6 signerte eksemplarer av Theo Tobiasse

Numismatisk forum
Post Reply
sog
Posts: 6
Joined: 25 Aug 2013 17:25

6 signerte eksemplarer av Theo Tobiasse

Post by sog »

Hei,
Jeg ønsker å selge seks av mine Theo Tobiasse bilder. De er alle signerte, og opplag 114 av 150.
Alle bildene er i god stand, men den ene rammen mangler glassplate.

Mål:
Rammen er 100 cm høy og 80 cm bred
Bildet er 71 cm høyt og 54 cm bredt

Send meg gjerne en PM eller kommenter her dersom du er interessert i å kjøpe kunstserien.

Image


Image


Image


Image


Image


Image
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: 6 signerte eksemplarer av Theo Tobiasse

Post by trygghandel »

Pris ?
sog
Posts: 6
Joined: 25 Aug 2013 17:25

Re: 6 signerte eksemplarer av Theo Tobiasse

Post by sog »

For å være ærlig så vet jeg ikke hva disse bildene er verdt, men ser at det ligger noen andre på nett i prissiktet 3-12 tusen per bilde. Om dette er tilfelle for disse bildene er jeg ikke sikker på, så kom gjerne med bud.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: 6 signerte eksemplarer av Theo Tobiasse

Post by Olav K »

Tobiasse var veldig populær på 1970-80 tallet, friske farger, litt hippi, mange allegorier i kombinasjonen bibel og sex - passet i tiden hvor håret vårt var lengre enn det er i dag og selv menn kunne ha blomster i håret. Prisen ble deretter. Noen kalte ham "fattigmanns Chagall" og når Chagalltrykk ligger på niva med Munch, kunne Tobiasse leve godt med brøkdeler av Chagallprisen. De som krever 12.000 for et av de vanlige trykkene håper nok få pengene sine tilbake. De som krever 3.000 er mer realistiske, men kan nok vente lenge før salg.
Bukowski, Sveriges svar på Blomqvist, rapporterer salg i intervallet SEK 1.100 - 1.500 og det er nok der vi er.
Tobiasse hadde en meget omfattende produksjon, og selvom ethvert intellektuelt blomsterbarnhjem bare "måtte ha" en eller to Tobiasser en gang i tiden (det hjalp også at mannen var palestiner), er den tiden definitivt over. Tilbudet er større enn etterspørselen, og nå kjøper man en Tobiasse fordi man liker motivet, noe som betyr at bilde A kan få høyere pris enn bilde B fordi "noen" liker A best.
På nettet vil du finne kunsthandlere som hyper Tobiasse som "vanskelig" fordi han er død (2012) - men spør dem om de vil kjøpe dine- så vil du nok se at interessen er lunken, de sitter allerede på et lager som er tungt å selge.
Men for all del, prøv Finn. Når folk betaler titusener for Marianne Aulies klovner, burde de kunne betale godt for Tobiasse - som i min bok ligger hestehoder foran Aulie.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: 6 signerte eksemplarer av Theo Tobiasse

Post by tho »

Grafikk generelt har gått ned i pris, spesielt slikt som er trykt opp til salg
i et stort antall.

Det er som Olav_K skriver.

En tusenlapp stykk så får du de unna.

Om du selger på Blomqvist for 2 tusen, så blir det ikke mer
enn en tuselapp lell til selger.

Kjapt ut på finn.no til tusenlappen, så blir det napp
sog
Posts: 6
Joined: 25 Aug 2013 17:25

Re: 6 signerte eksemplarer av Theo Tobiasse

Post by sog »

Tusen takk for svar og god informasjon :)
Dersom noen er interessert så er det bare å komme med et bud, så kan vi ta det derifra.
sog
Posts: 6
Joined: 25 Aug 2013 17:25

Re: 6 signerte eksemplarer av Theo Tobiasse

Post by sog »

Da er bildene solgt, så denne tråden kan godt stenges.
Tusen takk for nyttig informasjon om bildene og kunstneren. :)
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”