Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Numismatisk forum
janpetter
Posts: 636
Joined: 08 Feb 2009 14:14
Location: Verdens navle

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by janpetter »

ikke noe rart at karen kan stå og sikle og sleve med sine klamme hender plassert rundt
"gullmynten" på tv i går .
salgsfremstøtene til sleipehuset er rett og slett motbydelige .
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by myntsamlern »

Herregud, får ikke lyst til å le i det hele tatt, blir bare lei meg...

Noe må gjøres, på alle sidene jeg er på sprer jeg budskapet om svindlerhuset ivertfall, håper alle andre gjør det også!


Btw; er dette det samme som svindlerhuset? http://www.mynthuset.se/wsp/shgsve/fron ... plate=home
Akkurat samme design osv på siden.
Image
janpetter
Posts: 636
Joined: 08 Feb 2009 14:14
Location: Verdens navle

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by janpetter »

pluto
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2008 01:13

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by pluto »

myntsamlern wrote:Herregud, får ikke lyst til å le i det hele tatt, blir bare lei meg...

Noe må gjøres, på alle sidene jeg er på sprer jeg budskapet om svindlerhuset ivertfall, håper alle andre gjør det også!


Btw; er dette det samme som svindlerhuset? http://www.mynthuset.se/wsp/shgsve/fron ... plate=home
Akkurat samme design osv på siden.

Mynthuset Sverige ägs till hälften av Myntverket i Finland, den andra hälften ägs av Samlerhuset-koncernen med huvudkontor i Holland. :wink:
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by vivavegas »

Skulle ikke den store gullmynten videre til Sverige/Nederland.
Samlerhuset er vel i ferd med å bli en stor eksportsuksess ut av Norge.
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by losset »

:shock: Dette er temmelig drøyt av S...huset, men blir lei meg når jeg se noen bli lurt så grundig som denne herremannen her.
Har kjøpt en del av denne aktøren igjennom tidene jeg også, men klarte heldigvis ta til sunn fornuft når de skulle prakke på meg de "flotte Sølvmedaljene" :!: Det er først her inne jeg fikk opp øynene på denne eminente S...huset, kan nesten ikke forestille meg hvor mange som trur de sitter på en Gull grue i fra S....huset i Norges land.
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by myntsamlern »

Milepæler i Samlerhusets historie:

1994: Samlerhuset etableres.
1995: Samlerhuset opnår en omsetning på 8 millioner.
1997: Samlerhuset går inn i Sverige.
1998: Fobrukerombudet reagerer på Samlerhusets markedføring.
2001: Samlerhuset fusjonerer med MDM Group – Samlerhuset Group etableres med hovedkontor i Amsterdam. MDM hadde allerede kontor i Tyskland, Nederland, Østerrike og Storbritannia.
2003: Samlerhuset Group overtar 50 % av Den Kongelige Mynt, nå Det Norske Myntverket
2003: Samlerhuset Group går inn i Estland
2004: Samlerhuset Group går inn i Danmark
2005: Dine penger advarer sine lesere mot å kjøpe Samlerhusets overprisende produkter, Samlerhuset klaget Dine Penger inn for PFU, men taper saken.
2006: Samlerhuset Group går inn i Polen
2006: Forbrukerombudet reagerer igjen på Samlerhusets markedsføring.
2007: Samlerhuset passerer for første en milliard norske kroner i omsetning.
2008: Samlerhuset går ut av fusjonen med MDM Group – Samlerhuset Group fortsetter virksomhet i Nederland, Storbritannia, Polen, Sverige, Danmark, Finland, Norge, Estland
2008: Samlerhuset Group går inn i Kina og Latvia


[rediger] Kritikk
Samlerhuset har flere ganger vært utsatt for kritikk og påstander om forvirrende markedsføring og høye priser. Forbrukerombudet har reagert overfor Samlerhuset i forbindelse med jubileumsmedaljer fra Det Norske Myntverket[2]. Etter en 6-siders reportasje i 2005 om overprising av produktene og tvilsom markedsføring ble bladet Dine Penger klaget inn for Pressens Faglige Utvalg av Samlerhuset. Dine Penger oppfordret kjøpere av minnemedaljer å sende medaljene tilbake og få igjen pengene. Konklusjonen fra PFU var at Dine Penger ikke hadde brutt god presseskikk[3].

Tatt fra wikipedia.

Skulle likt å lest den artikkelen fra Dine Penger.
Image
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by jornkris »

myntsamlern wrote: Tatt fra wikipedia.

Skulle likt å lest den artikkelen fra Dine Penger.
Artikkelen i Dine Penger er bare en av mange, de har vært omtalt i Kapital to-tre ganger også, og sikkert endel andre steder også.

