draped bust dollar 1798

Numismatisk forum
Post Reply
palleidon
Posts: 3
Joined: 24 Oct 2016 21:30

draped bust dollar 1798

Post by palleidon »

Har kommet over noen draped bust dollar fra 1798. noen som kjenner noen verdi på disse?
De er relativt i godt skikk vil jeg si, men han som har dem har rengjort dem. Kanskje ikke det lureste han har gjort, selv om han nok ikke har ripet opp myntene.
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: draped bust dollar 1798

Post by MarkusLømo »

Det er vanskelig å si noe sikkert om verdien uten bilder.

Veldig pene mynter er verdt enormt mye mer enn mindre pene mynter.

Kikk her så ser du hva jeg mener:
http://cointrackers.com/coins/13968/179 ... st-dollar/
palleidon
Posts: 3
Joined: 24 Oct 2016 21:30

Re: draped bust dollar 1798

Post by palleidon »

Oi, han kjøpte 20 stk. for en billig penge i utlandet for at han skal ha myntene selv. Egentlig uten tanke på verdien. Jeg vil si de alle ser bedre ut enn disse bildene.
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: draped bust dollar 1798

Post by MarkusLømo »

Du skal også være klar over at det er veldig mange falske eksemplarer av disse myntene. Når han har kjøpt 20 stk billig er det overveiende sannsynlig at de ikke er ekte og dermed heller ikke verdt noe.
palleidon
Posts: 3
Joined: 24 Oct 2016 21:30

Re: draped bust dollar 1798

Post by palleidon »

Ja , jeg skjønner det. Han betalte 200,-for alle så det er nok ikke noe stort tap i tilfelle. Det er bare det forskjellige slitasjebilde og inntrykket myntene gir som gjør at jeg allikevel holder en mulighet åpen for at de er ekte. Han kommer uansett ikke til å selge noen av de, men gledes bare over å ha dem og se på dem.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: draped bust dollar 1798

Post by Kjetil Kvist »

palleidon wrote:Ja , jeg skjønner det. Han betalte 200,-for alle så det er nok ikke noe stort tap i tilfelle. Det er bare det forskjellige slitasjebilde og inntrykket myntene gir som gjør at jeg allikevel holder en mulighet åpen for at de er ekte. Han kommer uansett ikke til å selge noen av de, men gledes bare over å ha dem og se på dem.
Det er helt usannsynlig at myntene er ekte dersom innkjøpsprisen var 200 kroner.

Dette er mynter som går for tusenvis av kroner, og selv i de innerste delene av Nepal selger man ikke ekte ting latterlig billig.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”