Mynthuset as STYR UNNA!

Numismatisk forum
christians86

Re: Mynthuset as STYR UNNA!

Legg inn av christians86 » 28 feb 2017 19:01

Oystein skrev:
21 feb 2017 19:10
christians86 skrev:
14 feb 2017 06:53
Når du nå sier NGC ikke er "uenig" i det du sier, så får jeg en bismak at de også sier noe annet.
Bare så det er sagt så spurte jeg NGC igjen ang dette og ba om et ordentlig svar.
De svarte at de ikke kan diskutere andres innleveringer og at jeg må ta opp dette med mynthuset.
:)
Så de skrev ikke det du påstod, eller prøvde å fremstille det som altså...got it

christians86

Legg inn av christians86 » 28 feb 2017 19:14

Oystein skrev:
28 feb 2017 11:16
Oppsummering av hva som har skjedd

9. Mai 2016
Bilde på facebook-gruppen "Gradert mynt og seddel" viser at den kinesiske mynten 2684238-018 var gradert allerede en måned før jeg leverte inn mine mynter til gradering

8. Juni 2016
Jeg leverer mynter til Mynthuset for gradering

24 August 2016
jeg får melding om at myntene er tilbake fra gradering

10. Sept 2016
pakke med mynter sendes tilbake til meg
den inneholder blant annet:

2693087-001 PF68 Russland 1995 Fn 50r gull
2693087-002 pf69 Argentina 1995 5P gull
2690226-034 pf69 Hviterussland 1996 1R gull
2684238-018 pf68 Kina 1995 50y gull
2693087-005 pf69 Confucius 50y gull
2693087-006 ms69 Kina panda 1995 25y
2693087-007 pf62 Tsjekkia 1995 200kc

7. februar 2017
Jeg finner ut at to mynter ikke stemmer med de jeg leverte inn.

Deretter har vi en epostkorrespondanse der mynthuset benekter flerfoldige ganger at det har skjedd en forveksling, selv etter jeg legger frem bilder.

eks
epost fra meg 8 februar:
Hei
Myntene er nummerert i løpende rekkefølge.
Noen av myntene i min leveranse er
2693087-00x der x er 1 til 7
Man kan slå opp i ngc cert lookup nr 003 og 004 som jeg skriver til deg om stemmer ifølge min leverne
men som sagt har jeg ikke fått disse tilbake.
Serienummeret tilsier at disse ble gradert ved et tidligere tidspunkt. Kan du undesøke om du har disse to myntene?

svar fra mynthuset:
"Jeg er lei av dine beskyldninger, dine mynter ble konservert, det betyr
i alle fall at de ikke får samme nummerekkefølge som de andre myntene.
Du må forstå at jeg ikke gidder å forsvare meg i all evighet mot slike
grunnløse påstander."

-----------------------------------------
noen utdrag av eposter fra mynthuset:

"dine påstander er ikke akseptable i det hele tatt.
Det er hundrevis av mynter som sendes inn, dine konklusjoner er helt bak
mål, og fortjener ikke ytterligere kommentarer."

"Du unngår også en politianmeldelse ved å ikke fremme usanne rykter om oss."

"Det vises til tidligere korospondanse i sakens anledning. Vi viser til
at du har fått en redgjørelse fra NGC som forklarer avviket i nummerene
i din innlevering. Vi kan ikke se at det finnes skjellig grunn til å anta noe forveksling i
lys av NGC sitt svar og tidligere svar til deg."

Bildene fra facebook bekrefter at min kinesiske mynt (2693087-004) og mynten den ble byttet med (2684238-018) ikke engang kom med samme leveranse men ble gradert med flere måneders mellomrom.
NGC har taushetsløfte om andres innleveringer så mynthuset har gjemt seg bak dette.
Her er det gjort en innsats fra mynthusets side med å bytte ut myntene.
Denne hendelsen avslører hvordan mynthuset opererer. Alle som har kjøpt eller gradert via mynthuset bør undersøke myntene sine!

1) Nei, bildene viser ikke noe...jeg kan ikke en gang tyde tallrekken på noen av bildene og jeg sitter nå på en 4K skjerm, og har heller ikke noe kjente øyeproblemer....

2) Etter å ha sett hva du hoster opp i tråder her, den som ble slettet og eposter så er det ikke rart man blir lei av deg slik du har skrevet og lagt ut her. Når det er sagt har jeg ikke sansen for svarene du får fra mynthuset fordi jeg anser dem som uproffe, og veldig følelsespreget....men på en annen side, nå er det knapt noen annen mynthandel i Norge som ikke oppfører seg likedan til tider, så you work with what you got.

3) Du har allerede pyntet mye på sannheten tidligere, blant annet støtten fra NGC du plutselig ikke kunne vise til, så summen av dette gjør at jeg enda er rimelig skeptisk til deg. Ikke at det bidro at din diskreditering av meg var at fordi jeg var kunde så kunne jeg ikke si noe..

4) Og enn så lenge er du rimelig bastant i slutningene dine på mildt sagt syltynt bevis.

