"En hovedmynt i norsk mynthistorie" ?

Numismatisk forum
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: "En hovedmynt i norsk mynthistorie" ?

Post by Arve »

lili eller Tor B. Moen eller hva du nå kaller deg. Nå er jeg grundig lei all den usaklige drittkastingen din og feilinformasjon om NNF. Hva foreningens formål er kan du lese i statuttene som er lagt ut på nettet. http://www.norsknum.org/vedtekter/vedtekter.htm Det du skriver lenger opp om foreningens formål er feil. Hvis du vil ha endret formålsparagrafen er det bare å melde seg inn og komme med forslag til årsmøtet. Hva du mener medlemmer av foreningen bør drive med er komplett uinteressant når du ikke er medlem selv. Vennligst slutt med disse usaklige insinuasjonene dine. Jeg er lei av dem og de høyner ikke kvaliteten på dette forumet.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: "En hovedmynt i norsk mynthistorie" ?

Post by vemod »

Gjennom sju år med Samlerforum, burde det være grundig dokumentert at vi har et opinionsdannende formål i samlersammenheng, deriblant inngår å gjøre oppmerksom på forfalskninger, villende reklame, faktafeil, kynisme, overgradering, oppgradering, oppgravering etc. At tusenvis med kunder betaler det hvite ut av øyet for objekter som ikke er det Samlerhuset utgir dem for å være, er en naturlig forlengelse av dette. Vi KUNNE sittet ringside og ristet på hodet, akkompagnert av en hånlatter, men flere velger i stedet å påpeke: "Dette var kanskje ikke så lurt".... Og ære være dem for det. Taxi- kontra ølpriser er kanskje ikke det jeg tenker på som den mest glitrende parallellen i så måte. Ingen taxisjåfører jeg har hatt den glede å sitte på med, har sagt at: "Dette er rasende billig, Mercedesen min er et toppeksemplar i et meget begrenset opplag, og når du først har sittet på ên gang, er du jaggmeg kunde for resten av livet!"
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5287
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: "En hovedmynt i norsk mynthistorie" ?

Post by Kjetil Kvist »

... og så skal det nevnes at Samlerhuset følger slike tråder.

Forøvrig er NNFs og deres medlemmers innsats for norsk numismatikk og norske mynter dokumentert gjennom alle år siden 1927. Enkeltmedlemmer som er sentrale i foreningen har også gjort en stor innsats. Dette er medlemmer som kan fortelle om hvor viktig foreningen har vært for dem og for sjansen til å utvikle seg.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”