Jeg har sett den artikkelen på wikipedia. Det er en wikipediabruker heleir (Eirik Helgesen, kreativ direktør i Samlerhuset) som skriver svært positivt om Samlerhuset og fjerner all kritikken. (Her er hva han skriver om http://no.wikipedia.org/wiki/Spesial:Bidrag/Heleir ). Det er ingenting som irriterer wikipediafolket mer enn komersielle interesser som skriver positivt om seg selv på wikien derfor er det fem-seks brukere som legger det inn igjen hver gang han har vært der. Det er morsomt å lese historien til artikkelen.

Forøvrig sitter det folk fra Samlerhuset og leser på forumet, når det på forumet har vært påpekt direkte feil om mynter på internettsiden deres har det blitt rettet kort tid etterpå. Og en måned etter vi på forumet diskuterte hva som var Norges vakreste mynt dukket det opp en avstemning om hva som var nettopp det. Men hvis de jobber i et slikt foretag har de godt av å lese litt kritikk.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by vivavegas »

Det var absolutt interessant ja:
Her noe denne brukeren skrev inn og som senere har blitt rettet opp igjen:

"Samlerhuset har tidligere vært utsatt for kritikk og påstander om utydelig markedsføring av jubileumsmedaljer fra Det Norske Myntverket, blant annet gjennom en reportasje i 2005 i bladet [[Dine Penger]]. Samlerhuset har etter dette gjort presiseringer i sin markedsføring og rettet seg etter de innvendinger som er kommet."

Når det er sagt så er det kanskje ikke veldig klart eller oppklarende det som står på wikipedia-artikkelen.
Det kunne jo stått betydelig mer om den overprisingen. Samt at det også har vært mye kritikk i andre land (Sverige og Danmark f.eks.).
User avatar
kråkerøy
Posts: 741
Joined: 12 Nov 2008 20:25

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by kråkerøy »

2008: Samlerhuset Group går inn i Kina og Latvia


.[/quote]




Der har vi svaret !! :lol:
Nå vet vi hvor de falske speciedalerene og 4 markene kommer fra. :twisted: :twisted:
Død og fordervelse for en sammenheng !!!
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by ZZzzz »

Jeg lurer på hva Svinehuset tenker om meg, siden jeg er en av dem som fyrer hardest løst på dem her på forumet? hmmm.... det er jo ikke så vanskelig å finne ut hvem jeg er, hehe :twisted:

Foreløpig har jeg behandlet svinehuset med silkehansker på min egen internettside.....

Svinehuset er svindlere med sidestykke. Og sidestykkene er noen j**** svindlere.

Min mormor har de lurt, er det tilgivelig? Hva skal jeg gjøre med det?
pluto
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2008 01:13

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by pluto »

ZZzzz wrote:
Min mormor har de lurt, er det tilgivelig? Hva skal jeg gjøre med det?
Intet problem ZZzzz, ta gjerne kontakt med Samlrhuset :mrgreen: :mrgreen:

Samlerhuset - vi trenger din mening
Vi er ikke perfekte. For å gi deg som samler en best mulig service vil vi derfor ha din tilbakemelding på alt som kan forbedres.


Les om Samlerhusets visjoner her:
http://www.samlerhuset.no/wsp/shg/front ... e=artikkel
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by ZZzzz »

Jeg ser for meg en artikkel som tar for seg punktene i svinehusets visjon!

Det som kan forbedres er at de betaler meg tilbake det som er betalt i overpris basert på hva annenhåndsmarkedet vurderer verdien til! Og at de nå fremover ikke tar overpris for mynter og PRIVATE medaljer uten samlerverdi. Men det ville jo bety slutten for dem. Uten å stjele folks sparepenger ved å ta overpris, vil de jo ikke være i stand til å betjene sine utgifter...... Million overskuddene til svinehuset er eldres sparepenger. Din og min arv........
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by Kjetil Kvist »

Da må jeg få lov til å legge ut den artikkelen jeg skrev for Numisma Asloia (medlemsblad for Oslo Numismatiske Forening) i april 1997: "Et spørsmål om etikk: Et søkelys på Samlerhuset" (pdf 700kb).
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Ser ut som en som har blitt svindlet av s....huset!

Post by ZZzzz »

God artikkel hvor virkeligheten illustreres, og som jeg mener å ha lest tidligere!

Kanskje jeg skal ta av meg silkehanskene, og risle litt kraftig med sabelen?

Det er klart at dette er en lek med folks arbeidsplasser!!! Men hva skal veie mest? Arbeidsplasser eller vanlige folk som blir svindlet for deres hardt opptjente sparepenger, pensjon og arv?
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”