SAMLERFORUMS PINS ?

Numismatisk forum
Evil_Ed
Posts: 531
Joined: 04 Jan 2009 09:04

Re: SAMLERFORUMS PINS ?

Post by Evil_Ed »

Er med på Samlerforum-pin jeg og. Eller anti-Samlerhuset... :)
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1992
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: SAMLERFORUMS PINS ?

Post by vemod »

Apropos hardcore-myntsamlere: Tror ikke alle nøyer seg med å sette pinsen inn i Hartberger; enkelte vil vel slabbe pinsen sin også. Da bør det være en hempe på plastkassetten, slik at man kan ha den rundt halsen i en lekker liten snor...

Et kronestykke er et greit utgangspunkt; hvis man ser på aktiviteten på forumet vil det sikkert måtte blir noe "myntrelatert" hvis det skulle være avstemming rundt et felles symbol. Det viktigste er at det er lett gjenkjennelig.
zaldor
Posts: 159
Joined: 14 Nov 2008 19:10
Location: Larvik

Re: SAMLERFORUMS PINS ?

Post by zaldor »

Jeg er også villig til å kjøpe en Samlerforum-pins. Ikke bare fordi jeg har en pinssamling med noen hundre pins, men også for å støtte.
User avatar
kabomega
Posts: 39
Joined: 15 Feb 2009 10:09
Location: Halden

Re: SAMLERFORUMS PINS ?

Post by kabomega »

Pins Skal bli og det er bare å komme med forslag til hva man ønsker og eventuelt åssen Norsk krone ønsker dere årstall og valør " kopi ".

med eller uten farge , gull , sølv , kobber og lign.

Kom med forslag og send gjerne tegninger , bilder til meg via P.M. eller legge det frem her.

tenkte vi kunne lage tre typer PINS , og alle PINS typene blir nummererte og det blir laget et maks antall som blir bestemt av dere....
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Re: SAMLERFORUMS PINS ?

Post by myntsamlern »

kabomega wrote:Pins Skal bli og det er bare å komme med forslag til hva man ønsker og eventuelt åssen Norsk krone ønsker dere årstall og valør " kopi ".

med eller uten farge , gull , sølv , kobber og lign.

Kom med forslag og send gjerne tegninger , bilder til meg via P.M. eller legge det frem her.

tenkte vi kunne lage tre typer PINS , og alle PINS typene blir nummererte og det blir laget et maks antall som blir bestemt av dere....
Høres bra ut, men synes vi bør komme frem til en logo for samlerforum.no, der stian/fjellreven bestemmer hvilken vi burde ha, så lager vi en pins med den logoen på, og nummererer pinsen etter medlemsnummerne her. Firkantet og liten er mitt tips, elegant. Ikke for stor osv. http://www.jasiden.no/bilder/butikk/nye ... -_pins.jpg (noe som denne, tenker kun størrelse her) Dette var ivertfall mine forslag...
Uansett kommer jeg til å bestille meg en, som jeg skal bruke på omh sin 62 auksjon, som kommer til å bli min første auksjon noensinne :)
Image
User avatar
kabomega
Posts: 39
Joined: 15 Feb 2009 10:09
Location: Halden

Re: SAMLERFORUMS PINS ?

Post by kabomega »

Hvis det er ønske så kan det lages flere typer Pins eks til frimerker , mynter , motor , medaljer og lgin.

Og hvis man ønsker det kan det orndes eks :

Slips nål , nøkkel ringer , kaffe kopper til bil med lokk , skjorte knapper , medladjer , pins , klokker.

Alt er opp til dere hva dere selv ønsker å ha og blir det til at dere kommer med forslag så blir det valg / stemme. Så blir det laget etter avtale samt antall og så videre.

Men da må dere få fingern ut og komme med forslag og tegninger , bilder også videre.
User avatar
kabomega
Posts: 39
Joined: 15 Feb 2009 10:09
Location: Halden

Re: SAMLERFORUMS PINS ?

Post by kabomega »

Jeg har tatt en prøve bestilling på noen krystal cuber som vil bli laser gravert inni med :

Mor Norge 1914. front eller advers tror jeg dere kaller det.

2 øre i fra 1968 front.

5,-kr i fra 1963 front.

20,-kr ifra 1910 front.

Spesidalere sølv ifra 1844 front.

alt blir gravert med laser iut i fra et bilde og anser ikke som forfalsking , dette har jeg bestilt bare for å se om de blir bra og som forventet og lovet.

Disse kan også videre graveres med laser navn , årstall og så videre og de krystl glass cubene kan settes oppå en liten lampe og da blir det som er gravert forstørret og opplyst og man kan etter ønske velge farge på lyset.

Dette hørtes meget artig ut og derfor ønsker jeg å prøve dette for å se.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”