Ingen garanti fra Skanfil

Numismatisk forum
Post Reply
Pippi
Posts: 99
Joined: 25 Nov 2012 05:05

Ingen garanti fra Skanfil

Post by Pippi »

Dette var svaret jeg fikk da myntene i et myntsett var brukte. "Normalt vil det være usirkulerte mynter i settene, men ingen garanti." Er det nu innført en ny standard for myntsett, hvis så, så burde det vel være opplyst om det på forhånd.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Ingen garanti fra Skanfil

Post by ramazotti »

Det vil undre meg mye om de ikke er villige til å rette opp i dette. Det vil koste mye mindre enn tapt anseelse.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Ingen garanti fra Skanfil

Post by Kjetil Kvist »

Jeg har sett noen myntsett i mitt liv, men har aldri sett noe sett med brukte mynter - med mindre man snakker om sånne rene souvenirsett som selges til turister.

Hva slags sett var det snakk om?
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Ingen garanti fra Skanfil

Post by Myge »

Hei Pippi.

Skanfil selger ikke nye myntsett med brukte mynter.

Men vi har f.eks. en serie som pågår nå, med mynter fra alle verdens land. Dette er privatlagde sett, som er laget i en standard størrelse, for å passe inn i en album, slik at man får en helhet på samlingen.

http://skanfil.no/ArtDetail?n=210478

De aller fleste myntene i disse settene er usirkulerte, men produsenten for slike sett kjøper inn ruller/poser fra det landets banker, og vil innimellom få ruller med sirkulert mynt også. Hvis du er kjempemisfornøyd med settet, og absolutt ikke vil ha det, sender du det i retur, så ordner det seg.
snusen
Posts: 23
Joined: 31 Oct 2014 20:29

Re: Ingen garanti fra Skanfil

Post by snusen »

Hei. Hadde tenkt å lage et topic om skanfil sine auksjoner, men tar det her siden det allerede er et tema som omhandler skanfil, så beklager at jeg bruker tråden din pippi.


Jeg har fulgt med på Skanfil sine online auksjoner med tanke på å kjøpe noen utenlandske sølvmynter nå i lengre tid. Det er regelmessig feilgraderinger av disse sølvmyntene da de kaller flere BU sølvmynter for Proof kvalitet. Har også sett dette når det gjelder gullmynter. Man lurer kundene til å kjøpe mynter som er i BU kvalitet til Proof priser. Proof myntene det er snakk om er mye mer verdt enn BU myntene som faktisk blir solgt. Dette gjør det altså umulig for undertegnede å vinne disse aukjsoner :shock: da jeg ikke vil betale proof priser for BU mynter.

Har dere ikke kunnskap på disse myntene så burde dere opplyse om dette i auksjonsteksten istedet for å lure kundene deres. Samt også ta bilde av begge sider av mynten så flere har mulighet til å se det ikke er proofmynter det er snakk om. Skriver proof og har ofte bare et bilde av en side av mynten slik at det gjør det vanskelig å oppdage for oss budgivere.
Pippi
Posts: 99
Joined: 25 Nov 2012 05:05

Re: Ingen garanti fra Skanfil

Post by Pippi »

Neida, Myge gidder ikke å sende noe tilbake som bare koster noen kroner, men det var det underlige svaret jeg fikk om det settet med brukt mynt. Der dere hevder at det er ingen garanti for at det er usirkulerte mynter i settene. Sært svar spør du meg.
Ha ellers en fin dag.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”