Så, enn så lenge avslører ikke denne hendelsen skit, annet enn dårlig/middels kommunikasjon og konspirasjonsteorier. and btw; du bør ha bedre bevis for påstander om tyveir etc, det er ærekrenkende og rammes riktignok ikke av straffeloven lenger, men av skadeserstatningsloven. Mind you at der er ikke kravet til bevis for å dømmes over en hver rimelig tvil, men på samme nivå som sivilrett sannsynlighetsovervekt, dvs 51% sannsynlig = he wins...

5) At Kina får dårlig graderinger er ikke uvanlig heller, jo lenger en går tilbake jo mer skulle en trodd noen var full da de sjekket ustyret mtp kvalitet. Litt hvorfor Olav K sin kommentar fremstod enda mer malplassert og lite orientert (hva angår oldtidens mynter så er det en annen sak, det toucher jeg ikke borti)

Kanskje du har rett kanskje ikke, men akkurat nå er dette bare en suppe av påstander...men litt hjernetrim har aldri skadet :)

Brukeravatar
Kjetil Kvist
Veteran
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kjetil Kvist » 28 feb 2017 20:21

Tar det i en annen tråd.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Gullmedalje.com | Blogg: Gullmedalje | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter

steveg

Legg inn av steveg » 28 feb 2017 20:28

christians86 skrev:
28 feb 2017 19:14

1) Nei, bildene viser ikke noe...jeg kan ikke en gang tyde tallrekken på noen av bildene og jeg sitter nå på en 4K skjerm, og har heller ikke noe kjente øyeproblemer....
Kanskje du har dårlig skjerm :D

christians86

Legg inn av christians86 » 28 feb 2017 20:47

steveg skrev:
28 feb 2017 20:28
christians86 skrev:
28 feb 2017 19:14

Kanskje du har dårlig skjerm :D
da må jeg reklamere...dette er liksom proffskjermen til asus :P

Brukeravatar
Oystein

Legg inn av Oystein » 28 feb 2017 22:25

Du Christian du Christian du er ikke sann.
Jeg har blitt kontaktet av flere folk i kveld og de siste dagene og etter hva jeg hører er du og innehaver av mynthuset både kamerater og partnere i kjøp og salg av mynter.
Det holder med at jeg blir truet og krenket av daglig leder, men nå og via deg, partneren hans, med rettsak.
Jeg kan dokumentere 100% at myntene mine ble stjålet. Fint se at dere rotter dere sammen om det her.

Innehaver av mynthuset tok i dag kontakt med meg for levere tilbake myntene om to dager. Det ser jeg på som en innrømmelse av at han ikke klarte å svindle meg for myntene mine.
Min personlige opplevelse er at dette er et forsøk på å komme seg unna etter å ha blitt tatt med buksene nede.

Parodi?

SKANDALE!

christians86

Legg inn av christians86 » 01 mar 2017 08:23

Oystein skrev:
28 feb 2017 22:25
Du Christian du Christian du er ikke sann.
Jeg har blitt kontaktet av flere folk i kveld og de siste dagene og etter hva jeg hører er du og innehaver av mynthuset både kamerater og partnere i kjøp og salg av mynter.
Det holder med at jeg blir truet og krenket av daglig leder, men nå og via deg, partneren hans, med rettsak.
Jeg kan dokumentere 100% at myntene mine ble stjålet. Fint se at dere rotter dere sammen om det her.

Innehaver av mynthuset tok i dag kontakt med meg for levere tilbake myntene om to dager. Det ser jeg på som en innrømmelse av at han ikke klarte å svindle meg for myntene mine.
Min personlige opplevelse er at dette er et forsøk på å komme seg unna etter å ha blitt tatt med buksene nede.

Parodi?

SKANDALE!
Ulempen med rykter er at du kan aldri helt sjekke sannhetsgehalten i det, så enten tar man hva andre sier for god fisk, med den risiko det medfører eller så sjekker en. Jeg ser du tok det for god fisk og løper rundt med det. Når det er sagt, så ja, jeg kjenner til mynthuset, det har jeg heller aldri benektet - feel free to prove me wrong. Vi har ellers god kontakt, men det er ikke mynthuset som er bak hvorfor jeg svarer deg som jeg gjør, det gjør jeg av fri vilje, og faktum at du nå leker med rykter for å ta meg beviser egentlig poenget mitt at du for lengst har gått tom for faktiske argumenter. Det er typisk retorikk å ta personen, og ikke ballen blant mange når de ikke lenger har fakta å gå etter. Men for å slå samme mynt; dette er ikke et forum for voksenopplæring, barnehagen ringte de vil ha tilbake trassalderen deres...tross alt der de ser den..

