Numisma sedler

Numismatisk forum
Post Reply
User avatar
numis
Posts: 139
Joined: 11 Nov 2009 18:35

Numisma sedler

Post by numis »

Noen som har synspunkter på "" sedlene"" til Numisma? 200kr "" sedler" som er produsert i 2016 som selges/kjøpes for helt sinnssyke priser. Er dette annerledes enn Samlerhusets sin nypreg? Så at en av sedlene ble solgt for 2700. For 2700 kan jeg kjøpe feks 2-3 Osc 10øre mynter i kv 0. Altså MYNTER. Skikkelige ting.Hva er motivet for å produsere/selge slike monopol-sedler? Jada jeg vet at det er snakk om penger :D. Snakk om tullball. Hilsen skuffet myntsamler.
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Numisma sedler

Post by MarkusLømo »

Dette er vel ikke noe en seddelsamler ha. Kan sikkert være en artig kuriositet for noen.

2700? De er fortsatt tilgjengelige i butikken for 220 kr stk. Var det nummer 00000001 eller noe sånt?
User avatar
numis
Posts: 139
Joined: 11 Nov 2009 18:35

Re: Numisma sedler

Post by numis »

2 med "sjeldent" specimen trykk. Og så er det 5 med seddelnummer 000000. Også veldig sjeldent. Så her sitter de og lager nye " sedler" og legger inn litt ulike "varianter". Bare tullball! Eller???
stigulv
Posts: 384
Joined: 15 Jan 2013 20:25

Re: Numisma sedler

Post by stigulv »

Noen ville si og samle mynter er tull :)

Er vel etterspørsel og tilbud som betemmer prisen, og de som bydde på denne vet 100% hva det var men tror ikke 2700,- er så mye for og ha den i albumet.

så jo den graderte 500,- lappen på den samme siden gikk på 2 minutter til kjøp nå 96000,-

Selv digger jeg disse medaljene fra samlerhuset, og er glad for at så mange snakker disse ned :D

da får jo jeg kjøpt fine sølvmedaljer til skrotpris :)
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Numisma sedler

Post by Flash »

Får håpe kjøper har glede av seddelen, får neppe igjen pengene sine ihvertfall.
User avatar
kråkerøy
Posts: 741
Joined: 12 Nov 2008 20:25

Re: Numisma sedler

Post by kråkerøy »

stigulv wrote:Noen ville si og samle mynter er tull :)

Selv digger jeg disse medaljene fra samlerhuset, og er glad for at så mange snakker disse ned :D

da får jo jeg kjøpt fine sølvmedaljer til skrotpris :)

Hva er skrotprisen på en papirlapp med litt reklametrykk på?
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”