinteressert
Posts: 20
Joined: 24 Feb 2019 21:56

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Littinteressert »

AMO Berg wrote: 14 Jun 2020 00:04 Jeg har en mistanke om at rekordmange personer har blitt rasister de siste ukene. Black lives matter-bevegelsen burde kanskje ha investert i en kommunikasjonsrådgiver eller to...?
Nå har de fått seg en.

https://finansavisen.no/nyheter/utenrik ... strasjoner
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Jeg hadde en drøm om at Trond Giske skulle bli en samlende figur på venstresiden i norsk politikk i de neste stortingsvalgene. Men å være en hvit, heterofil mann er vanskelig i våre dager.
as2o3
Posts: 388
Joined: 13 Feb 2011 16:34

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by as2o3 »

AMO Berg wrote: 29 Aug 2020 02:26 Men å være en hvit, heterofil mann er vanskelig i våre dager.
Ja, stakkars oss hvite menn på 40+ :roll:
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

as2o3 wrote: 29 Aug 2020 05:52
AMO Berg wrote: 29 Aug 2020 02:26 Men å være en hvit, heterofil mann er vanskelig i våre dager.
Ja, stakkars oss hvite menn på 40+ :roll:
:wink:

Nå ble det en cirka jevnaldrende sambygding som gikk til topps, så da er jeg vel litt lettere til sinns.
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by vemod »

Arbeiderpartiet har tross alt lange tradisjoner, hva farse og drama angår:
625FD3DE-21DF-4280-83C6-2ED12A8E6D51.png
625FD3DE-21DF-4280-83C6-2ED12A8E6D51.png (2.77 MiB) Viewed 2092 times
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Dersom jeg skal forsøke meg med en politisk analyse, så tror jeg ikke Kjerkol i utgangspunktet var interessert i lederjobben i Trøndelag Arbeiderparti. Men da Giske falt med hele Norge som publikum, så hun plutselig en mulighet til å innta scenen og oppgradere seg selv fra politisk B- til A-kjendis.

Nå sikter hun selvsagt mot toppen. Når Støre igjen mislykkes med å bli statsminister, vil trolig Tajik og Kjerkol gjørmebryte om lederjobben. Jeg skal sitte klar med påppkorn og øl. :)
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Da vil jeg utbringe en skål for oss myntsamlere i generasjon X. Nå går det nesten ikke en dag uten at vi får bekreftet at vi hadde rett da alle andre hadde feil under psykosen i mars og april.

Nå kan vi lese at politimenn fra sykkelhjelm-generasjonen helt uten ryggmargsreflekser hindret folk i private hjem å få besøk av venner og slektninger under koronapsykosen. Dette er faktisk så talentløst at jeg har lyst til å anbefale ... (moderert) ....

Ellers så har jeg utvidet min horisont ved å drikke en flaske sherry medium dry. Jeg vil beskrive smaken som urinen til en mann med alvorlig diabetes, men de 17,5 prosentene alkohol sammen med et stykke Selbu blå gjorde sin plikt, og jeg kan ta kveld god og full.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Jeg ryddet i skrivebordet mitt i dag og fant en gammel legitimasjon fra postverket utstedt 10. januar 1990. Det var omtrent samtidig med at jeg fjernet mine mellomnavn som jeg synes var så pinlige. Er ikke dette en tillitsvekkende og kjekk ung mann?

(klikk for forstørrelse)
Attachments
0725_001-Q.jpg
0725_001-Q.jpg (43.82 KiB) Viewed 1874 times
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Onde tunger hevdet at jeg minnet om TV-karakteren Adrian Mole:
Attachments
Adrian-Mole-9.jpg
Adrian-Mole-9.jpg (122.08 KiB) Viewed 1871 times
Locked

Return to “Skytebanen”