Sånn sett tar jeg det med knusende ro hva slags rykter du har hørt, hva angår "partnere i kjøp og salg av mynter" - den var riktignok ny, så her mistenker jeg enten deg eller de du snakket med for å smøre vel hardt på. At jeg selger til en forhandler er ikke uvanlig, og når den forhandleren betaler bedre,samme som Goldsource forøvrig, enn de andre forhandlerne i Oslo som jevnt over tar alt som spot av utenlandsk, så ville noe annet vært dumt - eller er du av tanken at jeg skal gi bort pengene mine fordi noen i et debattforum kunne finne på å bruke mot meg at jeg selger til visse forhandlere? Men for all del, finn gjerne områder der du kan ta meg på noe, jeg venter spent. Utenom påstanden at du må levere tilbake trassalderen din, men nå er jeg en smule lei av deg og det at du løper etter meg som person hver gang jeg tar deg på fakta.

Hva du ser på at du får de to myntene som ville ikke jeg lagt mye vekt på egentlig. Slik du har lekt deg rundt på forumet med påstander ville det vært en prosessøkonomisk vurdering bare for å få saken ut av verden. De siste to ordene dine bekrefter den vurderingen og mine øvrige vurderinger...

Men du tjener nok mer kredibilitet ved neste runde i debatt ikke fyke etter motstanderne dine hele tiden, men faktisk greie å svare på hva de spør deg om. Noe annet er mildt sagt barnslig :)

Brukeravatar
jornkris

Legg inn av jornkris » 01 mar 2017 18:15

Skuffende at Mynthuset har gjort noe slikt, her ble de virkelig tatt med buksene nede.
Setter ikke bare seg selv i vanry, men hele mynthandlerbransjen og myntsamlerhobbien.

Brukeravatar
chaser

Legg inn av chaser » 02 mar 2017 00:43

Alle disse meldingene og kjeklingen frem og tilbake mellom to personer her, blir litt uinteressant i lengden.

Det som imidlertid er interessant her, er at bildene over viser at en av myntene vedkommende fikk tilbake fra gradering (i sept. 2016), allerede var gradert 9. mai 2016 - til tross fra at den ikke ble innsendt før 8. juni 2016... :shock:

Her er det noen som, i beste fall, har et forklaringsproblem.

Brukeravatar
Oystein

Legg inn av Oystein » 03 mar 2017 17:35

Som nevnt tidligere har Mynthuset forsøkt å selge samme type Hviterussisk FN mynt i PF70 som de forsøkte å svindle meg for ved å bytte den ut med en PF69.
Mynthusets pris på denne PF70 mynten har lenge vært 4000 USD. Prisen ble derimot for noen dager siden revidert til bare 1000 USD (28. februar) og listingen ble avsluttet 1 mars. (ebay item #252783555866)
Et forsøk av Mynthuset til å kunne vise til at de priser denne mynten til 1000$ istedenfor 4000$ i en eventuell straffesak? Ser man tilbake er det åpenbart at Mynthuset egentlig har ambisjoner om å selge PF70 av denne mynten til en langt høyere pris.
Mynten ble først listet av Mynthuset i Mai 2015 med pris på 6000 USD! (ebay item #251957666736)

Brukeravatar
Arve
Sted: Sandvika

Legg inn av Arve » 03 mar 2017 20:30

Hva man forlanger for mynter på Ebay dokumenterer da ingen ting, det er oppnådd pris som er avgjørende. Ellers synes jeg du har fått frem poenget ditt nå.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III

Brukeravatar
Oystein

Legg inn av Oystein » 05 mar 2017 20:33

Mynthuset har postet på facebookside at de har solgt mynten for 720$.

Har desverre ikke fått tilbake noen mynter. Mynthuset sa jo at de skulle skaffe myntene til torsdag (for tre dager siden). Mynthuset unnviker nå spørsmålet når jeg spør om de har myntene.

http://www.mynthuset.no/img/cms/myntfront_1.png
Må le litt når jeg ser slagordet til mynthuset "Ærlig og til å stole på", :roll: aldri sett ett slagord som er så totalt skivebom.
Burde heller stått "Uærlig og ikke til å stole på"

Coinmaster
Sted: Avaldsnes

Legg inn av Coinmaster » 09 mar 2017 16:28

Hva er status her nå ? Synes dette er veldig merkelig oppførsel av Mynthuset ?? har sett igjennom innlegget og det er jo som eg meiner er klare bevis på at her har det skjedd en feil fra mynthuset eller NGC ?? men ingen klare svar fra noen av partene :(

Men følger saken videre og håper på oppdatering her.
Mvh
André
ivrig samler av norske 50kr sedler :D

Brukeravatar
G.Ravn
Sted: Askøy

Legg inn av G.Ravn » 10 mar 2017 01:14

Kanskje admins her kan godkjenne medlemsforspørselen fra Mynthuset?
Samler: Kina(inkludert Taiwan,Tibet,Macau og Hong Kong)
For gøy: Fransk Indo-China og landene etter splitten..

Brukeravatar
mynt01
Veteran

Legg inn av mynt01 » 10 mar 2017 18:13

G.Ravn skrev:
10 mar 2017 01:14
Kanskje admins her kan godkjenne medlemsforspørselen fra Mynthuset?
Har ikke Mynthuset adgang?

Svar

Gå tilbake til «Mynt og Seddel - Diskusjon»