Takk, Arve og Stein for at dere kommenterer "fyllerøret" mitt!
Arve; nå har jeg lært at det er Norgesgruppen som fører Seidel-øl! Vi har kun Kiwi her i Stjørdal, men rett skal være rett! Det ryktes forresten at det er Aass i Drammen som er den anonyme produsenten av Seidel.
Stein; takk for dine innspill om koronaviruset. Du skriver at immunforsvaret er genetisk - og det kan hende at du har rett - men er det ikke mer sannsynlig at immunforsvaret er et resultat av miljøet man har levd i gjennom mange år?
Jeg har fått med meg at personer fra for eksempel Somalia og Syria er overrepresentert blant dem som blir svært syke av viruset. Jeg er halvt svensk, og min 94 år gamle mormor bor på aldershjem i Stockholm. Hun er frisk og rask, men vi hører fra slektninger i den svenske hovedstaden at det er de med fremmedkulturell bakgrunn som lider mest av koronaviruset. Mange av dem jobber også i eldreomsorgen, og det er grunn til å tro at de bringer med seg smitte inn på arbeidsplassene sine.
Kan det hende at Sverige på denne måten blir "straffet" for at de har hjulpet så mange innvandrere som de har gjort?
Jeg holder likevel en knapp på den svenske strategien - av den grunn at jeg ikke synes at vi skal la oss styre av frykten.